Emfyseem/alpha-1

14-09-2018 om 12:13 uur

Hallo allemaal,
Ik ben Anneke, 47 jaar, nooit gerookt en altijd gezond geleefd en veel gesport. 2,5 jaar geleden 1e klaplong gekregen en afgelopen zomer nog 3x. Heb daarna een pleurectomie gehad. Tijdens de operatie is longweefsel weggehaald en daaruit blijkt dat ik longemfyseem heb, en er is het vermoeden dat ik ook alpha-1 heb. Dit wordt verder onderzocht. Afgelopen maandag pas de diagnose gekregen en ben daar nogal door overdonderd. Nu vooral onzeker over wat me nog te wachten staat en wat de impact is. Fijn om hier lotgenoten te gaan treffen en hopelijk ervaringen uit te wisselen.

Login of registreer om te reageren
14-09-2018 om 12:25 uur

Welkom Anneke, Kan het begrijpen dat je overdonderd bent. Is ook niets zeg! Ik hoop dat je hier op forum iets kan vinden wat je kan helpen.

Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
14-09-2018 om 14:20 uur

Dag Anneke,
Welkom hier, normaal dat het allemaal wat veel voor je is, zeker omdat je zo gezond leefde, dan verwacht je geen longproblemen. Ik kan geen ervaringen uitwisselen met jou omdat mijn situatie heel anders is, en ik ook niet weet wat de impact van jou problemen is.
Ik herken mezelf wel in jou verhaal, ook al is het bij mij helemaal wat anders.
Ik heb ook nooit gerookt, altijd veel aan sport gedaan, en gezond geleefd. Op 47-jarige leeftijd werd per toeval ontdekt dat ik longkanker had, een jaar later massale longembolen en longinfarcten, en daarna ook nog eens een klaplong.
Ik hoop voor jou dat je goed kan geholpen worden, en weer verder kan met je leven!
Veel moed!
Ilse

Login of registreer om te reageren
14-09-2018 om 21:57 uur

Welkom hier, dat valt zeker niet mee om deze diagnose te krijgen.
Heeft even tijd nodig om te verwerken.
Sterkte en veel leesplezier hier

Login of registreer om te reageren