Neuscanules

06-09-2018 om 10:20 uur

Dag allemaal,
Zijn hier nog meer mensen die neuscanules gebruiken voor de zuurstofconcentrator?
En hoelang doe je dan met eentje?
Bij mij beginnen ze soms na 5 dagen al te reutelen (alsof er vocht in zit). Overdag heb ik daar niet zo'n last van, maar 's nachts kan ik niet slapen van dat geluid dus dan wissel ik 'm toch maar om.
(Her)kennen jullie dit?
En gaan ze bij jullie soms ook zo'n pijn doen achter de oren? En (wat) doe je daar dan wat aan?
Wat zijn jullie ervaringen?
Bvd!

Login of registreer om te reageren
12-09-2018 om 13:23 uur

Ik gebruik geen zuurstof maar probeer alleen maar mee te denken.

Ik gebruik met roeien zo'n haarband die ik vastzet met de klikklak speldjes van eerder op de foto. Misschien is dat makkelijker dan de slang vastzetten met speldjes?

https://www.zenner.nl/wp-content/uploads/630000.jpg

Login of registreer om te reageren
12-09-2018 om 14:51 uur

@Fritss : Dank Fritss. Ja, ik vind 2 weken ook lang genoeg !
Heb een andere leverancier maar ik heb bij de ziektekostenverzekeraar gekeken wat ik eigenlijk vergoed krijg en daar staat:
"De kosten bestaan uit de huur van het apparaat en de kosten van alles wat je nodig hebt voor het gebruik (zoals zuurstofcilinders of –vaten en stroomkosten). De basisverzekering (van ...) vergoedt € 0,06 per uur van de stroomkosten. De overige kosten worden volledig vergoed als je aan 2 voorwaarden voldoet:
- Je hebt een medische indicatie waarin staat waarom je een zuurstofapparaat nodig hebt.
- Je neemt het apparaat in bruikleen bij jouw leverancier."
Nou, bij "alles wat je nodig hebt" horen ook de neuscanules lijkt me. Vraag me af wie dan bepaald hoeveel je er 'mag' gebruiken ...
@Daantje : Fijn dat je probeert mee te denken! Ja, dat zal misschien ook wel gaan. Maar dan moet ik wel zo'n haarband aanschaffen en waar koop ik die ? Die speldjes had ik al in huis … :)

Login of registreer om te reageren
12-09-2018 om 19:32 uur

De Hema heeft ze en de drogist ook, bij de haarspullen.

Login of registreer om te reageren
13-09-2018 om 10:48 uur

Dank Daantje! Zal 's kijken als ik daar weer 's in de buurt ben.

Login of registreer om te reageren
13-09-2018 om 18:23 uur

Ik zou toch eerst eens de soft neusbrillen proberen, voor je allemaal dingen uit de kast trekt. Bij de soft is het hele deel tot bij je neus gemaakt van flexibel en heel zacht spul! Bel de firma waar het apparaat door geleverd wordt eerst.
Of heb je die al eens geprobeerd??
Ik moet niet denken aan het slapen met een hoofdband en haarclipjes, eerlijk gezegd.

Groet
Jippie

Login of registreer om te reageren
14-09-2018 om 12:22 uur

@Amatia sorry dat heb ik even gemist(:

En je neusbril bovenlangs en dan strakker aantrekken, dan raken ze je oren niet. Zo zwom ik altijd in Davos. Het wordt tijd dat ze eens iets nieuws uitvinden. Wat dacht je van een dingetje onder je neus en dan een afstandbediening en zo op afstand zuurstof instralen;).

Ik blijf voor je denken, ik weet dat er ook zacht spul bestaat om het gebied rond je oren te beschermen, maar dat zul je ook wel geprobeerd hebben. Ik heb eelt gekweekt achter mijn oren en bij mijn neus. Er gaat hier nog wel eens iemand oer ongeluk op het snoer staan, auwie.

Fijn weekend, er bestaat voor overdag ook een bril waar je o2 slang doorheen loopt vond ik er wel tof uitzien. Ik heb geen bril nodig voor afstand.

Jippie

Login of registreer om te reageren
14-09-2018 om 12:38 uur

@jippie46 hahaha helemaal voor en dan liefst nog zelfs zonder iets in je neus! Hahaha

Ik draag mijn brilletje altijd achterlangs zodat de slang over mn rug loopt en niet via mn kin/keel. Dan hangt hij ook minder aan je oren vind ik.
En idd als er iemand op stapt of je net een stap te ver zet voel ik me ook net n hond aan de lijn of n geit aan n touwtje hahaha

Login of registreer om te reageren