Ander merk, minder effect?

18-08-2018 om 16:54 uur

Ik heb van de week nieuwe atrovent voorgeschreven gekregen en deze is anders dan die ik voorheen had. Voorheen had ik atrovent van boehringer ingelheim en nu heb ik ipatropiumbromide van Sandoz.

Voor mijn gevoel werkt de nieuwe minder goed dan de andere, meer mensen die dat herkennen of is het maar een gevoel?

Het gaat om de aerosol 20 microgram

Login of registreer om te reageren
18-08-2018 om 17:19 uur

Ik kan het me niet meer goed herinneren want ik heb al jaren generieke atrovent maar kan me niet herinneren dat ik veel verschil merkte.

Komt het niet ook omdat je nu ziek bent?

Login of registreer om te reageren
18-08-2018 om 17:27 uur

Ik heb de oude eerst opgemaakt en daar merkte ik meer effect van, maar zou goed kunnen hoor! Ik probeer het nog een aantal keer:)

Login of registreer om te reageren
18-08-2018 om 17:46 uur

Ik heb ook die van Sandoz gehad en die werkte echt beduidend minder, nadien alleen nog van boehringer gekregen.

Login of registreer om te reageren
19-08-2018 om 09:21 uur

Zou ook eventueel aan de hulpstoffen kunnen liggen. Ik had dat met de Salbutamol.

Login of registreer om te reageren
04-09-2018 om 14:07 uur

Bij mijn dochter verdenk ik ook inderdaad dat de 'andere' atrovent minder effect heeft.. maar je weet het nooit zeker, het kan ook gewoon even minder goed gaan, blijft lastig.
Bloempje74, jij krijgt nu dus wel weer die van boehringer, moet je daar een brief van de longarts voor halen zeker? Het is het proberen waard!

Login of registreer om te reageren
04-09-2018 om 14:12 uur

@Pollycatz helaas ging het ook gewoon steeds slechter, dus eerst over op berodual en nu helaas weer vernevelen. Dus of het aan de atrovent lag kan ik niet met zekerheid zeggen

Login of registreer om te reageren
05-09-2018 om 15:53 uur

@Pollycatz ik heb toen ik die weer van Sandoz kreeg geweigerd bij de apotheek en verteld dat het weinig deed, ze hebben er melding van gemaakt en in mijn dossier gezet dat ik alleen nog maar de originele krijg, ik kan dat sinds kort bij alle medicatie aan geven bij mijn apotheek.

Login of registreer om te reageren
06-09-2018 om 07:40 uur

@bloempje74 Oke, ik zal mezelf wat sterker maken bij de apotheek, want het is toch te raar dat alle medicijnen elke keer wisselen van merk/nietmerk naam inclusief weer andere bijwerkingen.

@Nckiie Hoop dat het snel wat beter gaat! Berodual komt me niet bekend voor, is dat ook een luchtwegverwijder?

Login of registreer om te reageren
06-09-2018 om 08:52 uur

@Pollycatz ja berodual is een combinatie van atrovent en een andere luchtwegverwijder. En dankje!

Login of registreer om te reageren
09-09-2018 om 17:54 uur

Het kan zeker een verschil uit maken. Eenmaal ingesteld op een bepaald merk medicijn geeft soms problemen bij overgaan naar een ander merk. Verschil zit het in de hulpstoffen.
Ik heb het zelf gehad met de foster.

Login of registreer om te reageren