Foster in de koelkast?

29-08-2018 om 08:08 uur

Sinds kort gebruik ik de foster. Heb nieuwe besteld en de apotheek heeft het in een koelbox gedaan. Moet ik het nu ook in de koelkast bewaren??? De eerste heb ik van het ziekenhuis en daar is niets over gezegd. Vind het verwarrend, want de een zegt dit en de ander weer dat.

Login of registreer om te reageren
29-08-2018 om 08:16 uur

Hij moet onder de 25 graden bewaard worden, ik heb ze nog nooit in de koelkast gezet. In de hete zomer gewoon op een koelere plek waar het niet teveel opwarmt

Login of registreer om te reageren
29-08-2018 om 08:19 uur

Ik heb ze in de koelkast, apotheek doet het ook. Mijn huisje wordt ook erg warm in de zomer. Wanneerver ee n foster open is heb ik ze niet meer in de koelkast.

Ik denk bij verwarring in advies: ga voor t veilige.
Of vraag de apotheek

Login of registreer om te reageren
29-08-2018 om 08:42 uur

Voorraad Foster aerosol bewaarde ik in de koelkast. De nexthaler mag niet in de koelkast.

De puffer die je in gebruik hebt, moet je niet in de koelkast bewaren en haal een nieuwe er ruim voor gebruik uit zodat ie op temperatuur kan komen.

Login of registreer om te reageren
29-08-2018 om 08:57 uur

Ik heb geen nexthaler (moest het ff opzoeken wat het was) :). Ik gebruik de voorzetkamer. Ik doe de nieuwe wel in de koelkast en haal hem dan bijtijds uit.

Login of registreer om te reageren
29-08-2018 om 09:45 uur

Ik bewaar ze in de koelkast wanneer het binnen warmer wordt dan 24 graden.
Ik heb dit met foster ook altijd onduidelijk gevonden, de ene arts zegt wel, de andere niet

Login of registreer om te reageren
29-08-2018 om 10:02 uur

Hier ligt de voorraad in de koelkast.
Lag dit vroeger niet, maar de puffers lijken beter hun werk te doen als ze er wel inliggen.
Mijn puffer die ik in gebruik heb ligt in mijn kast naast de rest van de medicatie.
Alleen tijdens de hittegolf heeft ook mijn in gebruik zijnde puffer ook in de koelkast gelegen omdat dit mij wat extra gevoel van veiligheid gaf.
Door de koude puffer voelde het wel heel fijn in mijn keel en longen.
Koude lucht in plaats van warme lucht.
Wel heb ik bijna altijd een puffer in mijn rugtas zitten, dus die is niet gekoeld.

Ja de apotheek geeft meestal aan dat Foster gekoeld moet worden, maar...ik hoor ook genoeg mensen die het niet koelen en waarbij het niet ten koste gaat van de werkzaamheid van de Foster.
Dus misschien moet je het gewoon uitproberen wat je het fijnste vind en kijken of je hier minder werking door krijgt van de foster.

Login of registreer om te reageren
05-09-2018 om 13:09 uur

@goudvisje dit schreef je in Longen Algemeen: Heb ik ook geregeld met foster, terwijl er een teller op zit maar ik pak een nieuwe bij ong 20 over en dan puft de nieuwe toch vaak beter, blijft lastig .
Nu staat er bij mij op de teller nog 30. Gisteren ging het met mij prima, misschien teveel gedaan. Maar vandaag is het niets. Wat denk je zal ik maar een nieuwe foster pakken? Of ligt het toch weer aan iets anders? Is 1 hele week goed gegaan.

Login of registreer om te reageren
05-09-2018 om 13:28 uur

@anna50, als je t niet vertrouwn een nieuwe pakken maar het zou ook aan de hoge luchtvochtigheid kunnen liggen of net teveel gedaan, als ik 1 dag teveel doe weet ik dat ik de volg dag vaak mee moe ben en soms benauwder.
Je kunt het proberen, helpt de nieuwe foster beter dan weet je t zeker, niet beter dan kun je desnoods nog je oude opmaken, ik doe meestal tot 20 dan vertrouw ik t niet meer
Sterkte!

Login of registreer om te reageren