Hoe voel jij je vandaag? #159

29-08-2018 om 20:26 uur Gesloten

Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag? #158

De reacties zijn gesloten.
30-08-2018 om 10:40 uur

Beterschap nckii.
Heb he inmiddels al uitslag van de kno scan?

30-08-2018 om 10:47 uur

@Nckiie, 3 x is scheepsrecht, dus wie weet de 3e kuur ook wel.
Ik hoop t voor je,gelukkig mag je vernevelen dat kan soms wat opluchten.
Sterkte en beterschap!

30-08-2018 om 10:53 uur

Ja de diagnose is astma, sowieso niet-allergisch want totaal IgE is laag en verder kwam er bij specifieke allergieën ook niks uit. Verder hebben we ons beperkt tot deze klachten en bespreken we over 2 weken de rest, omdat dit nu even prioriteit heeft.
De scan van de kno-arts was schoon:)
En daar gaan we voor 3x scheepsrecht!

30-08-2018 om 14:48 uur

@Nckiie fijn dat je nu de definitieve diagnose hebt, nu hopen dat je het gauw onder controle krijgt. Sterkte.

Vanmiddag in het ziekenhuis geweest en testen gehad en ik pas niet in de revalidatie van het ziekenhuis, mijn conditie is veel te goed voor conditie opbouw daar (dat wist ik al en gaf leeuwarden ook al aan) nu verwijzing naar een sportarts of die nog wat met mij kan en afspraak met Lvp over paar maand voor een plan wat te doen wanneer het slechter gaat etc. Nu schoon aan de latten en half uur na de test weer flink benauwd... Ach ik leer zelf langzaamaan het beste hoe ik met alles om moet gaan en daar vertrouw ik momenteel het meest op.

30-08-2018 om 17:04 uur

@bloempje74, wel fijn dat je conditie zo goed is,afwachten hoe t dan verder gaat met de sportarts , lekker bijkomen nu, vemoeiende testen zijn het

30-08-2018 om 17:10 uur

@Bloempje74 wat positief dat je zo’n goede conditie hebt! Hopelijk heeft de sportarts nog wat goede tips voor je en de lvk

30-08-2018 om 17:19 uur

@goudvisje @Nckiie zeker vermoeiende testen.. mijn fysio en het expertise centrum zeiden beide al steeds dat mijn long problemen niks met mijn conditie te maken heeft, alleen mijn eigen LA geloofde dat nog niet echt nou nu heeft hij bevestiging haha...had wel vooraf medicatie gebruikt anders was het niet gelukt en dan kom je thuis vertel je dat je conditie boven gemiddeld is (merk ik zelf weinig van, alleen als het heel goed gaat) kijken ze me aan van o dus je hebt niks en bent een aansteller... Jammer weer.. Nu op bed flink last tussen de schouderbladen en benauwd..

30-08-2018 om 17:33 uur

@bloempje74,dat is zeker jammer weer, dat je conditie op peil is, is mooi meegenomen ook mbt longen maar zegt niets over je longziekte.
Alleen kun je na ziek zijn vaak wat meer opvangen door je goede conditie en val je niet zo ver terug, kan me voorstellen dat je even dik teleurgesteld bent als je omgeving zo reageert, dan snappen ze er dus niks van, sterkte en knuffel!

30-08-2018 om 20:23 uur
Reactie op Bloempje74

@Nckiie fijn dat je nu de definitieve diagnose hebt, nu hopen dat je het gauw onder controle krijgt. Sterkte.

Vanmiddag in het ziekenhuis geweest en testen gehad en ik pas niet in de revalidatie van het ziekenhuis, mijn conditie is veel te goed voor conditie opbouw daar (dat wist ik al en gaf leeuwarden ook al aan) nu verwijzing naar een sportarts of die nog wat met mij kan en afspraak met Lvp over paar maand voor een plan wat te doen wanneer het slechter gaat etc. Nu schoon aan de latten en half uur na de test weer flink benauwd... Ach ik leer zelf langzaamaan het beste hoe ik met alles om moet gaan en daar vertrouw ik momenteel het meest op.

Volgens mij heb je vooral revalidatie nodig hoe je met je longziekte omgaat, Hoe je je energie verdeelt. Valt deze revalidatie nu ook weg?

Jammer dat je omgeving zo reageert. Maar uh... mij snappen ze ook vaak niet. Het zij zo

31-08-2018 om 06:58 uur

@Bloempje74 jammer dat ze het niet snappen:( alhoewel ik wel bevat dat het ook heel lastig te snappen is als je het niet zelf voelt. Maar het maakt het niet makkelijker voor jou zo!

Wat een verademing kan regelmatig vernevelen met de juiste dosering geven! Voel me nog steeds hondsberoerd, maar gelukkig nu al niet meer zo benauwd als afgelopen ochtenden, toen vernevelde ik echt alleen bij een heftige aanval. Het eerste stapje richting herstel is voorzichtig gezet:) hopelijk slaat de nieuwe abkuur snel aan:D