Een nieuwe klus...

28-08-2018 om 15:56 uur

Poging 3 vandaag om mijn blog te gaan schrijven… Maar nu kan niemand me meer bij die laptop vandaan slepen! Nu ga ik eindelijk na een paar weken weer mijn blog schrijven, wat heb ik dat gemist en wat heerlijk om weer te doen met een lekker kopje thee naast me.

Waarom het poging 3 is dat ik aan deze blog kon beginnen???
Poging 1, de batterij van de laptop ik zo leeg dat bij het aanzetten de laptop meteen uitvalt en ik eerst de tafel met klusspullen moet opruimen om hem aan de lader te kunnen leggen… over de klusspullen vertel ik jullie later meer!
Poging 2, ik ben klaar met opruimen, alles staat, het water heeft gekookt, de laptop staat paraat. En toen zag ik Damaris vreemd in de deuropening liggen, ze deed anders dan anders en bleek niet op haar linker achterpootje te willen gaan staan, dus even naar de dierenarts, blijkt ze haar buitenste teentje te hebben gebroken. De komende week heeft ze verplicht rust en pijnstillers, in de hoop dat het uit zichzelf geneest…
http://www.oliba.nl/images/longforum/019-Damaris.jpg
Hier dan nu echt mijn blog!! Ja, inderdaad, jullie hebben me even moeten missen, 3 weken geleden begon ik te veel meer hoesten, in het begin schoon slijm, maar dat veranderde al snel in vies groen slijm en na een week kreeg ik er ook nog een koorts bij en kwam het slijm niet meer los, reutelde ik aan alle kanten en had ik het flink benauwd…
Dus even langs de huisarts, want dit is niet een astma aanval, dus prednison is niet de optie en ook is het niet iets met een verkoudheid, dus ook zomaar antibiotica starten vind ik niet een optie. De huisarts weet me uit de volle wachtkamer te pakken door mijn gereutel en gekuch… Hij luistert naar mijn longen en voelt hoe warm ik ben, “je rechterlong is tot de helft gevuld met slijm” hoor ik hem zeggen. Ik mag me weer aankleden en dan verteld hij dat ik een antibiotica krijg. Ik vraag nog of foto’s niet nodig zijn “nee, dit klinkt als een ontsteking in je long en je bent longpatiënt, dus ik weet voldoende”. Met als gevolg een weekje veel in bed en verder rustig aan doen.

Gelukkig ben ik goed opgeknapt en is de longarts tevreden met mijn herstel, want hier moest ik ook nog even langs. Helaas wilde mijn longarts wel weer een extra puffer erbij, ik baal even, maar het is niet anders. De Qvar die ik mocht stoppen van de arts in het AMC , mocht ik nu weer opstarten. Ook mag ik Relvar proberen in plaats van Foster, in de hoop dat dat beter aanslaat, helaas bleek dit niet zo te zijn en zit ik weer aan de Foster. Maar nu ga ik het over leukere dingen hebben!

Eindelijk krijgen we een nieuwe keuken! Het heeft even geduurd en heel wat bezoekjes aan Ikea gekost, maar we zijn eruit. Omdat er het één en ander gaat veranderen aan de keuken moet er vooraf gesloopt worden en een deel opgebouwd voor er definitief gemeten kan worden en dus de keuken besteld kan worden. Wel weten we al hoe het er grofweg uit gaat zien.
http://www.oliba.nl/images/longforum/019-nieuwe_keuken.jpg
Toen ik me vorige week beter begon te voelen ben ik rustig begonnen met het leeghalen van de keuken, afgelopen zondag is dan echt het keukenblok verwijderd, wat een klus en toch viel het heel erg mee. Dus voorlopig is het een beetje behelpen in ons huis, maar ach dat heeft ook wel weer wat!!!
http://www.oliba.nl/images/longforum/019-kluscollage01.jpg
Met een masker op hoop ik zo min mogelijk last te hebben van mijn longen. Verder proberen we zo min mogelijk stof te produceren met het klussen en maken we alles goed schoon tussendoor en achteraf. Het is wel een klus, maar ik kijk naar mijn nieuwe keuken uit!!!

De dagen dat Dave aan het werk ik probeer ik tussendoor zelf wat klusjes te doen aan de keuken. Zo hak ik de oude tegeltjes van de muur, wat vrij simpel (het leek wel of de lijm zijn werk niet meer echt goed deed). Ook haal ik de schroeven van de gipsplaten uit het metaal en zorg ik dat alle stukjes gips wat er nog zit weg gehaald word. Ik ben trots op wat ik doe, trots op hoe ver ik ben gekomen de laatste dagen.
http://www.oliba.nl/images/longforum/019-kluscollage02.jpg
Verder is het heerlijk om heel onpraktisch alles te hebben staan, overal staat wat, maar ook een grootdeel is ingepakt. Dus soms mis ik iets en moet ik creatieve oplossingen bedenken, maar ach, het is best stiekem ook wel leuk, kamperen in je eigen woonkamer! Water en een wasbak hebben we niet meer, dus water moet van boven gehaald worden of van buiten, afwassen en groenten snijden doe ik aan de keukentafel. De combi magnetron/oven staat op een workmate en het gasstel staat als enige nog tegen de muur om zo lang mogelijk te kunnen koken.

Wat we vanavond eten??? Of spruitjes met gehakt en aardappelpuree, of macaroni á la Marlena, of witlof… Nog even bedenken wat het zo meteen gaat worden.

Volgende week weer een nieuwe blog, dat vertel ik jullie hoe het met de keuken gaat en hoe het met Damaris gaat. Tot volgende week lieve lezers!!

Login of registreer om te reageren
28-08-2018 om 16:08 uur

Beterschap voor Damaris! En gelukkig gaat het weer goed met je:D
Succes met de verbouwing van de keuken!

Login of registreer om te reageren