Veel hoesten

07-08-2018 om 12:15 uur

Ik heb al van jonsafaan astma, hier gebruik ik geen medicatie meer voor. 4 weken geleden kreeg ik een fikse verkoudheid, ik heb echt dag en nacht de longen uit mijn lijf gehoest. Het was vastzittend slijm(groen/geel). Nu 4 wk verder is het wel een stuk minder, maar ik blijf hoesten. Als ik naar bed ga, opsta, ergens inspanning bij lever(even naar de super lopen)of bij luchtjes als parfum begint er weer zo'n hoest aanval. Ik heb dan het gevoel of er vocht in mijn longen vastzit, dit zal waarschijnlijk slijm zijn. Het wil er niet uit en daardoor blijf ik hoesten en piep ik aan alle kanten. Vroeger toen ik 18 was heb ik kinkhoest gehad, zou dit weer hetzelfde kunnen zijn of heb ik gewoon zo'n fikse verkoudheid dat ik hier voorlopig even zoet mee ben? Ik heb flumicil gebruikt en thee van oregano gemaakt en gespoelt met zout water maar het lost het probleem niet op.

Verder heb ik links op/tussen mijn rib(onder mijn borst, bij het bh bandje) een rond bultje onder mijn huid zitten. Je ziet het van buiten niet. Het is rond hard en schiet weg, denk een cyste, dit zou toch niet het probleem met het hoesten veroorzaken?

Login of registreer om te reageren
07-08-2018 om 12:34 uur

Ik zou er toch maar eens naar laten kijken.
Een bezoek aan de huisarts kan nooit kwaad.
Maak wel even een lijstje met je klachten zodat je niet iets vergeet.

Sterkte.

Login of registreer om te reageren
07-08-2018 om 12:41 uur

Misschien een bezoekje aan de huisarts brengen? Die kan dmv lichamelijk onderzoek en anamnese een advies geven. Beterschap!

Login of registreer om te reageren
08-08-2018 om 07:30 uur

Beste Aphrodite,
Aangezien er veel longartsen op dit moment niet aanwezig zijn i.v.m. vakantie en een antwoord langer kan duren, is ons advies om naar de huisarts te gaan. Uiteindelijk moet er toch een arts naar kijken om meer duidelijkheid te geven. Succes.
Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren
09-08-2018 om 17:13 uur

Bedankt, ik ben bij de arts geweest. Blijkt een soort brochitis te zijn die tot 9 weken kan duren. De trigger is vooral het weer, parfum, luchtjes enz en komt als je actief bent of wil slapen. Hopelijk gaat het met een pufje weg.

Bultje wat ik bij mijn rib heb kon niet gevonden worden, dus ze dacht dat het dan niet iets ernstigs zou kunnen wezen.

Login of registreer om te reageren