Wetswijziging aantal vergoedingen fysiotherapie.

06-08-2018 om 13:22 uur

Graag wil ik de aandacht vragen aan instantie’s, personen, medici en organisaties of wie er ook in bij kan dragen.
Er ligt een wetsontwerp aan de tweede kamer met desastreuze gevolgen. Men wil het aantal te vergoeden behandelingen van de fysytherapie dusdanig wijzigen dat dit voor heel veel longpatienten heel erg kwalijk zou zijn. Het eerste jaar is het ongeveer .1.5 behandeling per week,per jaar, het tweede jaar nog niet eens 1 volledige behandeling per week, per jaar. Het is wel gebleken en bewezen dat patiënten die een regelmaat van minimaal 2 x per week effectief zijn en de patiënten ook in shape houden en uit het ziekenhuis. Dit is mijns inziens een volkomen verkeerde bezuiniging is die ook ten koste gaat van de gezondheid van mensen. Ik wil dan ook vragen wanneer u de mogelijkheid heeft participeert u mee om dit te voorkomen.
Als dit op de verkeerde plek aangeboden wordt dan spijt mij dit ben een digibeet en vraag u dan dit bericht te verplaatsen.
Help helpen
Patricia van Zelm

Login of registreer om te reageren
06-08-2018 om 13:27 uur

En dan gaan natuurlijk de premie's omhoog.
Meer betalen voor minder.
Alleen de (semi) overheid heeft die brutaliteit.

Login of registreer om te reageren
06-08-2018 om 13:33 uur

Voor astmapatiënten wordt er helemaal niets vergoed aan fysiotherapie vanuit de basisverzekering terwijl er daar ook veel van zijn die er wel baat bij hebben. Mijn longfunctie is erg verbeterd maar ik moet het allemaal zelf bekostigen.

Login of registreer om te reageren
06-08-2018 om 13:43 uur

Is zorgelijk en niet normaal, nu is er nog wel wat te ondervangen in de zorgverzekeraar de een vergoed wel en de ander niet. Wanneer deze wet aangenomen wordt is de zorgverzekeraar ook niet meer belangrijk en wordt er helemaal niets meer vergoed

Login of registreer om te reageren
06-08-2018 om 14:39 uur

Nou volgens mij niet het ligt nog in de tweede kamer ter goedkeuring er wordt zo weinig over gecommuniceerd en er zijn echt zo veel mensen de dupe. Zeker voor COPD daar heb je geen goede en minder goede tijden je wordt alleen maar slechter bij de een is dat proces sneller dan bij de anderdus fysiotherapie is voor heel veel kwalen echt belangrijk en in zijn algemeenheid zou dat niet vastgelegd moeten worden in een wetsvoorstel.

Login of registreer om te reageren
06-08-2018 om 14:45 uur

Weet je misschien ook waar je dat gelezen hebt,

Login of registreer om te reageren
06-08-2018 om 14:56 uur

Het 1e jaar krijg je er max 70 behandelingen en vervolgens afhankelijk van de ernst van je COPD. Ik neem aan dat als je COPD 4 hebt je die 70 sowieso houdt. Wat Daantje zegt is ook waar, met astma krijg je niets.

Login of registreer om te reageren