Juli 2018- Wonen en een longziekte

02-07-2018 om 07:43 uur

Een woning waarin je gezond kunt wonen is in het bijzonder belangrijk voor mensen met een longziekte. Zij merken vaak al eersten dat de lucht ongezond is.
Waar let je bijvoorbeeld op bij het kopen of huren van een nieuw of ander huis? Of bij het kopen van nieuwe spullen in je huis? Hoe zorg jij voor een goede luchtkwaliteit in huis? Deel hier tips en ervaringen met anderen.

Login of registreer om te reageren
14-07-2018 om 19:23 uur

Hebben jullie geen wijkbeheerder of wijkconcierge met wie je in gesprek kan gaan? Dat levert waarschijnlijk meer op dan de politie bellen.

Login of registreer om te reageren
14-07-2018 om 19:50 uur

Wat vervelend is dit voor je maar veel mensen snappen ook niet wat een longziekte inhoudt en denken vaak dat het weinig last geeft.
Kun je niet met ze opnieuw in gesprek gaan en afspraken maken wanneer zij iets doen waar je last van hebt, ze het van te voren aangeven en dan natuurlijk ook minder vaak.
En net wat Daantje schreef misschien met een wijkbeheerder erbij.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
14-07-2018 om 19:52 uur

Ik had de hele week nog geen tijd om dat uit te gaan zoeken, heb mijn handen meer dan vol en nu nog meer, nu ik doodmoe word van de vervuiling en geen raam meer open kan doen bij deze hitte.
Ik moet van de week toch bij het Juridisch Loket zijn, misschien rest er nog tijd om deze kwestie aan te kaarten. Dat ik het niet langer accepteer, moge duidelijk zijn. Waren ze maar in Syriƫ gebleven, komen ze hier de omgeving ziek maken. Doen ze niet alleen zich zelf aan, maar ook de mensen in de buurt. Nog meer ziektekosten in de toekomst.

Login of registreer om te reageren
14-07-2018 om 20:38 uur

Ik snap je ergernis maar dat ze uit Syrie komen heeft hier weinig mee te maken, ik heb nederlandse buren gehad en deden precies hetzelfde.
Met boosheid alleen (al snap ik je echt wel)kom je vaak ook niet tot een oplossing.
Sterkte en hopelijk komt er een oplossing voor je!

Login of registreer om te reageren
22-07-2018 om 13:43 uur

Tegen bbq en eten koken kun je vrij weinig doen. De politie evenmin. Hoe gaat t nu?

Login of registreer om te reageren
23-07-2018 om 17:55 uur

Ik ben steeds gefocust op acties van de buren. Leef niet meer ontspannen daardoor. Zoals vandaag: de was naar binnen gehaald toen ik even weg moest, bang dat ze weer beginnen te vervuilen.
Ik heb nog steeds geen tijd om me bezig te houden met de buren. Heb van de week een operatie, hoop dat ik dan toch eventjes naar buiten kan met de naderende hitte. Heb ook al buurthulp moeten inschakelen voor het opruimen van de tuin, want door de vervuiling door de buren kan ik niet meer naar buiten wanneer het mij uitkomt.

Login of registreer om te reageren
23-07-2018 om 18:01 uur

Strekte met je operatie en hoe moeilijk ook probeer voor die tijd wat te ontspannen, dan ga je sterker de operatie in.
Hang de was gewoon gelijk binnen voorlopig, scheelt werk en ergenis.
Naar buiten gaan met deze hitte is in de ochtend het beste, elke morgen ga ik even naar buiten rond 9 a 10 uur dan is het heerlijk nog.
Nogmaal sterkte en bekijk de rest na je operatie en herstel, groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
23-07-2018 om 18:39 uur

Ik kan de was niet zo goed binnen hangen, want heb geen kelder of zolder en kan niet meer tegen vocht met mijn luchtwegen. Als ik hem al binnen hang, dan is het op de badkamer, maar dan moet ik het raam voortdurend openhouden en nu met die hitte is dat niet fijn.
Ik kan het best in de middag weg gaan, want dan is de temperatuur in huis te hoog geworden. Vandaag ben ik de post in de supermarkt gaan lezen, airconditioning! Heerlijk! Maar de afkoeling duurt niet lang, een half uur in huis en ik ben weer topwarm. Heb mijn steunkousen uitgegooid en de lange broek uit, wat een genot zo zonder die ballast, gelijk een stuk koeler, lichter en beweeglijker. Hopelijk geeft dat geen kramp vannacht. Als dat goed gaat, laat ik ze vaker uit met die hittes en hoeft de wijkzorg ook na de operatie niet te komen.

Login of registreer om te reageren
23-07-2018 om 20:53 uur

Ja dan is t lastig met de was, veel de supermarkt in en probeer je je maar een beetje te ontspannen in zoverre dat lukt.
Het is nu overal warm, het is even niet anders, sterkte!

Login of registreer om te reageren