allergisch voor pollen

21-07-2018 om 20:31 uur

Mijn eerste allergie test kreeg ik toen ik 6 jaar was.
Ik hielp mijn moeder bij het opruimen van de kelder en ben toen best een tijdje blijven niezen.
Ik kreeg toen allerlei prikjes op mijn rug.

Opvallend was dat de huisstof allergie over de omringende prikjes heen rood werd.

wat dus betekende dat ik allergisch was voor huisstof 8-|

dat heb ik geweten
Op de middelbare school kreeg ik een
de sensibilisatie kuur.

Antistoffen werden in mijn arm geprikt
soms twee prikjes in een arm soms twee in iedere arm soms een prikje

Ik was daar best wel een tijdje zoet mee.
Ik hoefde maar naar een lampje te kijken of ik zat weer te niezen.
Lichtovergevoeligheid werd dat genoemd.
Voor militaire dienst werd ik voorgoed ongeschikt verklaard. vanwege de longtesten.
Ja en dan toch beginnen met roken ..
Totdat ik er om de twee maanden een antibiotica kuur kreeg voor mijn longen. Ik heb totaal 13 jaar gerookt.
totdat mijn vrouw , die zwanger was , moest overgeven toen ik een sigaretje opstak.
Buiten roken was geen optie minus 16 graden celsius.
dat waren nog eens winters die jaren 80
~O)
Toen ik dus gestopt was met roken kreeg ik allerlei extra bijverschijnselen
Eczeem op mijn hoofd , mijn voorhoofd en rondom mijn mond.
Als ik op vakantie ging , was het eerste bezoek aan de huisarts ter plaatse omdat mijn ogen helemaal dicht gingen zitten.
je krijgt dan bijna een koffer met spullen om je ogen schoon te houden.

Thuisgekomen bij de eerste hulp bleek dus dat mijn allergie daar dus ook schuldig aan was en kreeg een flesje opticron .
en ik was weer verlost van de dikke ogen.
ls ik nu op reis ga heb ik al die spullen dus als voorzorg bij me.
Alleen geen opticron maar tilavist. het prikt behoorlijk maar dan is het snel weer voorbij.

Dan blijkt na het overlijden van mijn vrouw dat ik mijn hele leven al last heb van ADD en dat is niet handig als je zelf steeds op je medicijnen moet letten.
Ik heb sinds kort een iemand van de wijkverpleging die alle medicijnen uitzet en op tijd besteld.

Die zalfjes moet ik eigenlijk iedere dag opsmeren , maar ik ben daar nogal slordig in en begin pas te smeren als het jeukt op mijn hoofd.
:-?
en zo raak je dan vanzelf gepensioneerd .

Login of registreer om te reageren
21-07-2018 om 20:34 uur

Oeps :)>-
En hoe zit het nu met die pollen
Dat was een antwoord van de huisarts.
Als het huis schoon is zit er altijd wel wat in de lucht van de een of andere boom die zijn stofjes moet kwijtraken
Blijkbaar was ik daar dan ook allergisch voor.

Login of registreer om te reageren