Druk, druk, druk en ik???

17-07-2018 om 12:20 uur

Lieve lezers,

Sorry voor mijn plotselinge afwezigheid de laatste weken… Ik heb de laatste weken hele hectische dagen gehad waarin ik mezelf wel een beetje ben vergeten.

Onze oom ging heel hard achteruit en daar ging veel energie heen om de nodige dingen gedaan te krijgen en/of te regelen.
Ruim een week geleden is hij overleden, hij was blij dat hij eindelijk vrij was, maar toch is het afscheid nemen van een dierbaar iemand nooit fijn. Gelukkig hadden we heel veel steun aan elkaar, dat deed en doet ons allen goed.

Maar dan komt het regelen van de uitvaart met alles er om heen, maar ook het huisje moest opgeruimd worden, de administratie uitgezocht en de regeldingen daar omheen regelen… Wat een werk, het meeste komt op mij neer en dat is best heel veel, al vind ik het ook fijn om dit te kunnen doen voor mijn schoonmoeder. Vooral als we dan een kaart van haar in de bus krijgen met daarin de grote dank die we van haar krijgen.

Tussendoor had ik natuurlijk ook mijn eigen afspraken, zo moest ik naar het AMC voor de uitslag, even naar de fysiotherapeut, diëtiste, de mondhygiëniste, schoonheidsspecialsite, samen naar de Leeuwenkoning, een avondje naar vrienden, fysio-fitness en zwemmen, die laatste twee was wel een dingentje, die kwamen nog wel eens in het gedrang, met als gevolg dat ik soms niet de tijd en puf had om te gaan. Vind jij het niet heel gek??? Ik niet… Als ik zo terug denk, kijk en lees snap ik nu wel waarom ik zo gesloopt ben… En dan te bedenken dat ook de gewone dagelijkse dingen gewoon doorgaan.

In het AMC kreeg ik te horen dat mijn zuurstofopname 80% van wenselijk is, dat is ziet zorgwekkend volgens de arts, dus daar hoeft niets mee gedaan te worden. Verder kwam eruit dat mijn luchtwegen wel wat knijpen, ondanks de medicijnen die ik gebruik. Ik had gehoopt dat er nog iets gedaan kon worden, maar helaas… Dit is wat het is en er is niets meer aan te doen, wat een domper was dat zeg, ik kon wel janken… Verslagen rij ik naar huis met een hoop verdriet en boodheid, die avond was ik ook echt niet te genieten. De volgende dag heb ik een rotstuin gemaakt met grote zware stenen en mezelf helemaal afgemat, verstandig??? Nee echt niet, maar ik moest mezelf afreageren en het een plekje geven… maar mijn hoofd kwam tot rust, en heb ook dit nieuws weer een plekje kunnen geven.
http://www.oliba.nl/images/longforum/016-collage-tuin.jpg
Verder hebben we ook hele leuke dingen mee gemaakt hoor! Zo zijn we gezellig een dagje naar Scheveningen geweest, waar we overdag een zandkasteel gebouwd op het strand. Zie je het voor je? Twee volwassen mensen met een schepje en vormpjes in de weer om een zandkasteel te bouwen??? Het was heerlijk om weer even “kind” te mogen zijn. Toen hij af was zijn we heerlijk op de boulevard een patatje met kibbeling wezen eten en ’s avonds naar de Leeuwenkoning geweest. Wat een geweldige musical, wat heb ik genoten! De dag erna was ik gesloopt, maar oow wat hebben we was het een geweldige dag!!!
Ook zijn we gezellig een avondje naar vrienden geweest, waar we ons hebben laten verwennen door een heerlijke bbq!!
http://www.oliba.nl/images/longforum/016-Leeuwenkoning.jpg
http://www.oliba.nl/images/longforum/016-collage-leeuwenkoning.jpg
Afgelopen weekend stond het weekend vooral in veel rusten, slapen en uitrusten. Deze week hebben we meer rust in ons leven, de uitvaart is achter de rug en de tijd is weer aan onszelf, mijzelf. Natuurlijk moet nog wel het één en ander regelen, maar dat zal voorlopig nog wel door gaan… Maar ach, dat is niet zo heel erg, dat hoort er nu eenmaal bij…

Volgende week weer een nieuwe blog met hopelijk alleen maar heel veel leuke dingen!
Doe het rustig aan met dit mooie weer en tot volgende week!

Login of registreer om te reageren
17-07-2018 om 14:05 uur

Hoi Marleen,

Wat een hectiek! Allereerst gecondoleerd!

Wat snap ik je reactie bij de uitslag van het amc! Ik zou ook hebben gejankt!

Wat leuk van Scheveningen:D ik ben vorige week ook geweest! Ik heb genoten en het was zooooo ontzettend gaaf, gewoon niet te beschrijven. Natuurlijk ook verrot de dag erna:p maar ik vond het het meer dan waard!

Ik hoop volgende week een blog te lezen met vooral leuke dingen:D

Login of registreer om te reageren
17-07-2018 om 15:43 uur

Hey @Nckiie, dank je wel!!

Ja, dat was zeker even slikken, maar met het erin blijven hangen wordt niemand beter, dus slikken en weer door gaan...

Hoe ze de dieren ook echt levend maken, zo bijzonder!!! Ik zou zo graag nog een keer willen gaan, want volgens mij zie je dan ineens hele andere dingen!

Login of registreer om te reageren