Longventielen

12-07-2018 om 09:41 uur

In welk ziekenhuis vindt de operatie longventielen plaats? Is dat alleen in Groningen?

Login of registreer om te reageren
13-07-2018 om 09:05 uur

Beste Anna50,

Bedankt voor je vraag. Bij ons is bekend dat het kan in UMC Groningen en UMC Maastricht. Wellicht is het in meerdere ziekenhuizen ook mogelijk, maar vraag dit even na bij je longarts. De longarts kan kijken of je in aanmerking komt voor een operatie en zal de procedure dan met je starten.

Met vriendelijke groet,

Advieslijn

Login of registreer om te reageren
13-07-2018 om 19:57 uur

Hallo Anna50, ik heb deze operatie gehad in UMCG, geweldig team van Dr. Slebos.
Bij mij heeft het niet gewerkt maar bij veel mensen heeft het een vooruitgang gegeven.
Succes en groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
14-07-2018 om 07:32 uur

Hoi Jolien, wat ontzettend jammer dat het bij jou niet heeft gewerkt. Ik zal eens met mijn LA spreken, ik vind het ook wel eng. :(
Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
14-07-2018 om 09:02 uur

Ik vond het ook eng maar het is mij erg meegevallen, je wordt erg goed begeleidt door ze.
Ik had alleen wat keelpijn erna en de krimppijn van de long, maar dat is een goed teken.
Alleen bij mij was het van korte duur en heeft niet gewerkt.
Maar als het helpt is het echt de moeite waard.
Sterkte, Jolien

Login of registreer om te reageren
28-08-2019 om 15:17 uur

wanneer weet je of plaatsen van ventielen is gelukt en mag je ook vliegen

Login of registreer om te reageren
28-08-2019 om 21:48 uur

@pop, dat zien ze meestal na een rontgenfoto en je ervaart het zelf doordat je minder lucht vasthoudt, je blaast je minder op zeg maar, dus minder benauwd
Vlgs mij mag je vliegen na een bepaalde termijn, maar dit zou ik toch navragen bij je longarts

Login of registreer om te reageren