Nieuw hier.

10-07-2018 om 19:13 uur

Hoi ik ben Jolanda.
Noem mezelf hier joko.45 jr.
Moeder van 4 kids en getrouwd.
Na erg veel tijd van ontkennen van mijn ziek zijn. Astma en Bronchieectasieen. Nu voor de keuze om te gaan revalideren in Heideheuvel.Dat wil zeggen dat ik er over na moest denken. Afgelopen mei een longontsteking opgelopen via een keelpijn binnen mijn gezin. Ook keelpijn gekregen en mijn longen ingeslagen. Prednison en antibiotica gehad. Slikte al onderhoud doses om de dag hele jaar door.
Geen idee wat me nu te wachten staat.
Vandaag heftige dag: me 100% ziek gemeld op werk.Na gesprek met baas.
Ik wil zo graag werken en vind het zo leuk.
Maar het ging vandaag echt niet meer.Zoveel op wilskracht gedaan.
Zoveel energie verloren.Het is op.
Bedrijfsarts word ingeschakeld.
Mag op therapeutische basis wat komen werken. Mijn hemel waar kom ik in terecht?
Zoveel vragen.
Ff mijn voorstel rondje

Login of registreer om te reageren
10-07-2018 om 20:11 uur

Hallo Joko,

Welkom op het forum.
Herkenning in jouw verhaal. Ook ik heb astma en bronchieectasiën. Toen de bronchieectasiën ontstaan waren heeft het twee jaar geduurd voordat alles weer een beetje onder controle was. Door begeleiding van longarts, longverpleegkundige, longfysiotherapie, dietiste (i.v.m. waarschijnlijk voedselintolerantie) en huisarts is het gelukt om de situatie weer stabiel te krijgen.
Werk nu halve dagen en ga waarschijnlijk voor een gedeelte afgekeurd worden. Dit vind ik niet fijn want ik vind mijn werk leuk. Ben erover aan het nadenken of ik hiervoor nog begeleiding van een psycholoog ga vragen.
Belangrijkste adviezen die ik gekregen heb zijn zorg goed voor jezelf; ontdek je grenzen, ga niet over je grenzen heen; neem regelmatig rust en doe dit voordat je (te) moe bent en blijf (zo nodig aangepast) sporten om je condtie op peil te houden.

Het is een heel verhaal geworden en ik hoop dat je hier wat moed uit kunt putten. Ook al kan het zijn dat je anders moet gaan leven dan je gewent bent, er kan nog heel veel. Alleen moet je meer nadenken hoe je het voor jezelf moet aanpassen om de dingen te kunnen doen die je wilt.

Hartelijke groeten,

Spirit

Login of registreer om te reageren
11-07-2018 om 06:15 uur

@Joko
Welkom, ik heb "gewoon" astma, niet vergelijkbaar met
jouw problemen, maar heb er wel elke dag last van.
Beterschap en succes met revalideren, geef jezelf de tijd
en wees lief voor jezelf. Gezin met 4 kinderen is druk genoeg.

Login of registreer om te reageren
11-07-2018 om 08:54 uur
Reactie op Spirit

Hallo Joko,

Welkom op het forum.
Herkenning in jouw verhaal. Ook ik heb astma en bronchieectasiën. Toen de bronchieectasiën ontstaan waren heeft het twee jaar geduurd voordat alles weer een beetje onder controle was. Door begeleiding van longarts, longverpleegkundige, longfysiotherapie, dietiste (i.v.m. waarschijnlijk voedselintolerantie) en huisarts is het gelukt om de situatie weer stabiel te krijgen.
Werk nu halve dagen en ga waarschijnlijk voor een gedeelte afgekeurd worden. Dit vind ik niet fijn want ik vind mijn werk leuk. Ben erover aan het nadenken of ik hiervoor nog begeleiding van een psycholoog ga vragen.
Belangrijkste adviezen die ik gekregen heb zijn zorg goed voor jezelf; ontdek je grenzen, ga niet over je grenzen heen; neem regelmatig rust en doe dit voordat je (te) moe bent en blijf (zo nodig aangepast) sporten om je condtie op peil te houden.

Het is een heel verhaal geworden en ik hoop dat je hier wat moed uit kunt putten. Ook al kan het zijn dat je anders moet gaan leven dan je gewent bent, er kan nog heel veel. Alleen moet je meer nadenken hoe je het voor jezelf moet aanpassen om de dingen te kunnen doen die je wilt.

Hartelijke groeten,

Spirit

Ik wil nog zo graag werken.
Maar voel me uitgeput.
Net stuk moeten lopen voor afspraak bij praktijk ondersteuner. Ben kapot terug gekomen. Lichaam is zo moe.
Dan nog een man die zegt dat het niet mijn longen zijn maar dat ik overspannen ben.
Want toen je in april een werk op vakantie was toen kon je daarna alles weer.
In mei kwam de ontsteking.
Ja wat is nu waar.
Grrr word er erg boos om

Login of registreer om te reageren
11-07-2018 om 09:02 uur

Tjonge 2 jaar.
Mijn contract duurt tot aankomende oktober.
Moet maar zien of ik kan blijven. Veel diensten met huishoud werk. Dweilen en stofzuigen grote ruimtes.
Geen kracht meer voor.
Thuis doe ik veel in trippelstoel.
Gaat het ooit beter. Dat ik het werk dat ik nu niet kan wel weer gaat?
Zoveel vragen. Kan ik hulpmiddelen krijgen voor werk?
Accepteren ze dat? Enz enz enz

Login of registreer om te reageren
11-07-2018 om 09:03 uur

Kan heus nog wel wat maar die ook erg veel op wilskracht.

Login of registreer om te reageren