Pijnlijke ribben

03-07-2018 om 11:04 uur

Dag allemaal
Hebben jullie ook wel eens last van pijnlijke ribben?
Het is bij mij soms net of er een klem omheen zit, heel vervelend. Weet dan niet hoe ik moet gaan zitten of liggen.
Slapen gaat daarom ook niet al te best.
Pijnstillers (paracetamol, ibuprofen) helpen niet, of maar heel even.
Komt dit jullie bekend voor?
Bvd

Login of registreer om te reageren
03-07-2018 om 11:47 uur

Hoi,

Zeker zeer bekend! Geen COPD, maar wel met regelmaat enorm pijnlijke ribben. Ik neem paracetamol met codeïne tegen de pijn, gewoon paracetamol helpt niet genoeg. Als ik echt veel pijn heb dan zit ik soms op 4x per dag 20mg codeïne met 1000mg paracetamol en dan is het uit te houden. Codeïne zou de hoestprikkel doen verminderen, maar ik hoest er vaak gewoon doorheen. Alleen als ik veel slijm hoest gebruik ik het niet.

Login of registreer om te reageren
03-07-2018 om 12:49 uur

Hio Nckiie,
Wat is er dan met jouw longen? Wat naar dat je zoveel pijnstillers moet slikken!
't Heeft bij mij momenteel niks met hoesten te maken.
Is wel eens zo geweest hoor. zere ribben van het hoesten, maar dat was toch anders dan nu.
Moet eerder denken aan botontkalking of de longen die aan de binnenkant tegen mijn ribben drukken. ...
Misschien toch maar weer 's naar de ha ?

Login of registreer om te reageren
03-07-2018 om 15:32 uur

Hoi Amatia,

Vermoedelijk ernstig astma, maar zit nog volop in onderzoeken. Ik heb ook niet altijd pijn van het hoesten (naar mijn idee), zodra ik benauwder word voel ik het eerst tussen mijn schouderbladen en later bij mijn ribben.
En terug naar de huisarts kan nooit kwaad, zeker als je last blijft houden!

Login of registreer om te reageren
03-07-2018 om 15:39 uur

Van verkeerd ademhalen kan je ook zere ribben en spieren krijgen.

Login of registreer om te reageren
04-07-2018 om 10:47 uur

Oh echt Daantje?
En hoe kom ik er dan achter of het aan mijn manier van ademhalen ligt?
En hoe ik dan wel zou moeten ademhalen?
@ Nickie: ernstig astma brrr, ook niet makkelijk. Bij mij is de pijn wel aan de voorkant. Bij jou ook?

Login of registreer om te reageren
04-07-2018 om 11:57 uur

@Amatia ik moet nog verdere onderzoeken afwachten om het zeker te weten, maar tot nu toe lijkt het er erg op. En is inderdaad niet makkelijk. Ik heb zowel pijn tussen mijn schouderbladen als pijn bij mijn ribben.
Een longfysio of caesartherapeut zou kunnen kijken naar je ademhaling en je tips geven en waarschijnlijk de poh en longverpleegkundige ook:)

Login of registreer om te reageren
06-07-2018 om 10:18 uur

Dank voor je informatie Nckiie.
Hoop dat de onderzoeken je verder helpen.

Login of registreer om te reageren
06-07-2018 om 12:33 uur

Hallo Amatia,

Een logopedist(e) kan je ook leren op een goede manier adem te halen. Dit zit geloof ik in de basisverzekering. Is de moeite waard om dat even na te kijken.

Login of registreer om te reageren
07-07-2018 om 10:53 uur

Heb binnenkort 'n afspraak met de longarts Spirit, zal 't allemaal 's aankaarten.

Login of registreer om te reageren