Wat eten we vandaag? Deel 38

20-06-2018 om 17:09 uur Gesloten

En hier maar weer verder.

vorige

De reacties zijn gesloten.
01-07-2018 om 21:42 uur

Morgen wat hartige taarten bakken.
Hartige taart met spinazie, feta en geschaafde amandelen.
Hartige taart ratatouille met geitenkaas.
Eten we morgen hartige taart met een gemengde salade, blijft als goed is genoeg over voor dinsdag.

Dinsdag ga ik met mijn vader een ritje door de provincie maken, zeg maar zijn jaarlijkse uitje. Gaan we een stuk rijden ergens zitten lunchen. Mag hij bepalen waarnaartoe en wat we gaan doen. Stoelen in de auto, buiten kookspullen, percolator mee en wat stukken hartige taart, drinken etc.

04-07-2018 om 15:05 uur

Gehakt met Taco kruiden, grote gemengde Griekse salade en Libanees brood.
Zelf gemaakte pudding met ananas.

Straks kwark taart maken met aardbeien voor morgen.

05-07-2018 om 08:40 uur

Taco's met sla, paprika, komkommer, ui, mais en gebaken tofureepjes met loempiasaus

Lekker makkelijk, staat zo op tafel

05-07-2018 om 09:52 uur

Met dit warme weer weinig eetlust maar mijn ontbijt is een smoothie en vandaag gemaakt met: aardbeien, blauwe bessen, nectarine, banaan, magere yoghurt en een beetje water om het drinkbaar te maken:)

Vanavond denk ik een wrap met klein beetje philadelphia, kipfilet en veel komkommer

05-07-2018 om 18:22 uur

Kip, nasi, gebakken eitje, roerbak groente.
Verse aardbeien na.

Gisteravond had mijn partner nog kersen ijs gemaakt.

06-07-2018 om 15:10 uur

Vooraf schapenkaaskroketjes met kweepeer.
Groente couscous met king prawn garnalen.
Gegrilde ananas met kruiden peper na.

07-07-2018 om 12:49 uur

Rode poon op Griekse wijze (psari plaki ).
Grote gemengde salade.
Turks brood.
Na worteltaart. *)

*) Wortel taart eigen recept zonder boter, olie of suiker maar wel met walnoot, rozijnen, karnemelk, beetje honig, diverse kruiden en natuurlijk één kilo wortel.

07-07-2018 om 13:33 uur

Pannenkoeken met verse aardbeien:)

09-07-2018 om 04:11 uur

Soep op basis van miso, kombu en rettich. *)
Courgette en zomerpompoen met Parmezaanse kaas. uit de oven gebakken.
Zomerse fruit salade.

*) Zo een soepje op miso basis is ondersteunend bij het afvallen en helpt bij vetverbranding. Mensen die in één van de blauwe zones wonen eten vaak gefermenteerde soja. Maak de soep vaak voor tussen de middag bij de lunch. Maakte het vroeger al, ben het maar weer gaan gebruiken. De meeste eenvoudige versie is gewoon gekookt water met beetje miso en geraspte rettich. Gebruik ook zo een variant bij verkoudheid.

10-07-2018 om 16:22 uur

Eindelijk gesetteld in ons nieuwe huis en nu een heel mooi gasfornuis. Vandaag de oven uitproberen. Vanmiddag koekjes gebakken en nu staat er een lasagne in.