Spiolto/Striverdi Respimat

15-11-2017 om 07:16 uur

Goeiemorgen ik heb een vraagje. Na 1 week in het ziekenhuis te hebben gelegen na een COPD aanval heb ik nieuwe puffers gekregen, De eerste die ik kreeg is de Spiolto Respimat, daar werk ik heel erg duizelig en trillerig van. Sinds 2 dagen nu heb ik de Striverdi gekregen. Heeft iemand hier ervaring mee??? IK lees er niks over hier.

Login of registreer om te reageren
03-01-2018 om 10:33 uur

Ben ik echt de enige die deze puffer heeft????? Moet wel zeggen dat het goed werkt.

Login of registreer om te reageren
09-01-2018 om 15:14 uur

Dag Hertin,

Ik heb kortgeleden ook Spiolto gehad, ik heb het 2 weken gebruikt maar werd er helemaal gek van. Super kortademig en hondsmoe, ben snel weer naar mijn oude medicijnen overgestapt en probleem opgelost

Login of registreer om te reageren
09-01-2018 om 15:19 uur

Ik gebruik salmeterol/fluti..........ben ik zeer tevreden over. Bij de herhaling van dit recept kreeg ik ineens in de apotheek een ander merk mee-AIRFLUSAL- nou dat heb ik geweten zeg, het ging van dag tot dag slechter tot ik zo ongeveer zat te stuiteren in mijn stoel en dacht dat ik last van mijn hart had. Ben zonder overleg ermee gestopt en na 1 1/2 dag voelde ik mij weer goed....mail naar de huisarts gestuurd en het verteld/uitgelegd, kreeg direct het advies te stoppen en kon in de apotheek weer mijn oude vertrouwde medicijnen ophalen...helemaal blij natuurlijk

Login of registreer om te reageren
16-02-2018 om 18:22 uur

Sinds vandaag gebruik ik ook Spiolto en voorwaar, voor het eerst in tijden had ik een wonderschone dag zonder ook maar één keer naar adem te hoeven happen! Als dit zo blijft en het middel er ook nog voor zorgt
dat ik 's nachts doorslaap, heb ik mijn wondermiddel gevonden!

Login of registreer om te reageren
18-02-2018 om 18:09 uur

Beste Hertin,

Ik heb Striverdi en Spiolto gebruikt maar het werkte bij minder goed dan de formoterol en ik kreeg daar ook spierkrampen van (net als formoterol). Ik gebruik nu nog wel Spiriva en dan helpt mij.

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
03-04-2018 om 08:13 uur

Een jaar geleden is de diagnose COPD gesteld. Sindsdien gebruik ik Spiolto. Ik heb de laatste maanden last van mijn huid, een soort couperose op mijn gezicht en rug. Volgens de huisarts een bijwerking van Spiolto. Kent iemand dit?

Login of registreer om te reageren
06-04-2018 om 11:41 uur
Reactie op Henni

Een jaar geleden is de diagnose COPD gesteld. Sindsdien gebruik ik Spiolto. Ik heb de laatste maanden last van mijn huid, een soort couperose op mijn gezicht en rug. Volgens de huisarts een bijwerking van Spiolto. Kent iemand dit?

Ik ken die bijwerking niet. In de bijsluiter zag ik wel huiduitslag staan:
https://www.apotheek.nl/medicijnen/tiotropium-met-olodaterol-inhalatie?…
Maar dit klinkt anders.

Misschien goed om dit als bijwerking te melden! Het is een nieuw geneesmiddel. Melden kan op
www.lareb.nl

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
03-07-2018 om 09:43 uur

Ik heb nog steeds heel veel baat bij de Striverdi maar moet eerlijk zeggen dat ik ook 2x per dag Atrovent erbij gebruik anders gaat het niet goed. Mensen vragen vaak aan mij of ik bloedverdunners gebruik maar na vele jaren puffies wordt je huid dun zei de dokter dus gauw blauwe plekken, vooral op de onderarmen. Hebben jullie daar ook last van??

Login of registreer om te reageren
22-07-2018 om 17:44 uur

Ik gebruik nu meer dan één jaar Spiolto en ben er zeer tevreden over.
Groetjes
Jackie

Login of registreer om te reageren
11-10-2018 om 07:28 uur

4 weken geleden heeft men mij mij Spiriva voorgeschreven. De week erna ben ik vanwege COPD aanval een week opgenomen geweest. Ik heb daarna Spiolto voorgeschreven gekregen. Het gaat wel iets beter maar heb nog steeds Medrol nodig.
Al is het in kleine hoeveelheid 4mg p.dag. Wie is hiermee bekend?

Login of registreer om te reageren