Carpooler(s) gezocht Heerlen e.o.

01-05-2018 om 14:27 uur

Ik woon in Heerlen en ben voornemens om binnenkort aan een longrevalidatietraject deel te nemen in Zuyderland Kerkrade. Om de reiskosten te drukken, zoek ik mensen die ook deelnemen/gaan deelnemen in het bezit van een auto.

Login of registreer om te reageren
28-06-2018 om 18:24 uur

De meeste lijnbussen zijn helemaal niet vervuilend omdat vervoerders aan zeer strenge uitstoot eisen moeten voldoen.

Het lijkt me aannemelijker dat je meer last hebt door de warmte of later op de dag door vermoeidheid.

Login of registreer om te reageren
28-06-2018 om 18:43 uur

Het zou kunnen, dat de warmte en/of vermoeidheid een rol speelden, maar ik denk ook, dat de bussen net als auto's de lucht vervuilen.
Dat bussen niet vervuilend zijn, lijkt mij niet waar, want ze stoten wel degelijk iets uit ook als ze beneden een norm blijven om aan eisen te voldoen. En ook een bepaald aantal bussen tesamen zouden de norm dan wel eens kunnen overschrijden. Bovendien hebben we gezien hoe fabrikanten onder normen uit kunnen komen. Ook wil men bussen in de toekomst gaan vervangen door elektrische bussen om de luchtkwaliteit te verbeteren.

Login of registreer om te reageren
28-06-2018 om 18:47 uur

Bovendien was er toenemend auto-verkeer tussen 8 uur 's morgens en 12 uur 's middags, vooral bij het ziekenhuis en de stadsomgeving op mijn route. De luchtkwaliteit verslechterde in de loop van de ochtend op mijn route.

Login of registreer om te reageren