20 % Nederlanders wil minder loon voor rokende werknemers

27-06-2018 om 11:20 uur

Dit las ik vandaag in het AD. Niet alleen minder loon, maar ook meer vrij voor niet-rokers.
Ik ben geschokt! In wat voor een wereld leven we eigenlijk nog? Is de Armageddon dan toch al gestart? Ik denk van wel als ik zo om me heen kijk.
Ik heb geen tijd verder in te gaan op de argumenten van domme mensen, die rokende werknemers willen discrimineren.
Oh, nu heb ik mijn werk ook onderbroken... weliswaar niet om te roken...

Login of registreer om te reageren
27-06-2018 om 11:24 uur

Anita, ben het helemaal met je eens. Dit wordt/is een krankzinnig land.. Begint op Stasi Duitsland te lijken.

Login of registreer om te reageren
27-06-2018 om 11:33 uur

Ach---het AD heeft nogal vaak last van `wetenschappelijk`uitgevoerde onderzoeken.
Alle `nieuws`is kennelijk beter dan geen nieuws.

Login of registreer om te reageren
27-06-2018 om 11:37 uur

Wie is nog bang voor de islam? We roeien elkaar sowieso al uit...kunnen de moslims hun voordeel dan mee doen.

Login of registreer om te reageren
27-06-2018 om 12:05 uur

Ik als niet-roker vind het echt belachelijk dat mensen minder loon zouden willen voor rokers... en meer vrije dagen wil iedereen, of je nou rookt of niet rookt vind ik niet relevant hierin xD

Login of registreer om te reageren
27-06-2018 om 12:58 uur

Alle aandacht voor het roken en dan wel in een
negatieve "setting" is goed. Het zet mensen aan
om na te denken over het roken dat zij doen.
Persoonlijk vind ik dat het percentage wel mee valt
en het plan zal wel nooit uitgevoerd worden.
Wat het voordeel is voor de moslims en
wat voor voordeel zij dan hebben ontgaat mij geheel.

Login of registreer om te reageren
27-06-2018 om 13:44 uur

Als je als moslim al denkt aan de Jihad deel te nemen, hoef je dat niet meer te doen, want de niet-gelovigen roeien zichzelf/elkaar al uit o.a. door de hetze tegen de rokers door veel van de niet-rokers of omdat de wereld van de niet-gelovigen veel mensen ziek maakt middels verslavingen (alcohol, drugs, nicotine, eetverslaving, auto, industrieen, gokken, games etc) die die niet-gelovigen al ten gronde richt.

Login of registreer om te reageren
27-06-2018 om 14:34 uur

Laten we aan dit onderwerp niet teveel aandacht besteden.
Wat is de volgende stap? Verplicht euthanaseren?
In dit geval is een Godwin wel degelijk noodzakelijk en effectief.
Wanneer en waar hebben we zoiets eerder gezien?
Wel een manier om de overbevolking op deze planeet aan te pakken. Er zijn ongeveer 3 miljard rokers op de wereld. Dat ruimt wel op. Ausrotten heette dat, geloof ik.

Een letterlijk levensgevaarlijke redenering van mensen die hun ideeën en macht willen opleggen aan anderen.
En wie volgt: Mensen boven een bepaald gewicht? Mensen die een wijntje drinken? Mensen die graag wat suiker in hun koffie gebruiken? Mensen die een varkenshaasje lekker vinden? Mensen met een "verkeerde" mening.....................................
Hemel! We houden zo niemand meer over! Alleen de echt fanatieke milieu extremisten vinden dat de mensheid een plaag voor de planeet is en dus uitgeroeid moet worden. Behalve een kleine elite die op de winkel moet passen.

Login of registreer om te reageren
27-06-2018 om 15:01 uur

@balling, ook nu doet de de verwijzing nog geen recht aan het gebeuren toen.
Dat is het wezen van zijn stelling.
Roken moet uitgebannen worden, niet de rokers.

Login of registreer om te reageren
27-06-2018 om 15:32 uur

@joop60

Ik ben het helaas niet met je eens, Joop.

Er moet omwille van het behoud van een liberale samenleving altijd de mogelijkheid zijn voor wie dat wil om te roken. Om te doen wat hij/zij/het niet laten kan. Echter wel zolang daar anderen niet mee lastig worden gevallen.

We leven gelukkig (nog) in een vrije samenleving maar de democratie wordt ernstig bedreigd door de terreur van allerlei minderheidsgroepen die hun opvattingen met alle middelen proberen door te drukken totdat de zo ontstane meerderheid e.e.a. sanctioneert en daarmee de minderheid terroriseert. Democratie is meer dan de helft + 1, Men houd rekening met de mening van de minderheid en respecteert de grondbeginselen van het humanitair recht.
Zo'n voorstel druist overigens in tegen onze grondwet.

Je zegt: "Roken moet uitgebannen worden, niet de rokers",
Helaas is het zo dat vrijwel alle maatregelen die genomen zijn juist de rokers treffen. Men had ook kunnen kiezen voor bv. speciale rookcafés of restaurants. Men had dan meer recht gedaan aan de wensen van de rokers. Daar had iedereen zich in kunnen vinden maar men heeft gekozen de roker te treffen en niet het roken (inkomsten!). Denken dat het uitbannen van het roken uit de openbare ruimte leidt tot het verdwijnen van het roken, is een geval van struisvogelpolitiek optima forma. Zoiets van: Wat je niet ziet, is er niet.
Domme en lompe politiek die geen rekening houdt met anderen, die meer vijanden maakt dan je lief is. Contraproductief en maatschappijontwrichthand. Alweer een deel van de burgers die het vertrouwen in de politiek heeft verloren.

Kortom een onzinnig onderzoek/artikel wat enkel dient tot stemmingmakerij (agitprop) en "de zaak" van een rookvrije samenleving beslist geen goed doet.

Login of registreer om te reageren
28-06-2018 om 13:51 uur

@balling
Verontschuldig je niet voor een meningsverschil.
Juist dan is democratie op haar best, zolang we met
respect voor elkaars mening omgaan.
Het zet mij op scherp om mijn mening zo duidelijk
mogelijk te formuleren en erover na te denken.

Ik vind dat de aandacht voor het roken en dan natuurlijk
het stoppen met roken de laatste tijd afneemt.
Ik hoor niets van de overheid of maatschappelijke organisatie meer,
waar zij eerder met reclamespotjes en advertenties en aandacht in de media
van zich lieten horen. Dat vind ik jammer omdat de missie nog niet
geslaagd is. Elke aandacht, zelfs dit artikel in de AD, is beter dan geen aandacht.

In een breder verband zeg je dat iedereen het recht heeft om zichzelf
te gronde te richten, op wat voor manier dan ook.
Dit zou een fundamentele verworvenheid in een liberale samenleving
moeten zijn. Hierover moet ik nadenken en lezen wat anderen hierover zeggen.
Misschien heb je een voorstel?
Chronisch ziek zijn, depressieve gevoelens en gedachten over zelfmoord
liggen in elkaars verlengde. Uit onderzoek blijkt dat depressieve gevoelens
juist bij longpatiënten meer voorkomen als bij andere chronisch zieke
patiëntgroepen. Ook voor mij is dit geen discussie op afstand.
Ik heb er heel direct mee te maken (gehad).

Login of registreer om te reageren