Dubbele gevoelens

26-06-2018 om 14:45 uur

Zoals jullie al wisten zou ik even een tijdje offline zijn, maar ik ben er weer!

Wat een weken hebben we hier achter de rug, een flink aantal minder leuke momenten, maar ook zeker een aantal weken hele leuke momenten mogen beleven!
En waar begin ik dan na zoveel weken? Het leuke nieuws, het minder leuke nieuws??? Ik begin maar bij het begin.

Een aantal weken geleden kregen we te horen dat onze oom nog maar enkele maanden te leven heeft, dat was best wel heftig nieuws. Omdat hij het allemaal niet zelf meer kan komt het er best wel wat dingetjes op de familie neer, helemaal geen probleem, maar het moet wel gebeuren! De eerste tijd heb ik vooral een luisterend oor geboden en puntjes aangesneden die geregeld moeten worden, of waar hij of de familie aan moest denken of over nadenken.

Dan begint onze vakantie, de dagen ervoor zijn we druk met inpakken, Damaris naar mijn ouders brengen en de laatste regeldingetjes te regelen. Dan is het zover, op woensdagochtend pakken we de auto in en vertrekken we, over 3 dagen komen we in Kroatië aan en ik kan niet wachten!
Na een dag rijden eindigen we onze eerste dag in Duitsland, de tweede dag eindigen we in Slovenië, waar we de derde dag heerlijk rond rijden om de omgeving daar te verkennen. Dan rijden we de grens over en eind van de middag komen we aan in ons huisje in Kanegra, vlak in de buurt van Umag (voor degene die Kroatië een beetje kennen).

We hebben half pension dus kunnen iedere dag heerlijk genieten van een lekker ontbijt en een avondmaaltijd. De volgende dag gaan we meteen op pad, zo genieten we 14 dagen lang van de zon, de zee en de mooie omgeving. We gaan overdag naar leuke dorpjes in de omgeving, bezoeken watervallen, gaan langs bij een olijf-verwerkingsbedrijf, zwemmen in een grot, bezoeken een druipsteengrot waar we een privé rondleiding krijgen, bezoeken oude leegstaande gebouwen en ga zo nog maar even door. Wat een heerlijke dagen hebben we.

Het is wel even wennen, normaal gaan de kinderen mee, maar dit is het eerste jaar dat ze niet meer mee gaan. Ook moeten we wel wat rekening houden met mijn gezondheid, normaal ben ik in Kroatië klachten vrij, maar dit jaar helaas niet helemaal, al is het wel heel wat minder dan hier in dit smerige Nederland. Zo lukt het niet naar het restaurant te lopen of niet naar de zee te lopen vanaf ons huisje, dus dat doen we met de auto. De heuvels zijn voor mij net iets te, waardoor het de rest van de dag vooral in het teken zou staan van bijkomen. Zo moet ik ook helaas wat vaker dan normaal mijn nood puffer nemen en zelfs tot twee keer toe mijn nood-nood puffer. Maar ach, dat was geen eens zo heel erg, bij één van de twee keren dat ik mijn nood-nood puffer moest pakken, waren we vlak daarvoor had ik een super mooie waterval geweest!!
http://www.oliba.nl/images/longforum/collage-waterval-klein.jpg
Bij deze waterval konden we door de rivier lopen naar de andere kant en op anderhalve meter afstand van de afgrond waar het water naar benden kletterde staan, zo gaaf!!! En zodra je aan de andere kant was konden we via rotsen naar beneden klimmen en dan konden we onder de rivier lopen waar we in een grot terecht kwamen, zo stonden we achter de waterval, dit was zo gaaf om te doen! Het stond op mijn bucktlist en nu mocht ik er zelf van genieten, wat was het mooi!!! Toen we terug liepen ging het net de laatste 10 meter voor de auto mis, heel vervelend maar wat heb ik mogen genieten van die mooie waterval, dat waren zelfs 10 astma-aanvallen waard!!!

Verder zwommen we iedere dag heerlijk in de zee, waar we konden genieten van de buien die zich samen pakten met een hoop lawaai (onweer). Zo lekker om dan te mogen dobberen op de zee, want we wisten toch dat de bui de andere kant op zou trekken. Zo heb ik ook meerdere keren gesnorkeld op mijn manier, om te kijken naar de mooie onderwaterwereld. Het is er zo mooi, allemaal soorten krabben, slakken, vissen en plantjes op de rotsen, ik al drijvend er overheen om ervan te mogen genieten met mijn camera.
http://www.oliba.nl/images/longforum/collage-onderwater-klein.jpg
Ach en zo kan ik nog heel veel mooie en spannende verhalen vertellen over onze vakantie, het was echt een geweldige vakantie!

Op een zaterdag komen we na één overnachting thuis weer aan, eenmaal thuis waren we ook meteen weer thuis, helaas onze vakantie is voorbij.
In de tuin stond het onkruid wel een meter hoog, dus daar moest nodig wat aan gedaan worden. Dezelfde avond, na het uitpakken en het draaien van de eerste was beginnen we samen vast een stukje in de tuin. De volgende dag doen we samen de rest van de tuin.

De dagen erna stonden in het teken van verschillende afspraken in het ziekenhuis voor controle van mijn buisje in mijn oor, met gelukkig goed nieuws, over een jaar hoef ik pas weer terug te komen.
Ook de dermatoloog stond op de agenda en zij gaan verder onderzoeken waar die ellendige jeuk vandaan komt.
Dan moest Damaris ook weer opgehaald worden bij mijn ouders, dus ook daar even heen.
Ook kregen we te horen via ma dat het met onze oom niet goed gaat, zijn huis was inmiddels verkocht en hij woont inmiddels in een aanleunwoning, dat voelde voor hem beter dat thuis blijven. Echter moest het huis nog leeggehaald worden, hiervoor had onze oom iemand geregeld, dit kregen we op woensdagavond te horen en op donderdag, de dag erna, zou iemand komen. Wel moest nog even uitgezocht worden wat er niet mee mocht met die man… Dus ook dat kwam er nog even tussendoor, zo heb ik de donderdagmiddag de hele middag in de stof alles uit zitten zoeken, later kwamen ma en Dave ook nog even helpen… Helaas kwam deze man niet alles ophalen, dus hebben we besloten dat hij niets mee mocht nemen en moesten wij op zoek naar een ander...
Jullie lezen het al, mijn eerste week thuis na onze vakantie was meteen een volle en rommelige week.

Gelukkig is Dave er dan die mee helpt mijn grenzen te bewaken, dat als ik er over ga er niet te ver over ga.
Deze week heb ik gelukkig een wat rustigere week, ik probeer het dan ook vooral niet te vol te plannen.

Gister begon mijn dag met een fietstest in het AMC, een verschrikkelijke dag, maar daar vertel ik jullie volgende week over.
Geniet van het mooie weer!!!

Login of registreer om te reageren
26-06-2018 om 14:54 uur

Jeetje wat heftig van je oom! Sterkte

En wat gaaf dat je naar Kroatië bent geweest en bij de waterval bent geweest! Het klinkt fantastisch:D en wat heerlijk dat het daar al een stuk beter met je longen gaat dan hier.

En die Dave van jou is toch ook een held he! En geniet van je niet volgeplande week en rust goed uit. Xxx

Login of registreer om te reageren
26-06-2018 om 14:56 uur

@Nckiie, inmiddels staan er twee foto collage's in mijn blog, het was echt een geweldige vakantie!

Dank je wel, het gaat helemaal goed komen hier, maar een heftige periode hebben we wel hier.

Login of registreer om te reageren
26-06-2018 om 14:58 uur

Ik was weer te vroeg haha

Die wolkenfofo is gaaf en zeer indrukwekkend!

Login of registreer om te reageren
26-06-2018 om 15:00 uur

Ja he? Echt en daar kwam me een hoop kabaal uit!!! Wist niet dat als wolken groeiden zoveel lawaai kon produceren!!!

Login of registreer om te reageren