Hoe voel Jij je vandaag? #154

07-06-2018 om 03:28 uur Gesloten

Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag? #153

De reacties zijn gesloten.
08-06-2018 om 11:29 uur

Natuurlijk krijgt een huisarts ook geld zonder dat je langskomt. Inschrijfmodule is er altijd al geweest. Een praktijk voeren is niet gratis.

08-06-2018 om 13:39 uur

@Daantje,
Natuurlijk heb je gelijk en heeft de huisarts een vast bedrag
voor elke patiënt in de praktijk. Desalniettemin geeft het te denken
dat je iemand betaalt ook als je er niet naar toe gaat.
Ik ken geen zorgverlener waar dat ook voor geldt, maar een huisarts
is een uniek persoon. Mijn huisarts weet meer over mij dan ik zelf.
Ik moet mijn huisarts dan ook volledig kunnen vertrouwen.

08-06-2018 om 18:34 uur

Vanmiddag vervelend bericht gekregen via mijn vader ... bij mijn broer gaan ze een voet amputeren, heeft een resistente bacterie in zijn voet. Vind het heel vervelend voor hem, hoop dat het bij een voet blijft.

08-06-2018 om 20:19 uur

Wat een naar bericht Marcus,sterkte.
Voor alle zieken beterschap.

08-06-2018 om 20:41 uur

Wat heftig @Marcus! Ik hoop voor hem dat het inderdaad bij een voet blijft. Sterkte

09-06-2018 om 05:39 uur

@Marcus wat een naar bericht over je broer, Leuk om te lezen dat het klikte met deze neuroloog en jammer dat het een invaller is. Wat betreft artsen je heb een klik of niet en bij niet is het soms heel moeizaam.
@iedereen beterschap die het nodig heeft.

OT: longen gedragen zich goed ( denk mede door een kuur antibiotica van 3 maanden voor de huid )
Rest van het lichaam is prut.
Humor: goed :-D

09-06-2018 om 09:59 uur

@Marcus wat naar jongen! Idd hopen dat alleen bij zijn voet blijft.
@puckie fijn datlongen zich goed gedragen en je de humoer behoud.

Van mij mag mijn huisarts geld beuren wanneer ik niet bij hem ben. Al de administratieve rompslomp die hij heeft buiten zijn spreek uur om. Hij zorgt er ook voor als het binnen zijn macht ligt, dat ik toch de behandeling krijg die hij nodig acht als ik het financieel niet kan dragen. Ook is hij met 15 minuten consulten gaan werken ten behoeve van een betere behandeling voor zijn patienten echter krijgt hij maar 10 minuten vergoed.

Huisartsen hebben het(te) druk, de regels worden steeds strakker, patienten verwachten meer en pikken minder, er is een schaarste aan assistentes, vele huisartsen hebben ook moeten kiezen om met praktijk managers te gaan werken zodat een stuk administratie overgenomen wordt omdat de HA's geen tijd meer hebben om dat te doen en deze zijn ook niet gratis. En zo kan ik nog wel even door gaan.

Het is geven en nemen

09-06-2018 om 21:10 uur

Gelukkig mijn positiviteit is weer in overvloed aanwezig:D
Na nachten slecht geslapen te hebben, vandaag met wat hulp weer extra kussens onder mijn matras geschoven. Hopelijk kan ik nu beter slapen:)
Komende week ga ik voor het eerst sinds begin maart weer naar school. Klasgenoten zijn bezig met afstuderen en ik ga woensdah en donderdag een verdediging van twee scripties bijwonen. De ene student heeft een afstudeeropdracht gedaan waar ik stage loop en de andere student is een goede vriendin geworden en ik ben erg benieuwd! Ik heb er erg veel zin in en zie er een klein beetje tegenop, omdat ik dan weer weet wat ik mis... maar ik zie weer klasgenoten, ben weer even de deur uit en het is interessant, ohja en moet er 10 bijwonen van school dus scheelt ook weer haha.

Verder gaat het niet echt goed, ook niet super slecht, maar blijf kwakkelen. Veel pijn tussen mijn schouderbladen, vaker weer benauwd, weinig energie (slechte nachten helpen ook niet) en ik weet niet zo goed wat ik met mijn lichaam aan moet. Komt vast wel weer goed en mijn oma zegt altijd: het gaat wel over voor je een jongetje wordt! Dus dan hopen we dat maar:p

Nu snel slapen, morgen een dagje commissie. Voor mij betekent dat paar uurtjes op kantoor zitten, beetje kletsen, geld innen voor de vereniging en voor mijn gevoel veel te vroeg weer naar huis om uit te rusten. Ik pak het “slim” aan, mijn moeder moet ‘s middags weg dus ik maak gebruik van taxi mama dan kan ik niet nog langer blijven en zwaar over mijn grenzen gaan:)

Voor alle zieken beterschap en iedereen die het nodig heeft sterkte en een virtuele knuffel!

11-06-2018 om 06:07 uur

Gisteravond benauwd, wat slijm opgeven ( nog niet groen)
Vanmorgen de metingen gedaan. Zijn afwijkend. Dus vandaag al starten met ophogen van de medicatie en hopelijk hiermee sneller onder controle en geen prednison te hoeven te gebruiken.
Blij dat ik thuismonitoring kan doen als onderzoek van het lumc.

Iedereen die het nodig heeft beterschap

11-06-2018 om 07:28 uur

Puckie, ik duim voor je!
Dinie, wat lief dat je vraagt. Inmiddels gaat het weer goed, niet weer zon rare gewaarwording gehad waardoor ik rare fouten in t verkeer maakte. Ik heb nog overwogen hier mee naar de huisarts te gaan, maar tja, die zal ook niets kunnen (ze hebben me verdacht van ms, en nog steeds speelt dat in mn hoofd...)

Heb ik weer....
Zou in juli naar de longarts maar nog geen oproep. Bel ik vanmorgen en t wordt september. natuurlijk ben ik na t flinke ziek zijn hier niet blij mee... nu gaat ze overleggen met de arts en toch n plekje zoeken... wordt vervolgd.
(Ik heb een academisch ziekenhuis nodig, maar dat heeft wel zo zijn nadelen)