Onbegrip bij leraren voor kinderen met astma

22-03-2018 om 11:57 uur

Beste allemaal,

Wij zijn 5 studenten die studeren aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Voor een project proberen wij een innovatie te maken om meer begrip te creƫren bij leraren voor kinderen met astma. Daarvoor zijn wij benieuwd naar jullie ervaringen! Heeft u/uw kind een ervaring met onbegrip bij een docent tijdens bijvoorbeeld de gymles en zou u die met ons willen delen? U zou ons hier enorm mee helpen!

Login of registreer om te reageren
01-06-2018 om 16:30 uur

hallo beste lezers

ik ben een moeder van 5 kinderen 3 meiden en 2 jongens.
de meisjes hebben astma de jongens nergens last van raar maar waar.
de oudste nu 32 en 28 jaar hebben op school weinig problemen ervaren omdat ze in de pupertijd het aardig overgroeide.
maar de jongste nu 15 jaar heeft veel last.
ze is ook onder behandeling in rotterdam bij een kinderlongarts waar we elke 6 weken naar toe gaan.
dit weten ze op school ook heb er ook de nodige gesprekken over gehad omdat ze natuurlijk heel veel miste.
nu blijf ik iedere x er weer tegen aan lopen dat er erg veel onbegrip is op school voor b.v gym!!
het met de lift gaan omdat 4 trappen oplopen niet gaat.
het onbegrip gaat er meestal over dat mijn dochter erg gezet is mede door haar nodige kuren pretnison en haar meds. combo nu die gelijk staat aan pretnison maar minder schadelijk.
omdat er niets aan de buitenkant te zien is (ze is dik dus gezond) word er gezegt probeer maar wel trappen te lopen hoor is goed voor je.
hoezo gym je niet mee??? kijk maar hoever je kom met rondjes rennen :(
de leraren hebben er geen idee van hoe dit voelt,de strijd de onmacht en onbegrip het verdriet wat
ze iemand doen door dit te zeggen..
ze zijn er niet bij als ze piepend wakker word en de lucht uit haar tenen komt. de onderzoeken de massa meds. die ze dagelijks moet innemen.
het niet mee kunnen op kamp en naar engeland omdat ze bang is dat ze een aanval krijgt en ze bang is dat ze haar dan ook niet geloven(.ze reageer heel erg op huisstofmijt.)
ze een opleiding doet die niet haar eerste keuze is ,want met dieren werken vooral paarden ja dat is niet te doen gezien de prikkels die ze dan binnenkrijgt.
de eindeloze verjaardagen die ze in he z.h heeft door gebracht of thuis ziek.(ze is 2 okt jarig) vervelende tijd van het jaar herfst /winter veel last.
en ze blijft maar lachen ...ze zoeken het maar uit hoor mam...zegt ze dan
maar ik zie haar blik en verborgen verdriet omdat ze weer alleen naar haar buitenkant kijken.

nu ook weer vandaag ..mam kan je bellen want er gaan te veel kinderen met de lift dus
vanaf maandag(soort controle) moet ik iedere week een briefje halen en dan beslist de teamleider van school of
ik wel of niet met de lift mag die week?????????
oke gaan we weer.
denk de beste man nu echt dat ze van de ene op de andere week betere longen heeft????
weet hij niets van de gesprekken op school met de uitleg?????
dus maar weer een gesprek aangevraagd en gaan we maandag maar weer in gesprek met iemand die het allemaal weer beter weet..
meer bewegen is goed zal je zien gaat het allemaal weer wat makkelijker,
ze kan het toch proberen wat denk u er van doen we het vanaf vandaag gewoon een proefperiode
bla bla bla bla
ja de beste is al nr ??? ben de tel kwijt die het allemaal beter weet.

het zou daarom zo heeeeeellllll veeeelllll uitmaken als ze dat idd zouden weten.
als er een les zou zijn voor leraren om om te gaan hiermee.
wat het inhoud ASTMA en de gevolgen daarvan, en wat te doen bij klachten (beginnende aanval b.v)
ze weten ook niet beter en eerlijk ze zien de buitenkant en ja daar zie je weinig aan...

afz een moedeloze moeder

Login of registreer om te reageren