vakantie accommodatie gezocht, geschikt voor ernstig astma

09-05-2018 om 13:05 uur

Wie heeft er vakantie tips voor mij?

Ik ben op zoek naar adressen om op vakantie te kunnen met mijn hyperactieve longen. Ik heb ernstig astma en reageer op allerlei luchtjes, stof ed. En zou graag lekker op vakantie willen met man en zoon. En ook met vriendinnen. Ik ben op zoek naar appartementen en hotels in Europa. Wie heeft er goede ervaringen?

Ik ben eerder onderuitgegaan tijdens een weekend in een longvriendelijk Landal huisje vanwege het huisparfum.

Groetjes,
Anne

Login of registreer om te reageren
23-05-2018 om 21:17 uur

Het maakt niet veel uit hoeveel foster ik of jij gebtruikt, het gaat om de mix van medicatie wat zorgt voor stabiel astma, en die mix is voor iedereen anders.
Hoeveel foster je mag nemen of andere medicatie gaat in overleg met je arts. Een pilletje pred nemen om iets graag te willen ..... daar ga ik in mee. Probeer het altijd op een andere manier op te lossen (omdenken)

Login of registreer om te reageren
24-05-2018 om 10:17 uur

@emsepems je hebt helemaal gelijk, de mix is voor iedereen anders. Helaas is mijn astma niet stabiel met al die pufjes en prednison. Ik vind het fijn hier de ervaringen van anderen te lezen

Login of registreer om te reageren
24-05-2018 om 11:48 uur

Heb je al eens gerevalideerd anna, bij mij heeft dat veel opgeleverd.

Ik heb ernstig astma, vaak onstabiel. Gebruik op dit moment onderhouds zytromax, foster, serevent, flixonase, mizollen, eklira. Regelmatig wissel ik de hoeveelheid of voeg prednisolon of zytromax toe, dit in overleg met de longarts en allergoloog. Daarnaast af en doe diprolene bij allergische huiduitslag. Oh, en ook de pil zorgt voor stabieler astma, dus ook die gebruik ik mede voor m'n astma.

Zelf voel ik me aan zee beter, ben net terug van 8 dagen Sicilie.

Reactie op emsepems

Het maakt .... Een pilletje pred nemen om iets graag te willen ..... daar ga ik in mee. Probeer het altijd op een andere manier op te lossen (omdenken)

Oeps, hier mist het woordje niet! 'Een pilletje pred om iets te willen daar ga ik niet in mee'

Login of registreer om te reageren
04-06-2018 om 08:52 uur

@"Anne parachute" Ha Anne, sorry voor de late reactie, ik was met een groep gasten de bergen in voor een 4-daagse huttentocht. Dat kan ik dus weer met mijn astma, na een aantal jaren in de bergen wonen ;-) In Nederland kon ik geen ei meer koken, wat een wereld van verschil om weer zó te kunnen leven. Ik heb hier mijn sociale leven natuurlijk op moeten bouwen en dat ik soms nog best lastig. Maar het adem kunnen halen maakt zoveel goed. Eenzaam voel ik me soms wel, met name in de weekenden als er geen gasten zijn en voor de Spanjaarden hun familie op 1 staat. Maar gelukkig kunnen we makkelijke communiceren tegenwoordig op allerlei manieren. En er zijn steeds vaker wel gasten, wat veelal gezelligheid en reuring geeft. En vaak waardevolle en mooie gesprekken, niet te vergeten!

Login of registreer om te reageren
04-06-2018 om 14:08 uur

@emsepems dankjewel voor reactie! Ik heb vorige week met mijn longarts gesproken over revalideren op de 'toverberg'. Ik heb nu een verwijzing voor Davos en ik wacht dat traject nu verder af. Ben jij daar wel eens geweest?
ik doe nu longrevalidatie terwijl ik gewoon thuis woon. Fysiotherapie, ergotherapie, logopedie, psycholoog, enz

Login of registreer om te reageren
04-06-2018 om 14:10 uur

@Christien1965, wat klinkt dat heerlijk! Ik kom graag bij je langs. Ik hoop dat ik bij jou in de bergen ook zo goed kan ademhalen. Gaat het dan ook in van die stoffige hutten met vieze dekens goed?

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
08-06-2018 om 12:05 uur

@"Anne parachute"
Ha Anne, wat leuk dat je wilt komen! En dan straks hopelijk ook nog naar Davos voor een echte behandeling. Hopelijk gaan die 2 periodes hoog in de bergen je helpen zodat je echt wat op kunt bouwen waar je, eenmaal terug in Nederland, een tijdje op kunt teren. Stuur je me een mailtje mbt data etc? Je kunt m'n mailadres vinden op de website. En die weer via Google, als je zoekt op "longvriendelijk logeerhuis".

De berghutten zijn bemand en best aardig schoon. De dekens van wol en niet heel stoffig. Daarbij liggen de hutten allemaal rond of dik boven de 2.000 meter en daar is geen huisstofmijt. Ik had er (gelukkig!) geen last van, ook voorgaande keren niet.

Ik kijk uit naar je mail en je bent heel welkom hier in de Spaanse bergen.
Groeten, Christien

Login of registreer om te reageren
08-06-2018 om 12:08 uur

@"Anne parachute" NB: Wil je alleen komen of kom je met je gezin? Iedereen is welkom mits het "longvriendelijke karakter" gerespecteerd wordt. Dwz: niet roken (ook niet buiten), geen parfum of andere sterk ruikende lichaamsproducten, geen spuitbussen etc. Je kunt hier als longpatiënt ten allen tijde aangeven waar je last van hebt en voor zover in ons vermogen ligt doen we er wat aan.

Login of registreer om te reageren
22-06-2018 om 14:22 uur

Hoi Christien,

Ik wil graag komen met mijn mannen! en mijn hondje. Ze roken niet en zijn er al aan gewend om geen geurtjes te dragen ;-) Het is ook fijn om te weten dat er begrip is en het bespreekbaar is.

Ik heb eerder nare ervaringen gehad in een longvriendelijk landal huisje door een huisparfum. Was wel erg jammer van het weekend.

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren