Even bijkomen…

23-05-2018 om 17:05 uur

Een dagje later dan normaal komt mijn blog toch nog online, waarom, dat staat eigenlijk hierboven al.

Vorige week zijn we naar Marco Borsato geweest in Antwerpen, ik ben groot fan. Vorig jaar heb ik, toen ik net erg ziek was geweest en artsen dachten dat ik binnen enkele maanden weer zou opknappen, kaarten gekocht, staanplaatsen. Na lang twijfelen hebben we uiteindelijk besloten de kaarten niet te annuleren maar toch ‘gewoon’ te gaan.

Ja, het leuke nieuws waar ik zo enthousiast van ben komt eraan hoor!! Maar eerst vertel ik jullie even verder over ons uitje naar Marco. Dus nog even je nieuwsgierigheid bedwingen.

Die woensdagochtend ben ik vroeg uit bed gestapt, dat moest wel, want ik moest langs de huisarts voor mijn twee-wekelijkse-afspraak, wratten aanstippen. Eenmaal thuis heerlijk alles bij elkaar gepakt en toen in de auto gestapt op weg naar Antwerpen, het is een eindje rijden, maar gelukkig is het rustig op de weg.

Rond de middag arriveren we er, we kunnen de auto langs het sportpaleis zetten. We lopen een rondje door Antwerpen, eten samen een pizza in de pizza-lounge en slenteren naar de rivier. Daar gaan we heerlijk zitten boten kijken en praten over van alles en nog wat. Dan weer terug naar de auto, het begon te miezeren en dus wilden we schuilen. Zo kon ik even mijn ogen dicht doen en wat energie verzamelen. Dan is het tijd om in de rij aan te sluiten, daar zitten we een half uurtje op de grond en dan mogen we naar binnen, ook hier zitten we een kleine uur helemaal vooraan tegen de dranghekken aan. Dan is het kwart over 8 en begint het gebeuren, nou beginnen…

Uiteindelijk hebben we nog een half uur moeten wachten, doordat het personeel van het openbaar vervoer aan het staken was wilde Marco iedereen de tijd geven toch op tijd aan te komen en dus besloot hij maar even wat later te beginnen, maar dan begint het echt! Wat is dit geweldig, we staan vooraan, kan de hele avond leunen op de dranghekken en door de warmte is het dak een stukje open en komt er voldoende frissen lucht binnen. Soms moest ik even flink hoesten, maar och wat was dit geweldig, wat was dit gaaf!!!
http://www.oliba.nl/images/longforum/013-collage-marco.jpg
Eind van de show moeten we dan toch naar huis, gelukkig rijdt Dave en kan ik gaan slapen. In de auto nog even de foto’s bewerken en dan kunnen ze op facebook. Dan val ik in slaap en word ik pas thuis weer wakker. De dagen daarna was ik gesloopt, mijn longen protesteerden aan alle kanten, mijn energie was ernstig ver weg en dat resulteerde in veel bed en bank momenten en heel veel rust, maar och, wat heb ik genoten!!!

Dus de afgelopen dagen tussen alle rustmomenten door bezig geweest met ‘het leuke nieuws’. Voor ‘het leuke nieuws’ moet ik even terug gaan in de tijd, wel naar december vorig jaar.

Voor degenen die mij redelijk goed kennen, weten ze dat het ik heerlijk vind om te freubelen. Zo teken ik graag, heb ik vorig jaar handlettering ontdekt en maak ik daar nu graag kaarten mee, maar ook dromenvangers maken of glasgraveren vind ik heerlijk om te doen. Toen kerst eraan kwam moest er een verlangenlijstje gemaakt worden en heb gevraagd of meer en andere hobbyspullen.

Zo kreeg ik van de kerstvrouw, mijn zusje, een porseleinen schaaltje en stiften, omdat ik niet goed wist wat ik wilde maken zijn deze in de kast beland, maar een aantal weken geleden kwamen ze zowaar weer uit de kast. Mijn eerste probeersels waren een beetje twijfelachtig en was dus ook niet wat geworden, maar opgeven ken ik niet dus, na poging 2 en poging 3 kwam poging 4 en wat was ik trots, hup de oven in en wat ik heb ik een super leuk schaaltje erbij. Omdat Dave ook zo enthousiast was en moederdag eraan kwam heb ik besloten voor beide moeders een theezakbakje te maken en ook zij waren erg enthousiast, dus tja dat triggerde wat bij me. Na lang nadenken met Dave, geregend er even samen met Dave over hebben kwam het idee om maar eens te kijken wat ik er mee kan doen. Dus afgelopen week is er een facebookpagina de lucht in gegaan, genaamd ‘Mart’s Creaties’, helemaal trots gingen de eerste foto’s online. Ook heb ik besloten hier mijn andere hobby’s te laten zien, het glasgraveren en dromenvangers maken.
http://www.oliba.nl/images/longforum/013-collage-hobby.jpg
Wat ik wil bereiken??? Dat mensen genieten van de mooie creaties en misschien het wel zo leuk vinden en dat wat bij me bestellen. Zo kan ik dan op verzoek heel veel leuke dingen gaan maken naar wens van de ander en ben ik druk bezig. Kan niet alleen dromenvangers voor mezelf blijven maken, bordjes, mokken en schaaltjes blijven beschilderen en glasgraveren voor mezelf, dat zal het huis zo vol staan met heel veel creaties dat de kasten uitpuilen en de muren vol hangen.

Nu lijkt het me ook heel erg leuk om een mooi petit-four schaaltje te maken voor één van de leden van het longforum, dus als je mijn facebookpagina Mart’s Creaties gaat volgen en dit in een pb naar mij toe stuurt (via facebook of via het longforum), dan loot ik volgende week de gelukkige winnaar!!!
http://www.oliba.nl/images/longforum/013-marts-creaties.jpg

Nu ga ik lekker verder genieten van het mooie weer!!

Tot volgende week lieve lezers!

Login of registreer om te reageren
23-05-2018 om 18:14 uur

Leuk Marleen!
Wat ben je creatief en wat is het mooi!!!

Login of registreer om te reageren
23-05-2018 om 18:31 uur

Wat leuk Marleen! Allereerst super gaaf dat je vooraan stond bij Marco! Ik ben ook groot fan:D
En wat heerlijk creatief ben je toch:D daar houd ik van! Ik ga je pagina zeker op facebook volgen, ik houd van het bewonderen van mooie creaties:D

Login of registreer om te reageren