vakantie accommodatie gezocht, geschikt voor ernstig astma

09-05-2018 om 13:05 uur

Wie heeft er vakantie tips voor mij?

Ik ben op zoek naar adressen om op vakantie te kunnen met mijn hyperactieve longen. Ik heb ernstig astma en reageer op allerlei luchtjes, stof ed. En zou graag lekker op vakantie willen met man en zoon. En ook met vriendinnen. Ik ben op zoek naar appartementen en hotels in Europa. Wie heeft er goede ervaringen?

Ik ben eerder onderuitgegaan tijdens een weekend in een longvriendelijk Landal huisje vanwege het huisparfum.

Groetjes,
Anne

Login of registreer om te reageren
16-05-2018 om 04:41 uur
Reactie op Anne parachute

dank je @emsepems ! Goede tips! Terschelling ook leuk om weer eens heen te gaan.
Ik las dat jij je medicatie verdubbelt, wat verdubbel je dan? Ook prednison?

Groeten,
Anne

Reactie op Anne parachute

dank je @emsepems ! Goede tips! Terschelling ook leuk om weer eens heen te gaan.
Ik las dat jij je medicatie verdubbelt, wat verdubbel je dan? Ook prednison?

Groeten,
Anne

Hoi, of je mag verdubbelen en de hoeveelheid is een keuze van je arts, dus die moet je om advies vragen.
Ik verdubbel de foster, al doe ik dat niet meer in landen om de middelandse zee.

Login of registreer om te reageren
16-05-2018 om 04:42 uur
Reactie op emsepems
Reactie op Anne parachute
dank je @emsepems ! Goede tips! Terschelling ook leuk om weer eens heen te gaan.
Ik las dat jij je medicatie verdubbelt, wat verdubbel je dan? Ook prednison?

Groeten,
Anne

Reactie op Anne parachute

dank je @emsepems ! Goede tips! Terschelling ook leuk om weer eens heen te gaan.
Ik las dat jij je medicatie verdubbelt, wat verdubbel je dan? Ook prednison?

Groeten,
Anne

Hoi, of je mag verdubbelen en de hoeveelheid is een keuze van je arts, dus die moet je om advies vragen.
Ik verdubbel de foster, al doe ik dat niet meer in landen om de middelandse zee.

En heb altijd antibiotica en prednisolon mee

Login of registreer om te reageren
17-05-2018 om 12:58 uur

@"Anne parachute"
Hoi Anne, de meeste mensen met ernstig astma beginnen na een paar dagen tot een week op te knappen hier in de schone lucht op hoogte. Daarna zijn mensen vaak verrast over wat ze kunnen, en hoe ze steeds meer kunnen. Dat is prachtig en ook voor mij steeds weer erg mooi om mee te maken. Het is wel zo, hoe langer je in de bergen bent, hoe meer je opbouwt. En daar kun je dan hopelijk nog een poosje op teren als je weer terug gaat naar Nederland.

Login of registreer om te reageren
17-05-2018 om 13:01 uur

@"Anne parachute"
NB de luchtvochtigheid is hier ook laag en constant. Er is veel zon, gemiddeld 300 dagen per jaar. En op deze hoogte minder gras- en boompollen. Huisstofmijt is op deze hoogte nog maar 3%. Dat zijn allemaal best ideale omstandigheden voor mensen met ernstig astma.

Login of registreer om te reageren
17-05-2018 om 15:34 uur

Hoi @Christien1965
Als jij weer 'beneden' bent in Nederland, hoe lang merk je dan zelf dat het effect aanhoudt?

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
17-05-2018 om 15:45 uur

Hoi emsepem,

Ik zit al op 3 keer per dag 2 pufjes van de Foster 200. En jij? Naar hoeveel ga je dan?
Ik neem wel altijd prednison mee op vakantie. En neem ook wel eens een extra tabletje als ik toch heel graag iets wil doen.

Groeten,
Anne

Reactie op emsepems
Reactie op emsepems
Reactie op Anne parachute
dank je @emsepems ! Goede tips! Terschelling ook leuk om weer eens heen te gaan.
Ik las dat jij je medicatie verdubbelt, wat verdubbel je dan? Ook prednison?

Groeten,
Anne

Reactie op Anne parachute

dank je @emsepems ! Goede tips! Terschelling ook leuk om weer eens heen te gaan.
Ik las dat jij je medicatie verdubbelt, wat verdubbel je dan? Ook prednison?

Groeten,
Anne

Hoi, of je mag verdubbelen en de hoeveelheid is een keuze van je arts, dus die moet je om advies vragen.
Ik verdubbel de foster, al doe ik dat niet meer in landen om de middelandse zee.

En heb altijd antibiotica en prednisolon mee

Login of registreer om te reageren
22-05-2018 om 22:02 uur

@Anne parachute
Hoi, ik kan normaal gesproken tegenwoordig 2 a 3 weken zonder al te grote problemen in Nederland verblijven. Eenmaal weer terug in de bergen heb ik daarna 1 week tot 10 dagen nodig om van mijn verblijf in Nederland te herstellen. In Spanje gebruik ik 2 x 2 pufjes foster en 2 x daags een tabletje pantoprazol. Een week voordat ik naar Nederland ga hoog ik mijn medicatie op met 1 x 2 Alvesco, 1 x 2 Spiriva, 1 x 1 montelukast, 3 x 2 foster, 2 x 2 Avamys, 1 x daags levocetirizine en bricanyl 4 x daags. Dat bouw ik als t in Spanje weer goed gaat uiteraard lekker af!

Login of registreer om te reageren
23-05-2018 om 07:17 uur

Ja ik krijg enorm veel zin om te komen. Wat geweldig dat je alleen Foster gebruikt in de bergen!

Login of registreer om te reageren