kuur na bacterie in de luchtwegen.

10-05-2018 om 21:25 uur

Ik hoest al geruime tijd.Zeker 4 maanden. Uiteindelijk naar de longarts gestuurd. En wat bleek ik had een bacterie in mijn sputum. Nu een kuur gehad van 7 dagen. Het hoesten is wel minder geworden, maar is nog niet weg. Heb tevens ook een pufje met antibiotica erin.Vandaag de laatste tablet gehad van de kuur. Kan deze nog meer van mijn hoesten wegnemen of is dit de werking. Moet ik afwachten. Heb in juni een afspraak??Of moet ik al contact opnemen. Pufje moet ik blijven gebruiken.Ik voel me zo een zeur.

Login of registreer om te reageren
11-05-2018 om 05:24 uur

De antibiotica werkt nog wel even na en vaak duurt het ook langer voor het hoesten weg is dan dat de infectie weg is.

Login of registreer om te reageren
11-05-2018 om 11:58 uur

Oke, dank je wel. Ik hou het wel in de gaten, want ik wil er echt vanaf. Want de heesheid en de keelklachten zijn ook weer aan het terug komen.

Login of registreer om te reageren
11-05-2018 om 13:04 uur

Als je het niet vertrouwt gewoon bellen, het duurt inderdaad even voor het weg is en de vaak werkt antibiotica nog langer door. Maar je kan altijd bellen en de assistente kan vaak wel bepalen of je echt langs moet komen of niet.
Beterschap!

Login of registreer om te reageren
11-05-2018 om 17:09 uur

De bacterie kreeg een kans, omdat je weerstand verminderd was.
De medicatie heeft hoogstwaarschijnlijk de bacterie wel gedood, maar nu moet je rustig je weerstand weer opbouwen.
Ik ben geen arts, maar zou zeggen, wacht even een paar weken af, om te zien hoe het dan gaat.

Login of registreer om te reageren
12-05-2018 om 07:38 uur

Ja dat ga ik ook doen ik hou het wel in de gaten. Of het ook wel verder wegblijft. Bedankt voor alle advies.

Login of registreer om te reageren
14-05-2018 om 09:21 uur

Beste sammieboy,

De antibiotica zijn niet direct na het stoppen van de kuur uit je lichaam verdwenen. Hoe lang antibiotica nog nawerken, verschilt per antibioticum. Het hoesten is gelukkig al wel minder. Geef het nog even tijd. Mocht het hoesten weer toenemen dan raden we je aan contact op te nemen met je arts. En als je het niet vertrouwt kun je het beter even laten checken. Je mag ook altijd contact met ons opnemen (033-4341212). Beterschap!

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
14-05-2018 om 19:40 uur

Dank u wel voor uw advies. Ik hou het nog wel in de gaten.

Login of registreer om te reageren
31-05-2018 om 09:11 uur

IK heb inmiddels een tweede kuur gehad. Nu is het hoesten na afloop van de kuur sterk verminderd. nog niet weg. Tijdens de kuur ging het stukken beter. Maar nu blijf ik nog o super moe. Slaap of lig ik 11 uur per dag in bed.Is dat. De kuur is dinsdag gestopt.Kan dat van de kuur nog zijn.Bedankt alvast voor het antwoord.Eind juni moet ik weer terug naar de arts.

Login of registreer om te reageren