vakantie accommodatie gezocht, geschikt voor ernstig astma

09-05-2018 om 13:05 uur

Wie heeft er vakantie tips voor mij?

Ik ben op zoek naar adressen om op vakantie te kunnen met mijn hyperactieve longen. Ik heb ernstig astma en reageer op allerlei luchtjes, stof ed. En zou graag lekker op vakantie willen met man en zoon. En ook met vriendinnen. Ik ben op zoek naar appartementen en hotels in Europa. Wie heeft er goede ervaringen?

Ik ben eerder onderuitgegaan tijdens een weekend in een longvriendelijk Landal huisje vanwege het huisparfum.

Groetjes,
Anne

Login of registreer om te reageren
09-05-2018 om 21:16 uur

Hoi Anne, wat vervelend dat je onderuit bent gegaan door een huisparfum. Ikzelf maakte dat onlangs ook weer mee en je bent weken verder voor de effecten daarvan weer weg ebben.

Ik woon zelf wegens ernstig astma in de Spaanse Pyreneeën en heb daar sinds 2 jaar een longvriendelijk logeerhuis op 1.500 meter hoogte. De pollen zijn er minder, de luchtvochtigheid is laag en constant en huisstofmijt komt op deze hoogte hoegenaamd niet meer voor. Het huis is kleinschalig, persoonlijk, nieuw en alles is er "glad". Het woord "longvriendelijk" houdt in dat er niet gerookt mag worden, ook niet buiten, en dat er geen parfum of andere sterk geurende verzorgingsproducten gebruikt mogen worden. Je kunt hier in deze prachtige omgeving goed vertoeven voor vakantie, maar ook om een periode letterlijk op adem te komen. Inmiddels zijn al een heel aantal longpatiënten je voor gegaan. Je familie of vrienden mogen gewoon mee komen, mits ook zij het longvriendelijke karakter respecteren. Wel geef ik meteen aan dat mijn hond hier in huis is. Mocht je daar last van hebben dan is Het huis dus niet geschikt. Maar gelukkig laat onderzoek zien dat slechts 25% van de mensen met astma een allergie voor honden hebben. De hond komt uiteraard niet op de verdieping waar de gastenverblijven zijn.
Het huis wordt vanuit Nederland ondersteund door een Stichting. Het is geen commerciële onderneming.

Mocht je meer willen weten, stuur me een berichtje.

Sterkte met je longen en wie weet zien we elkaar in Spanje, jij en je gezin zijn welkom!
Groeten, Christien

Login of registreer om te reageren
10-05-2018 om 17:40 uur

Hoi Christien,

Dank voor je uitgebreide reactie! Wat geweldig dat je logeerhuis er is!

Heb je in je logeerhuis appartementen met eigen faciliteiten? Of zijn het kamers zoals in een hotel? En kan je dan bij jou ook eten?

Heel veel groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
12-05-2018 om 08:29 uur

Beste Anne,

In het logeerhuis zijn 2 gastenverblijven met allebei: één 2-persoonsslaapkamer, een eigen woonkamertje (met slaapbank), en een eigen moderne badkamer. Verder is er een grote gemeenschappelijke woonkamer, een keuken en een groot zonnig terras. Er is Nederlandse tv en internet beschikbaar. Ontbijt zit bij de prijs in en verder kun je per dag aangeven of je mee wilt lunchen en of dineren. Zo kun je eerst aankijken hoe het op een bepaalde dag met je longen gaat en dan bepalen welk programma je voor jezelf kiest. De omgeving is erg mooi en je kunt er naast flinke bergtochten ook heel goed gemakkelijke en niet zware wandelingen maken. Ik kan je daarbij adviseren, zo ook bij andere activiteiten hier in de streek.

Groeten! Christien

Login of registreer om te reageren
12-05-2018 om 08:34 uur

NB: ik mag hier de naam niet noemen en ook de website niet, maar als je via Google even zoekt op longvriendelijk logeerhuis vind je ons wel.

Login of registreer om te reageren
12-05-2018 om 09:07 uur

Anne, Er is vaker gevraagd om dit soort huisjes. Kijk maar eens onder de zoekfunctie knop

Login of registreer om te reageren
12-05-2018 om 15:01 uur

@emsepems, dank voor je tip! Ik kan het zelf niet goed vinden. Ik heb gezocht op 'vakantie' Heb jij nog tips voor mij?

Login of registreer om te reageren
12-05-2018 om 15:03 uur

@Christien1965 dankjewel voor je reactie! ik heb recover gevonden op het www

Login of registreer om te reageren
15-05-2018 om 09:49 uur

dank je @emsepems ! Goede tips! Terschelling ook leuk om weer eens heen te gaan.
Ik las dat jij je medicatie verdubbelt, wat verdubbel je dan? Ook prednison?

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
15-05-2018 om 09:52 uur

@Christien1965
Wat is je ervaring met jouw gasten met ernstig astma, hoe snel gaat het dat ze bij jou boven in de bergen meer kunnen? Kunnen ze na een paar dagen al wandelen wat ze beneden in Nederland niet zouden kunnen?

Groeten,
Anne

Reactie op Christien1965

Beste Anne,

In het logeerhuis zijn 2 gastenverblijven met allebei: één 2-persoonsslaapkamer, een eigen woonkamertje (met slaapbank), en een eigen moderne badkamer. Verder is er een grote gemeenschappelijke woonkamer, een keuken en een groot zonnig terras. Er is Nederlandse tv en internet beschikbaar. Ontbijt zit bij de prijs in en verder kun je per dag aangeven of je mee wilt lunchen en of dineren. Zo kun je eerst aankijken hoe het op een bepaalde dag met je longen gaat en dan bepalen welk programma je voor jezelf kiest. De omgeving is erg mooi en je kunt er naast flinke bergtochten ook heel goed gemakkelijke en niet zware wandelingen maken. Ik kan je daarbij adviseren, zo ook bij andere activiteiten hier in de streek.

Groeten! Christien

Login of registreer om te reageren