Vortex voorzetkamer

23-12-2017 om 13:49 uur

Heeft er iemand ervaring met de nieuwe voorzetkamer Vortex? Deze werd me aangeboden bij de apotheek en zou één van de nieuwste zijn. Ik heb hem geweigerd omdat ik goede ervaringen heb met de aerochamber en mijn longarts ook nadrukkelijk op het recept had aangegeven dat ze die af moeten leveren.

De Vortex schijnt een toedieningshulp te hebben en van aluminium te zijn waardoor ie makkelijker schoon te maken is.

Meer info: http://www.mijnvortex.nl

Login of registreer om te reageren
24-12-2017 om 21:21 uur

Ik kreeg ook een Vortex voorzetkamer. Ik heb hem in een la opgeborgen, maar nu ben ik nieuwsgierig geworden, dus ik ga hem maar eens gebruiken. Ik vermoed dat er niet veel verschil is met de aerochamber. Trouwens, ik had geen voorzetkamer aangevraagd, ik kreeg hem spontaan. Vraag me niet waarom.....
Ik had er al eentje gehad dit jaar, een aerochamber (daar had ik weer wel om gevraagd).

Login of registreer om te reageren
11-05-2018 om 09:35 uur

Ik kreeg in maart ook ineens een andere dan de aerochamber. Ik kreeg nu een spacechamber. Omdat daar geen kapje opzat om het mondstuk tegen vuil te beschermen heb ik hem geweigerd. De apotheek zei dat de zorgverzekeraar de aerochamber niet meer vergoedde. Contact gehad met de zorgverzekeraar en die zeiden dat dat niet waar was. Heb toen een andere apotheek genomen en nu 11 mei weer het zelfde gelazer. Had een recept voor aerochamber en kreeg nu een Vortex. Omdat daar wel een beschermingskapje opzat heb ik hem wel genomen. Ook hier zei de nieuwe apotheek dat de zorgverzekeraar de aerochamber niet vergoed terwijl dat vroeger altijd wel het geval was.

Login of registreer om te reageren
13-05-2018 om 02:01 uur

Ik werd vorige week zelf gebeld door de apotheek, dat ze de voorzetkamer vergeten waren mee te geven
Kreeg gewoon weer een aerochamber met masker

Login of registreer om te reageren
03-06-2018 om 09:15 uur

Ik heb afgelopen week de vortex meegekregen, voorheen altijd aerochamer gehad.
Vandaag gebruikt en voel me niet heel goed meer. Het lijkt wel alsof alles veel heftiger is binnen gekomen. Nou kan dat natuurlijk even wennen zijn, maar ik ben ook wel benieuwd of er meer mensen zijn die hem al geprobeerd hebben?

Login of registreer om te reageren
08-07-2018 om 11:07 uur

Ik gebruik de vortex nu een half jaar maar vind het niet zo fijn als de aerochamber.
De lucht stroom uit de vortex is smaller en harder en slaat tegen mijn huig en bij de aerochamber is de stroom zachter.
De apotheek zei me dat dit beleid halve de vortex moest nemen.
Zou ik mogen kiezen dan nam ik de aerochamber.

Login of registreer om te reageren
09-07-2018 om 20:46 uur

Als ik het zo lees blijf ik nog maar bij de aerochamber.
@Niels, je kan je verzekering bellen en daar om opheldering vragen. Het hangt er vanaf wat voor contract de verzekering met jouw apotheek heeft en wat jij vergoed krijgt.
Je kan hem ook gewoon zelf kopen. Ik heb er meerdere en krijg er twee vergoed en koop er ook altijd één of twee bij per jaar.

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
17-07-2018 om 10:06 uur

Ik gebruik de vortex nu een aantal weken en merk eigenlijk weinig verschil met de aerochamber. Ik ben blij dat het geluidje eruit is, ik vind het stiekem altijd best een ding als ik mijn medicijnen in moet nemen en dan alle gezichten mijn kant op zie draaien. ;)

Login of registreer om te reageren
17-07-2018 om 10:48 uur

@jariefantje de aerochamber maakt toch alleen geluid als je te snel inhaleert? Ik weet dan dat ik rustiger moet inhaleren

Login of registreer om te reageren
17-07-2018 om 13:16 uur

Idd met geluid ga je te hard, hoort stil te blijven!

Login of registreer om te reageren
24-07-2018 om 20:09 uur

@Stefanie @Nckiie Klopt helemaal, het idee dat hij kan gaan toeteren maakt me meestal al zenuwachtig waardoor ik alleen maar meer de neiging krijg te snel te inhaleren. Had voor mij dus bijna het omgekeerde effect.

Login of registreer om te reageren