Longforum was niet bereikbaar

02-05-2018 om 08:34 uur

Menigeen zal er waarschijnlijk last van gehad hebben.
Gisteren werd de site steeds omgeleid naar een andere site gelukkig is het opgepakt en opgelost maar wilde het toch even laten weten
Hierbij ook de reactie van IT:

Dit hebben we maandag meteen opgelost en niemand zal sinds maandag (middag) meer omgeleid worden.
De "aanval" zelf was verder zonder gevaar.
Om dit in de toekomst te voorkomen zijn we de server nog wat verder aan 't dicht timmeren.
We waren hier vanwege de AVG toch al mee bezig. De errors op de longfonds site en op het longforum vanochtend kwamen daar dan ook door.
Deze zijn inmiddels allemaal verholpen en draait alles weer zoals normaal, maar dan dichtgetimmerd.

Crew LongForum

Login of registreer om te reageren
02-05-2018 om 08:53 uur

Bedankt crew voor al het werk hieraan, kunnen we weer veilig op het forum, want het is toch een wat onveilig idee.

Login of registreer om te reageren
Moderator
02-05-2018 om 12:35 uur

Goudvisje

Mee eens er is verzekerd dat het weer veilig is
Daar moeten we dan vanuit kunnen gaan

Login of registreer om te reageren
04-05-2018 om 16:14 uur

Ik wordt nog steeds (alweer) doorgelinked naar een nogal onduidelijke fitness-website.
Forum weer ge-hijacked??

Login of registreer om te reageren
04-05-2018 om 16:54 uur

Hier ook en ik kan moeilijk op t forum komen, werkt zeer traag en werd ook doorgelinkt naar website die moeilijk weg ging

Login of registreer om te reageren
05-05-2018 om 09:54 uur

Nou in mijn visie is de aanval nog niet voorbij, ik word naar een hele hoop andere sites doorgelinkt en als ik daar vanaf wil is dat niet zo makkelijk. Moet dan gewoon browser sluiten en opnieuw naar t longforum. Ook is het forum traag te noemen.

Helaas blijkt niets bestand tegen dit soort aanvallen en is veiligheid een schijn ( in deze).

Login of registreer om te reageren
05-05-2018 om 21:01 uur

Helaas hebben wij moderatoren dit niet in de hand. Ook wij kunnen alleen maar rapporteren richting Longfonds, die op haar beurt de hostende partij (daar waar de website en het Longforum staan) moet aansturen om dit op te lossen.
Deze problemen zijn hardnekkig te noemen, en helaas door ons niet te voorkomen; zie het maar als een nadeel van de redelijk open verbindingen via internet.
Jullie kunnen ons helpen door toch de storingen te blijven melden, want dat is de enige manier om in beeld te krijgen of er al dan niet iets is opgelost.
Bedankt voor jullie begrip; het liefst zouden wij het direct oplossen. Maar wij hebben hier geen rechten toe, helaas.

Login of registreer om te reageren
06-05-2018 om 07:16 uur

Word nog steeds door gestuurd naar andere link.
dus is er nog steeds storing.

lieve groetjes

roos48

Login of registreer om te reageren
06-05-2018 om 08:01 uur

Hier ook nog steeds doorverwezen naar spamlinks.
Die er over gaan liggen zeker nog op het strand...............

Login of registreer om te reageren