Mijn dagje XXIV

09-01-2018 om 22:47 uur
Reactie op puckie

Hoi @HeidiV

Gefeliciteerd met je petekind en dat het een leuke en gezonde jongen mag worden en die je lekker kan verwennen.
Vervelend en schrik dat je collega is overleden.
Het is dan inderdaad een warboel met je gevoelens

Ik hoop dat je bij de HA terecht kan en anders bij de prof voor de slokdarm

Vocht vasthouden is vervelend.en helemaal is je weinig kan bewegen.

Ik heb gisteren eindelijk de moed opgepakt om mijn voetenfiets te gebruiken vanuit de rolstoel. Moet de rolstoel iets kantelen naar voren en zelf wat meer naar achtere leunen.

Ik ben nog aan het puzzelen hoe ik het doe met de pijnmedicatie meer spreiden of dat minder jeuk geeft nachts.

Morgen naar de oogkliniek in Zeist om 10:30 daar zijn en 16:30 klaar wel een pauze voor de lunch. Vervoer met valys geregeld . Wacht nog op goedkeuring van de verzekering voor zittendvervoer want ik wil mijn geld en kilometers overhouden voor de leuke activiteiten.

Knuffels

petra

Reactie op Kariboe

@Heidi, gefeliciteerd met je neefje! Ik hoop dat je bezoek vandaag fijn was. Geniet maar van hem, het zal fijn zijn al zijn ontwikkelingsstapjes te zien.
Echt erg van die collega. Het is te jong, 67 jaar. Sterkte bij de uitvaart!
Ik hoop dat het vandaag goed ging in het ziekenhuis. Ik hoop nog meer dat je vandaag de juiste mensen hebt gesproken en dat er wat aan je slikproblemen gedaan kan worden.
Dat je nu ineens vocht vasthoudt. Alsof je niet genoeg gedoe hebt met je longen en maag. Maar hier is toch wel medicatie voor?
Ik ben moe, ga vroeg naar bed.

Reactie op Elisa17

Hallo Heidi,

Gefeliciteerd met je petekind en dat je kraambezoek leuk was en kon. Wat heb je toch weer allemaal nare lichamelijke klachten Heidi. Slikproblemen met pijn zijn heel naar. Heel soms ervaar ik het ook dat ik precies voel waar het voedsel langs gaat met pijn. Heel naar. Meestal als ik een kuur heb met prednisolon. Hoop dat je spoedig langs kunt met je pijn en je vocht vasthouden. Hoop dat je toch vlug weer kunt eten zonder pijn!

@Puckie hoop dat je het zittend vervoer via verzekering voor elkaar krijgt. Tuurlijk moet je met valys leuke uitstapjes kunnen maken ipv naar ziekenhuis. Knap van je Puckie dat je nog vanuit je rolstoel gaat fietsen!

groetjes en knuf Elisa

Reactie op Kariboe

@Puckie, ik hoop dat alles vandaag goed gegaan is in Zeist. Het zal een lange dag geweest zijn.
Je dient niet te moeten betalen voor dit soort ritten, je mag alleen al vanwege je slechtziendheid niet autorijden. Dan dient dit vergoed te worden.

@Puckie dank je, vandaag ook weer twee keer gevoelens in de war gebracht, kreeg de doodbrief met uitnodiging koffietafel en dan een kaartje van collega’s om mij te feliciteren met mijn meterschap. Was even weer een rollercoaster van gevoelens, van het ene uiterste in het andere. Goed dat je die gebruikt, heb er hier ook eentje, oefenen is goed daarmee, laat je je spieren toch wat werken. Hoop voor je dat je vind hoe je het beste je pijnmedicatie neemt, kan een verpleegkundige of een arts je daar geen raad in geven? Hoop voor je dat het vandaag wat meegevallen is, waarschijnlijk ben je nu aan het bekomen van alles. En ik hoop dat je verzekering het goedkeurt. Dikke knuf.

@Kariboe dank je, het bezoek was heel fijn. Heb hem mogen vasthouden, was leuk, is echt klein. Ja is inderdaad erg jong, vrijdag is de uitvaart, vandaag de brief gekregen, en dan vandaag ook kaartje om mij te feliciteren voor meterschap, weer een rollercoaster van gevoelens. Weet wat we moeten doen voor slokdarm, is nu uittesten of het lukt en helpt, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen en stoppen, vorige nacht niets geslapen. Volgende stap is medicatie bij opstarten. Hopelijk doet dat wel iets. Ik krijg voor het vocht medicatie, heb het een paar dagen geleden eens 5 dagen na elkaar moeten nemen, en dat hielp, nu denk ik derde dag stop en benen zitten weer vol vocht. Terug langs de ha moet nog afspraak maken. Kan ik ineens de meds voor slokdarm laten voorschrijven.

@Elisa dank je, het was heel leuk, ik heb hem mogen vasthouden, is zo klein en schattig. We hebben nu een aantal stappen die ik moet proberen, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen, dat is niet gelukt, ganse nacht bijna niet geslapen.

Voor mijn slokdarm weet ik wat we mogen doen.
Maar de eerste stap is al mislukt.
Was pijnmedicatie afbouwen, heb ik vorige nacht uitgetest.
En amper geslapen die nacht.
Dus nu heel moe, heb al wat geslapen en nu even hier schijven en dan terug slapen.

Ik ga eens afspraak maken om de meds van stap 2 voor te schrijven.
En dan ineens nog eens te horen voor het vocht dat ik ophou.
Wat er nog gedaan kan worden, ofwel doorverwijzen naar zh.

Maandag was het goed, alles was in orde.
Ze hebben nog 1 onderzoek gedaan en als ik geen telefoon krijg is het goed.
En anders hoor ik het wel via de telefoon.
Even wat spannende dagen, maar probeer er niet te veel aan te denken.

Gisteren op bezoek geweest in het ziekenhuis.
Heb hem mogen vasthouden, was leuk.
Hij is nog zo klein, maar ook schattig.
Had schik iets fout te doen, is ook zo kwetsbaar.

Vandaag was het even weer een rollercoaster van gevoelens.
Eerst de doodsbrief van mijn collega, daarna een kaartje om mij te feliciteren met mijn meterschap.
Waren weer twee uitersten van gevoelens.
Heb dan zo een gevoel ik mag niet blij zijn, want mijn collega is overleden.
Maar aan de andere kant ben ik echt gelukkig dat ik meter ben.

Ga eens gaan slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
25-04-2018 om 20:49 uur

Beterschap, Heidi! Hopelijk kan je gauw je longarts spreken voor advies!

Login of registreer om te reageren
26-04-2018 om 03:40 uur

@Heidi, ik hoop dat je vandaag contact krijgt met de prof. Als je longen zo lang achter elkaar slecht zijn moet je advies krijgen. Dat je zo slecht slaapt is echt akelig. Je hebt je rust zo nodig.
Merk je al iets van je Botox-injectie? Al zou dit wat vroeg zijn. Het zou fijn zijn als dat goed komt. Je longen geven al genoeg last.
Ik ben blij dat het goed ging bij de mutualiteit. Het is inderdaad heel flink dat je werkt! Dit zouden de meeste mensen niet doen. Maar ik ben heel blij dat je Leuven bears hebt.
Ik hoop dat het gisteren goed ging bij de oogarts en dat ze je probleem op kunnen lossen met 1 of meer nieuwe bril(len).
Met mij gaat het goed. Ik was heel zwaar verkouden maar dat gaat al veel beter gelukkig. Na vandaag heb ik ruim een week vakantie. L moet morgen zingen vanwege Koningsdag. Voor de rest gaan we nog bedenken wat we gaan doen. We willen in ieder geval naar de Apenheul.
Een fijne dag, Kariboe

Login of registreer om te reageren
28-04-2018 om 23:14 uur

@Edelweiss prof via e-mail gesproken, is nu twee weken op verlof :( maar weet wat ik mag doen en 17/5 heb ik een afspraak. Hoe gaat het met jou?

@Kariboe prof gesproken via e-mail, is nu twee weken met verlof, maar weet wat ik mag doen en 17/5 een afspraak. Vandaag heeft slokdarm mij geleerd dat Botox nog niet zo goed werkt. Bij de oogarts ging het goed, heb terug lenzen een andere sterkte, ben er op aan het wachten tot ze er zijn. Leveren ze aan huis.

Even een kort berichtje, ben de laatste tijd moe door slech slapen.
Dan heb ik ook geen fut om te schrijven.
Nu lig ik wakker dus dacht ik, ik schrijf even wat :)

Prof gesproken via e-mail, en alles uitgelegd.
Heeft laten weten wat ik mag doen.
Hij is twee weken met verlof :(
En het was zo druk dat hij mij niet meer kon zien voor verlof.
17/5 heb ik een afspraak, en dan hopelijk een oplossing.

Nu hopen op een verder goede nacht, morgen slaap ik uit.
Als dat lukt, want dat lukt ook niet altijd.

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
29-04-2018 om 06:35 uur

Hoi @HeidiV

Ik hoop dat je wat heb kunnen slapen.
Hoop dat je vlot je lenzen krijgt zodat je weer beter kan lezen en kan kijken.

Ik wens je een fijne zondag

hier gaat het redelijk, gelukkig hier weinig pollen

knuffels
petra

Login of registreer om te reageren
30-04-2018 om 03:52 uur

@Heidi, ik ben blij dat je nu weet wat je moet doen met je longen. Ik hoop dat je snel verbetering merkt.
Van de botox kun je inderdaad nog niet zoveel verwachten. Zal nog wel komen.
Ik ben blij dat je snel nieuwe lenzen krijgt. Goed zien is belangrijk.

@Petra, ik ben blij dat het met jou redelijk gaat.

Hier is het slecht weer. Ik ga vandaag met L en mijn / haar neefje kuikentjes aaien.

Login of registreer om te reageren
01-05-2018 om 21:17 uur

@Puckie mijn lenzen zijn gisteren geleverd en is zalig om ze te dragen. Zie een heel pak beter. Hoe gaat het met jou en met je schouder?

@Kariboe normaal zou ik nu stilletjes aan effect moeten hebben van de Botox maar tot nu toe geen verandering. Lenzen zijn gisteren aangekomen en is een groot verschil. Ben echt blij dat ze hier zo rap zijn. Oh fijn kuikentjes aaien, die zijn zo schattig, spijtig worden ze veel te snel groot.

Hier blijft het de verkeerde kant opgaan.
Ondertussen is mijn stem aan het verdwijnen :(
Als iemand ze tegen komt stuur ze terug, is nu geen goed moment om op vakantie te gaan :p
En dan weet ik dat het totaal niet goed zit.

Morgen eerst afwachten wat de kine ervan vindt.
En dan langs ha gaan en zien wat er moet gebeuren.
Prof is er twee weken niet, dus hoop echt dat ha me kan helpen.
En ik niet naar het zh moet.

Ga nu terug proberen te slapen.
Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
02-05-2018 om 17:33 uur

@Heidi, niet leuk dat de Botox (nog) niets doet. Wanneer moet je terugkomen bij die dokter?
Ik ben blij dat je lenzen zo goed zijn. Scherp zien is zo fijn. Heb je tenminste een meevaller!
Je bent vandaag naar de kine geweest. Ik hoop dat je snel bij de huisarts terecht kunt en daarna weet wat je moet doen. Ik weet dat je probleem serieus is als je stem weg is. Dat was al eerder zo.

L en ik gaan morgen naar de dierentuin. Er zijn sinds kort Alpaca's. L houdt erg veel van hen. Verder is er een olifantje geboren.
Het wordt geloof ik mooi weer.

Login of registreer om te reageren
02-05-2018 om 21:28 uur

@Kariboe daarvoor moet ik pas terug in juli, maar ga zien of ik er eerder terecht kan. Kine vond longen fel achteruit gegaan tegen vrijdag, maandag had ik een andere kine. Ben vrij snel bij de ha terecht gekund niet en cortisone is terug omhoog, we gaan zien wat dat doet, merk ik dat het niets doet of dat ik koorts maak of iets anders direct teruggaan. Fijn dat je morgen naar d dierentuin gaat met L, geniet ervan, hier geven ze ook goed weer. Een olifantje geboren zo schattig, ik ben hier eens een alpaca boerderij gaan bezoeken, was fijn. Misschien een idee om met L te doen, als ze houdt van die dieren, ze mag dan misschien eens helpen of zo. Een fijne dag.

De kine vond mijn longen slechter dan vrijdag.
Maandag was ik bij een andere kine van de praktijk.
Heb deze morgen direct een afspraak gemaakt bij d ha.

Deze middag kon ik al gaan en verdikt is terug de maximum van de cortisone.
En dan terug proberen af te bouwen.
Merk ik dat het slechter wordt, of dat ik koorts maak, ...
Moet ik direct terug gaan en kijken we verder wat gedaan kan worden.

Gelukkig geen zh, prof is er niet en kijk er niet zo naar uit.
Dan krijg ik een andere arts die me niet kent.
En dat draaid dan vaak uit op diskusies.
En dat is het laatste wat je wilt als je je niet goed voelt.

Ga een poging doen om te slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
03-05-2018 om 09:22 uur

@HeidiV bah bah weer de cortisone omhoog, beterschap
@Kariboe veel plezier met je dochter

Schouder gaat weer pijn doen, 20 juni afspraak
Longen gaan dankzij de zelfmonitoring thuis goed, weet nu wanneer ik actie kan ondernemen.

Mijn onderbenen/voeten zijn opgezet ondanks de elastische kousen, dit geeft ook benauwdheid.
als het goed is krijg ik zaterdag de zwachtels binnen en hopelijk gaat het daarna vlot beter.

knuffels voor jou, duck, bas en minouch
en hoe gaat het met de lammetjes?

Login of registreer om te reageren
03-05-2018 om 21:45 uur

@Puckie wat vervelend dat je schouder weer pijn begint te doen, en 20 juni is nog zo ver af, zeker als je pijn hebt. Kan je geen afspraak vroeger krijgen? Wel goed dat longen beter gaan, wat bedoel je met zelfmonitoring, meet je je waarden en afhankelijk daarvan neem je dan medicatie? Mag je geen vochtafdrinvers nemen daarvoor? Ik neem dat om de andere dag, en heb wel het idee dat het helpt, niet altijd 100% maar voeten en benen zijn toch minder dik dan daarvoor. Lekjes en een aaitje terug. Met de lammetjes gaat het heel goed, zijn al erg groot geworden. Knuf

Vandaag wat een dip dagje gehad.
Komt denk ik doordat ik weer de hoogte in moet met de cortisone.
Dat het me weer niet lukte om af te bouwen.
Hopelijk lukt het nu wel, morgen een poging om nog eens af te bouwen.

Verder wat gewerkt voor Leuven Bears.
Dat deed wel goed, ben blij dat ik dat nog heb.
Dat zorgt voor wat afleiding, en is plezant werken.

Nu lig ik wakker van de pijn, maar heb mijn morfine genomen.
Die gaat zo beginnen werken, en hopelijk slaap ik dan goed.
Ga eens terug een poging wagen ;)

Slaap zacht!

Een fijne dag morgen!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren