Erge last van hooikoorts dit jaar, tips??

21-04-2018 om 11:55 uur

Ik heb dit jaar naar mijn idee veel meer last van hooikoorts en heb ik ondanks de medicatie die ik gebruik nog best last.

Ik gebruik momenteel livocab oogdruppels, dysmista neusspray, desloratadine,kestine, montulekast, omeprazol 20 mg, 3x2 daags foster 100/6 en 4x2 sulbatumol per dag. En draag als ik naar buiten ga mijn zonnebril en mijn oordoppen.

Maar nog ben ik benauwd, heb ik last van jeuk overal. Heb ik op een paar plekken alweer uitslag en heb ik erge last van een droge/rauwe gehemelte en keel. Dat maar niet weg wil gaan, ook niet met veel drinken. Mijn neus gaat alweer dicht zitten door al het slijm en het hoesten begint weer.

Hebben jullie tips voor mij om de klachten te kunnen verminderen?

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 13:22 uur

Ik heb sinds een paar weken ook weer toenemende benauwdheid. Of het van de hooikoorts is of iets anders (stress) kan ik niet helemaal zeggen. Ik had ook alweer last van mijn ogen en neus.

Mijn fysiotherapeut heeft me afgelopen donderdag getaped. Dat zou helpen bij astma, copd en hooikoorts. Beide geloven we niet in de theorie die de firma verkondigd maar de tape had ik nog en ze heeft het gratis geplakt na het sporten dus het proberen waard. Ik merk nu toch dat ik minder last heb van mijn neus en ogen. Benauwdheid blijft maar ik merk wel dat mijn ademhaling beter blijft omdat je toch in een bepaalde houding gedwongen wordt. Ik kijk het even aan.

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 14:10 uur

Ook hier ditvweekend veel hooikoortsklachten, ondank 3 kuren prednisolon waarvan ik hooptecdatvt nogvwel evenvdoor zouvwerken... neem nu 3x dgs tabletje mizollen. Oogdruppels nog niet gebruikt.

Horren voor de ramen, haren wassen s avonds, s morgens naar buiten en verder zo mogelijk binnen, zonnebril op, vaseline bij neus... dat zijn wat tips. Maar bij erge klachten even overleggen met je huisarts.

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 18:20 uur

Ik heb dit jaar ook al drie prednisolonkuren en twee antibioticakuren gehad. En had gehoopt iniedergeval goed door te komen tot na de vakantie over een ruime week.

Dat van die tape heb ik wel eens gehoord. Maar ik kan niet tegen de lijm in tape en veel pleisters. Ik weet niet of dat van een ander materiaal is.

Dat van die vaseline ga ik eens uitproberen. En ik ga zoiezo maandag even overleggen met de huisarts.

Voor mij is het lastig om binnen te blijven. Ik moet de honden uitlaten en op werk staan de deuren ook veel open omdat de kinderen natuurlijk met dit weer naar buiten willen.

Tegen de benauwdheid kan ik nog puffen, maar dat rauwe gevoel in mijn keel en gehemelte is nogal vervelend omdat daarom het eten en drinken ook niet erg fijn is.

Iniedergeval bedankt voor de tips.

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 18:28 uur

Ben je bekend met kruisallergie tijdens de hooikoortstijd. Vooral steenvruchten zijn berucht. Mogelijk krijg je dat rauwe gevoel als allergische reactie oo voedsel wat je normaal wel goed verdraagt.

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 18:31 uur

Wel eens van gehoord. Maar er niet aan gedacht dat dat daaraan zou kunnen liggen. Omdat het gevoel erger wordt/begint nadat ik buiten ben geweest. Bedankt ik zal er eens op letten

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 18:38 uur

@feline2014 dit is “anti-allergisch” tape wat ze gebruiken. Ik ben zwaar allergisch voor pleisters en tape en op deze reageer ik wel iets maar niet zo erg dat het hinderlijk is. Na een week laat ik de huid een nacht rusten en smeer het in met creme en dan kan de volgende dag er weer tape op. Ik houd het zo al bijna een jaar vol, waarbij maar 1x mijn huid kapot is getrokken. En bij gewone pleisters en tape gaat dit veel sneller, zelfs bij de witte pleisters:) je kan altijd vragen of je op je pols of iets wat kan proberen en kijken hoe je reageert.

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 18:41 uur

Dank je @Nckiie. Dat zou een mooie optie kunnen zijn. Ik reageer juist op de witte pleisters het sterkst en op tape. Ik neem het mee als ik maandag een afspraak maak bij de huisarts

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 19:27 uur

@feline2014 Als je googelt op curetape dan kom je de site fysiotape ofzo tegen daar staat ook info over, zelfs de methode voor copd, astma en hooikoorts.

Tegen gewoon tape kan ik sowieso niet en de witte pleisters zijn bedoeld als pleisters voor mensen met allergie maar reageer ik ook op en de bruine pleisters nog heftiger dan de witte, maar tape is het allerergst bij mij.

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 19:54 uur

Ik heb nog geen tape gehad voor mijn longproblemen maar wel voor andere problemen. Ik kan er ook tegen ondanks dat ik ook op de meeste pleisters reageer. Ik trek vaak direct mijn huid stuk.

Voor de rest heb ik geen tips voor je. Heel veel sterkte

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 20:57 uur

Als je het nog niet doet, kan je ook gaan spoelen met zout water met bijvoorbeeld de rhinohorn, dan spoel je de pollen weg en krijg je wat meer ruimte in je hoofd (letterlijk). Misschien geeft dat ook verlichting.

Login of registreer om te reageren