tabaksfabrikanten

22-02-2018 om 10:07 uur Gesloten

Het OM gaat tabaksfabrikanten niet vervolgen.

De reacties zijn gesloten.
21-04-2018 om 15:22 uur

@IlseB
Als je nooit gerookt hebt dan moet je er zeker niet aan beginnen. Daar is geen enkele reden voor.
99% van de dampers is ex-roker en daarvoor is het product uitermate geschikt voor.

Je maakt je zorgen wat het effect op omstanders van damp op je gezondheid is?
Of er spraken is van meedampen en de gevolgen daarvan.

Onder laboratorium omstandigheden getest bleek de geproduceerde damp schoner te zijn dan de gemiddelde buitenlucht.
Enkel PG (Propyleen Glycol) kan wat irritatie aan de luchtwegen geven bij mensen die een PG-allergie/intolerantie hebben (+/- 1% van de bevolking).

Bericht bewerkt door Longforum Crew omdat externe links niet toegestaan zijn

22-04-2018 om 09:05 uur

"Je hebt voorwaar niet stilgezeten en gezocht naar goede argumenten."

Ja balling dat heeft me 2 seconden gekost ..
Maar ben voor de rest van mijn leven longpatiënt dan leer je wel wat ..

Veder heb jij een rare idee over misdadig !
Ik heb mensen met meningen zo als jij het huis uit geschopt ..
OOK dampers ... der is niet een en dan ook niet een die spijt had van zijn uit latingen en op de harde manier moesten leren wat voor klinkklare onzin ze gelooft hebben . lees zich zelf aan gepraat hebben .
De meest dodelijk vorm van nicotine is in vloeibare vorm .. Je hebt er niet bar veel in pure vorm van nodig en je gaat dood .

Ik hoop voor jou dat jij niet de 100% score waarmaakt .
Der is namelijk tot nu toe niet een die zijn uit ongelijk tegen mij met de dood moest bekopen .
En ja als men dan op het sterf bed hun fout herkennen ... is het net effen te laat !

Derhalve neem ik heel veel afstand van de nicotine junkies ..
Te vaak afscheid van genomen !!
Veder heb ik een verzoek tot onder zoek in gediend .. of er achter jou geen reclame schuilgaat of je wel een particulier bent . Of je geen zakelijke belangen hebt in je zogenaamde onderzoek !

Want jou ontkenning van nicotine gevaar is rond uit misdadig .
Je bent er ook snel bij om te zeggen ja nee als je niet rookt niet aan beginnen ..
Dat is dan een mooie indekking om niet ergen sde schuld van te krijgen .

22-04-2018 om 11:18 uur

@noorderling

Beste Noorderling,

Knap hoor dat je alle studies op het gebied van nicotine in 2 seconden tot je hebt genomen.
In onderstaande link vind je de verwijzingen naar zo'n 60 studies op het gebied van nicotine.

Bericht bewerkt door Longforum Crew omdat externe links niet toegestaan zijn

Het "ambtelijk" criterium van de LD50 van nicotine zoals vastgesteld door de EU is 0,8mg/kg.
In werkelijkheid blijkt uit klinische trails dat de toxiciteitstolerantie bijna 100 x hoger ligt. Zo is het vrijwel onmogelijk jezelf te vergiftigen met een overdosis nicotine. Voordat dat gebeurt wordt je nl. erg ziek en moet je overgeven.
Professor Bernd Mayer: "How much nicotine kills a human? Tracing back the generally accepted lethal dose to dubious self-experiments in the nineteenth century

Dat je een verzoek tot verificatie heb ingediend over mijn positie, beschouw ik als een poging tot karaktermoord, iemand proberen in een kwaad daglicht te stellen en er vanuit gaan dat ik te kwade trouw ben. Bovendien een blijk van een aan gebrek aan argumenten. Beschuldig de boodschapper, dan hoeft over de boodschap niet meer gesproken worden.
Ik kan met de hand op mijn hart verklaren dat ik geen enkele commerciële band heb met wat voor industrie dan ook. Bovendien sinds kort gepensioneerd. Ik ben iemand die na 43 jaar roken en talloze stoppogingen er uiteindelijk in is geslaagd middels dampen daarmee te stoppen. Het gemak waarmee dat ging, vrijwel zonder afkickverschijnselen en een enorme gezondheidswinst, heeft mij niet alleen verbaasd maar ook enthousiast gemaakt. Met misdadigheid heeft dat niets te maken.

Ik verzoek je dan ook deze uitlatingen te (laten) verwijderen. Het draagt niets bij tot de discussie en verpest de sfeer. Ik zal dan ook mijn antwoord daarop (laten) verwijderen.

22-04-2018 om 17:16 uur

Als jij bikkel hard zo openbaar er uit durft te kramen dat Nicotinne niet dodelijk is !!
En niet schadelijk ....
Op een LONGforum ....
Ja dan zoek je toch echt de aandacht .. en die krijg je nu

Van begin af aan zie ik in al jou zogenaamde studies een en al promotie voor de E sigaret ..
De toezichthouders vinden dit vast interessant !
Ik heb dan ook met mijn naam en toe naam een klacht in gediend !
En hoop dat dat er meer doen ....

En dat JIJ dat niet leuk vind .. Tja ..

DIT is een longforum .. !!!
Wellicht eens nadenken tegen wie je typt !

Der zijn forums waar rokers zich verzamelen !
Je zult wellicht daar meer begrip vinden ..

22-04-2018 om 18:10 uur

Balling...laat zitten, zonde van je tijd. Ik heb 50 jaar gerookt en weet al heel lang dat de teer je de das om doet, niet de nicotine! De nicotine zorgt ervoor dat men verslaafd raakt. Jij onderbouwt je hele stelling op een serieuze manier en vervolgens word je een misdadiger genoemd. Totaal over de top!

Bovendien is die E sigaret een prachtig product om van het roken af te komen.

22-04-2018 om 18:37 uur
Reactie op Laurina

Balling...laat zitten, zonde van je tijd. Ik heb 50 jaar gerookt en weet al heel lang dat de teer je de das om doet, niet de nicotine! De nicotine zorgt ervoor dat men verslaafd raakt. Jij onderbouwt je hele stelling op een serieuze manier en vervolgens word je een misdadiger genoemd. Totaal over de top!

Bovendien is die E sigaret een prachtig product om van het roken af te komen.

Je hebt helemaal gelijk, Laurina
Met onredelijkheid en gebrek aan kennis is het moeilijk praten.
Ik hanteer nu ook maar het argument van @noorderling.
Er zijn op deze semi-openbare site talloze mensen die meelezen en juist diegene hebben recht op eerlijke en feitelijke voorlichting. Dat proberen te verhinderen (omdat je het er niet mee eens bent) lijkt mij eerder schuren tegen de fundamentele waarden van onze samenleving zoals die vast is gelegd in talloze wetten.
Iets met Vrijheid van Meningsuiting en tolerantie.

22-04-2018 om 21:53 uur

Daar is die daar zat ik op te wachten ... had voor speld en het is uit gekomen
ALS men op hun plaat gaat en door de argumenten heen zijn dan heet het "Vrijheid van Meningsuiting en tolerantie. " Zo voor spel baar ...

Gek is het dan dat het wel om de eigenmening gaat die respect zou moeten verdienen .
Ik ben niet zo voor de Vrijheid van Meningsuiting ..
Ik vind op een site als deze waarschuwen dat we verkeerd zijn ingelicht , over de gevaren van Nicotinne niet kunnen .

Je blijft de aandacht vragen .. Je moet weer effen @noordeling in typen .
Als je mijn aandacht niet wil vraag het dan niet ..

JE MOET EN ZOU mij er van overtuigen dat Nicotinne niet zo schadelijk is .
Blijkbaar gaat er geen lampje bij je op dat dat niet gaat lukken ..
Als een radeloze verkoper die de bonus aan zijn neus ziet voor bij gaan blijf je aan mij vast klampen ..

23-04-2018 om 06:41 uur

@Noordeling
Iemand beschuldigen en zwart maken vanwege een afwijkende mening
is iets wat op dit forum en ook in de maatschappij anti-constructief werkt.
@balling probeert jou nergens van te overtuigen, het zal niet lukken, het gaat namelijk niet om jou. Jij rookt en dampt niet.
Het gaat om die roker, die probeert te stoppen met behulp van het dampen
en hopelijk de goede onderzoeken leest en zich niet bang laat maken door
jouw verhalen. Je bent toch geen lid van de anti-rook maffia, die gebaat is
bij zoveel mogelijk rokers?

Moderator
23-04-2018 om 08:23 uur

Goedemorgen Balling en Noordeling,

Ik heb heel wat links verwijderd omdat er veel links naar dezelfde fora en sites linken dit is te veel daar krijgen we klachten over.
Graag zou ik wat meer onderling respect zien, de gemoederen lopen nu hoog op en dat is zonde om niet te zeggen niet wenselijk

Het topic is bij deze gesloten, jullie punten zijn wel duidelijk nu :)