Onderhouddosering bij astma

15-04-2018 om 06:35 uur

Ik heb me een paar weken geleden voorgesteld tijdens een hevige astma aanval. "Het ging zo goed...". Nu 5 weken verder en 2 x prednisonkuur (eerst 5 en week later 7 dagen) en symbicort 2x 2 en 4x 2 Salbutamol krijg ik wat meer lucht en gebruik nog 2 x 2 Salbutamol en 2 x 2 Symbicort. Ik heb afkickverschijnselen denk ik. Hevig transpireren, knalrood hoofd, migraineachtige wazig zicht. Mijn vraag is hoe nu verder als het wat rustiger is geworden? Wat is een juiste onderhoudsdosis ? Ik ben niet bij longarts, maar alleen huisarts.
Alvast dank voor uw reactie.
Luchtig

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 09:07 uur

@Luchtig even wat water drinken vooraf wil nog wel eens helpen, ook ik gebruik de voorzetkamer en moet 5 x in en uit ademen door de voorzetkamer op advies van de LA.. Succes.

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 09:19 uur

@Luchtig nu mijn luchtwegen heel erg geïrriteerd zijn heb ik soms ook een hoestprikkel bij het inhaleren en ik doet het net als @Bloempje74
De hoestprikkel is bij mij kortdurend en alleen vlak na het inhaleren

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 10:05 uur

Dank voor jullie meedenken. Ik drink nu sowieso al veel water. Heb constant dorst.
Voorzetkamer gebruik ik ook voor de Salbutamol.

Login of registreer om te reageren
02-05-2018 om 23:12 uur

De longfunctie was verminderd sinds 2010 toen ik voor het laatst bij de LA geweest was. Daarna bij HA regelmatig longfunctie getest. Daar was het altijd goed... nu de komende maand nog 3 uitgebreidde longfunctietesten en dan behandelplan maken. Nu gewoon doorgaan met huidige medicatie.

Login of registreer om te reageren
10-05-2018 om 17:51 uur

@Luchtig ; gaat het nu al beter met het "Hevig transpireren, knalrood hoofd, migraineachtige wazig zicht."