Hoe voel jij je vandaag? #153

11-04-2018 om 17:19 uur Gesloten

En hier maar weer verder.

De vorige HVJJV staat hier vorige HVJJV

Iedereen beterschap en sterkte.

De reacties zijn gesloten.
18-04-2018 om 13:40 uur

@balling
Je wordt een dagje ouder, gelukkig maar.
Eindelijk krijg je iets van de regering, zonder dat je
het hoeft terug te betalen, geniet ervan met dubbele teugen.
Daarnaast kun je straffeloos blijven werken. Zal misschien wel
moeten als ZZP-er.
Een heel traject, die tanden en kiezen, ook zonder die
hartklep. Beterschap na de operatie en blijf op de been.

@goudvisje
Fijn om weer van je te horen.
Ik vermoedde al dat je even ondergedoken was, omdat
het niet lekker gaat(ging).
Beterschap en laat zo nu en dan wat van je horen.

18-04-2018 om 14:13 uur

@joop60
Dank je, Joop
Maar......Je kent me: Er is altijd een maar.........
Nadat je de AOW-gerechtigde leeftijd hebt bereikt wordt, ter stimulering van de arbeidsparticipatie van ouderen, het extra verdiende bedrag voor 65% belast.
Dat komt door een combinatie van toeslagenkortingen en hoger belastingtarief (bv. de zelfstandigenaftrek vervalt dan).
Zo is de "armoedeval" door het vorige kabinet (VVD/PvdA) verder verscherpt en wordt het gat tussen minimumloon en modaal (23.000 tot 34.000 bruto) met bijna 90% belast. Het is daarom voor burgers bijna onmogelijk geworden uit deze armoedeval te ontsnappen. Pas bij iets meer als modaal (36.000 bruto) is het weer mogelijk om meer bestedingsruimte te hebben.
Dus straffeloos? Dacht 't niet.
Doorwerken als ZZP'er moet wel maar ik zal er uiteindelijk bitter weinig aan overhouden.
Ook gezien de accountantskosten en verzekeringen (ook weer extra belast) die eraan verbonden zijn.

De zin en onzin waaraan dit bijeen geharkte geld van de burger wordt besteed, zullen we hier maar niet bespreken. Dan wordt de vraag van dit draadje "Hoe voel je je vandaag? wel een hele obligate.

18-04-2018 om 14:32 uur

@balling
Ook ik kom op een leeftijd waarop je gaat nadenken
over je pensioengerechtigde leeftijd, zoals velen hier op dit forum.
Longproblemen en zeker COPD hebben nu eenmaal een relatie met leeftijd.
Ik heb mij nog niet verdiept in de financiële consequenties, maar bedankt voor
de waarschuwing. Ook na mijn 67-e of 68-e lust ik graag een "belegde"
boterham. Zwart erbij werken wordt aantrekkelijk, als het mogelijk is.

18-04-2018 om 16:21 uur

Goudvisje, dit is niks leuk dat je zo moeizaam opknapt. Heel veel sterkte metveen dikke virtuele knuffel!

18-04-2018 om 17:11 uur

Vanmorgen ben im naar mijn alternatieve arts geweest (ook regulier arts) die bij mij bioresonantie doet. Dit omdat ik zo moe bljf. Ze heeft mij een uur lang behandeld, en voor mij suplementen besteld (vitD, magnesium, zwavel, vitB complex) Haar mening is dat je energie niet terug kan komen als je de bouwstenen niet hebt.

Na de behandeling een uur diep geslapen in t zonnetje- lekker in de hangmat- en hoe gek ook, voel me beter dan de afgelopen middagen. Hopelijk blijft dit zo!

18-04-2018 om 17:14 uur

@ emsepens ik hoop dat dit je blijvende resultaten zal blijven geven. Ik ben zelf ook altijd moe moet mezelf er toe dwingen om door te gaan

18-04-2018 om 17:21 uur
Reactie op daysy

@ emsepens ik hoop dat dit je blijvende resultaten zal blijven geven. Ik ben zelf ook altijd moe moet mezelf er toe dwingen om door te gaan

Dankjewel! Moeheid hoort helaas bij onze longziekte.
Normaal heb ik een redelijk goede conditie, als ik maar niet teveel over mn grenzen ga. Maar na de griep is dit helemaal weg....

18-04-2018 om 20:48 uur

Bedankt allen voor de lieve reacties, ik laat af en toe wel wat horen maar voor nu is het even teveel om veel te reageren en lezen,ik val van de ene exacerbatie(rotwoord hopelijk schrijf ik het goed;) in de andere.
Zo enorm benauwd en zo enorm moe maar komt vast weer goed.

@emsepems en @daysi, die moeheid slaat zo lam he?hopelijk helpt het vlug emsepems,deze middag is al weer mooi meegnomen.
Daysi ook sterkte, ik las dat je ook een zware tijd had gehad.
Groetjes en tot vlug, Jolien

19-04-2018 om 01:03 uur

Zelf denk ik altijd bij het woord exacerbatie aan het zwaard van koning Arthur Excalibur - het magische zwaard van koning Arthur. Dan denk ik aan ... mogelijkheden om te overwinnen.

Hier weer extra medicatie momenten tijdens de nacht, ook niet om blij van te worden. Maar aan het volgende boek begonnen.

Daysy, Emsepems en Goudvisje sterkte en beterschap dames

19-04-2018 om 04:28 uur

Alle Zieken, héél veel beterschap