Onderhouddosering bij astma

15-04-2018 om 06:35 uur

Ik heb me een paar weken geleden voorgesteld tijdens een hevige astma aanval. "Het ging zo goed...". Nu 5 weken verder en 2 x prednisonkuur (eerst 5 en week later 7 dagen) en symbicort 2x 2 en 4x 2 Salbutamol krijg ik wat meer lucht en gebruik nog 2 x 2 Salbutamol en 2 x 2 Symbicort. Ik heb afkickverschijnselen denk ik. Hevig transpireren, knalrood hoofd, migraineachtige wazig zicht. Mijn vraag is hoe nu verder als het wat rustiger is geworden? Wat is een juiste onderhoudsdosis ? Ik ben niet bij longarts, maar alleen huisarts.
Alvast dank voor uw reactie.
Luchtig

Login of registreer om te reageren
15-04-2018 om 07:48 uur

Een juiste onderhoudsdosering is voor iedereen anders. Dat kunnen we hier niet op t forum zeggen.
De klachten die je hebt kunnen goed vanbde prednisolon komen, maar als je twijfeld dan even overleggen met je huisarts. En een huisarts kan vaak prima astmapatienten begeleiden, helpen.

Login of registreer om te reageren
15-04-2018 om 08:24 uur

Wat emsepems al zegt, het verschilt heel erg per persoon welke onderhoudsdosering juist is. Gewoon overleggen met de huisarts:)

Login of registreer om te reageren
15-04-2018 om 16:44 uur

Dankjulliewel. Toch maar naar de huisarts dan...

Login of registreer om te reageren
Moderator
15-04-2018 om 18:36 uur

Ja is verstandig ff naar de HA

Login of registreer om te reageren
16-04-2018 om 21:13 uur

Woensdag as. afspraak voor plan van aanpak medicatie.

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 07:11 uur

Ik heb nu verwijzing voor longarts as.woensdag 25-4. Sinds gisteren alvast over van symbicort naar Fostair. Moet ik met voorzetkamer gebruiken, maar in de bijsluiter staat dat dat absoluut niet mag...wat nu?

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 07:20 uur

@Luchtig
Fostair is de Engelse benaming voor Foster.
Ik gebruik Foster gewoon met voorzetkamer, dit
op advies(bevel) van de LA.
Succes bij de LA en beterschap

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 08:10 uur

Dankjewel Joop. Dan blijf ik gewoon de voorzetkamer gebruiken.

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 08:18 uur

Succes alvast voor woensdag en ik gebruik foster ook met voorzetkamer op advies van de longarts

Login of registreer om te reageren
21-04-2018 om 08:30 uur

Dankjewel. Ik voel wel dat het binnenkomt nu en hoest meer als soort irritatie/kriebel. Ik ben benieuwd wat LA hierover zegt.

Login of registreer om te reageren