Hoe voel jij je vandaag? #153

11-04-2018 om 17:19 uur Gesloten

En hier maar weer verder.

De vorige HVJJV staat hier vorige HVJJV

Iedereen beterschap en sterkte.

De reacties zijn gesloten.
13-04-2018 om 19:35 uur

@marcus super dat je alles al heb geregeld.
@balling sterkte met alle rompslomp buiten je ziek zijn om

ot: vanavond een flinke astma aanval gehad tgv hooikoorts of allergie. Moest mee naar ziekenhuis omdat ik niet opknapte.( dubbele dosis combivent gekregen met zuurstof0f)
na een uur gewacht te hebben ( hadden geen kamer vrij) werd ik opnieuw verneveld en had ik eindelijk genoeg lucht om naar huis te kunnen en piepen was ook over.

14-04-2018 om 05:21 uur

@ Puckie wat vervelend dat je weer naar het ziekenhuis moest, sterkte en beterschap.

Achter zo een paar alinea's zit een hele wereld, een leven, dank je maar het komt niet uit de lucht vallen en er moet nog meer geregeld worden onder andere....
- Opruimen en weg doen appartement Utrecht.
- Sociale media testament om diverse accounts te wissen.
En zo nog een aantal zaken.

Hier gaat het wel weer wat beter, de pred en de ophogingen doen hun werk, alleen dood moe. Wat de pred altijd ook bij me doet is een deel van de dag - nacht opdraaien. Overdag wat meer slapen en 's nacht wat meer wakker.

14-04-2018 om 07:47 uur

Marcus, omdraaien van dag nacht herken ik. Hoort erbij denk ik dan maar. Sterkte!
Puckie toch, wat weer naar. Sterkte!

14-04-2018 om 09:27 uur

@puckie sterkte en beterschap
@marcus fijn dat je je iets beter voelt en wat knap dat je al zo veel dingen geregeld hebt..

Hier geldt ook niet werken geen inkomsten.. Dat ik veel te veel doe weet ik.. Heb de afgelopen maanden rustig aan kunnen doen en veel ziek geweest en thuis kunnen blijven maar de drukke periode begint weer en kan eindelijk weer wat geld verdienen en werk dus weer full time en meer, wordt dus goed plannen hoe ik de dagen indeel en door kom, feesten en verder afspraken aankomende periode af gezegd, dat trek ik momenteel niet . Dagelijks weer flink last van de hyperreactiviteit door ( bomen, wind, vocht, luchtjes, rook, zon) euh ik reageer overal op dus lastig en dat zorgt voor flink meer benauwdheid, zolang ik goed op let dat ik op tijd puf kom ik de dagen redelijk door, gelukkig raak ik niet meer in de stress en loop ik tig keer rustiger dan voorheen, inmiddels dus best een hoop geleerd, wel weer naar fysio geweest maar geen conditie opbouw gedaan, lichaam is flink overbelast dus buiten dat ik werk moet ik echt mijn rust pakken en heb lichte oefeningen voor thuis mee gekregen . Laatste week veel slechte nachten door de benauwdheid en hoofd dat vol slijm zit..ook flinke steken tussen de schouderbladen dus weekend maar gebruiken om flink bij te komen.. Fijn weekend allen.

Iedere zieke beterschap en ieder die het nodig heeft sterkte.

17-04-2018 om 18:06 uur

@ bLoemje74 dank je maar is gewoon een must.... In het boekje afscheidswijzer staat veel informatie over hoe alles goed te regelen...in wezen is chronisch ziek zijn een soort slow afscheid. Hoop dat jij je snel beter gaat voelen, meer uitrust, betere nachten krijgt. Sterkte en beterschap.

Als man moet je toch maar goed oppassen en kan je als man niet eens meer met goed fatsoen een blikje chocomel schudden en drinken.

Nog wel die dolk door mijn schouderbladen en longen, door de pred de bloedsuiker ernstig verstoord. Wel minder benauwd.

Deze week bij de internist geweest ook alles besproken voor andere medicamenten voor de diabetes... Ga nu naar een totaal andere insteek, regime en medicamenten hiermee is de kans dat ik makkelijker afval meer dan 75 procent. Met insuline in je lijf val je lastig af omdat het lichaam bij inspanning zegt... hé ik heb nog wat lekkers ... insuline om te gebruiken voor de energie die ik nodig heb voor deze inspanning. Het zal zeker helpen maar bedenk wel ik moet het altijd nog zelf doen!

Ieder die ziek is beterschap en een ieder die het nodig heeft sterkte en heb je gewoon even een arm om je heen of een knuffel nodig...bij deze dan.

17-04-2018 om 19:13 uur

@Marcus bedankt voor de tip, vind het ook lastig om er al mee bezig te zijn. Heb wel al vast laten leggen dat mijn lichaam ter beschikking voor de wetenschap is.

Longen gaan weer de goede kant op voorlopig. Jammer genoeg wel meer eczeem

Morgen de eerste treinreis maken met de elektrische rolstoel.

@iedereen
beterschap en knuffel als je die wil

17-04-2018 om 20:57 uur

@ Puckie Vervelend die eczeem blijft altijd terug komen, helaas herkenbaar al heb ik er minder last van tegenwoordig. Veel succes met je eerste treinreis, hoop dat alles goed gaat en de NS op tijd de oprij plank en assistentie klaar heeft staan...spannend hoor.

18-04-2018 om 10:27 uur

Rond Pasen kreeg ik voor de tweede keer dit seizoen een loopneus. Sinds ik anderhalf jaar geleden een "neuspeuteroperatie" heb mogen ondergaan (poliepen verwijderd en doorgangen verbreedt) is het regelmatig "feest". Tegelijkertijd kreeg ik dus ook weer bronchitis- en sinusitisverschijnselen en wat meer benauwdheid. Daarbij begon ik last te krijgen van m'n kiezen. Een heel tandarts- en kaakchirurg-avontuur verder bleek ik een kaakbotontsteking te hebben.
Aangezien ik een mechanische hartklepprothese heb, kan een ontsteking voor mij levensbedreigend zijn als bacteriën in de bloedbaan zouden komen.
Dus voor de wortelkanaalbehandeling 3 dagen antibiotica crashdosering (3gr p/d) en nu nog 5 weken een onderhoudsdosering (1500mg/p). Gelukkig reageer ik altijd prima op amoxicilline en knap er erg goed van op.
't lijkt voor mij altijd op een soort speed. Alle andere ontstekinkjes worden opgeruimd.

Het vooruitzicht is minder. De kiezen moeten eruit. Daarna wordt het aangetaste bot afgeschraapt en de boel weer dichtgenaaid. Maar eerst moet de ontsteking helemaal weg zijn. Daarna een kunstgebit (plaatje).
Ik ben onlangs gepensioneerd (AOW-trekker) en dat was al een confronterende klap. Maar een kunstgebit doet toch echt de deur dicht.
De kaakoperatie wordt weer een avontuur om naar uit te kijken......................................

Beterschap aan iedereen die dat nodig heeft.

18-04-2018 om 10:41 uur

Beterschap voor iedereen die ziek is of kwakkelt.
Hier gaat het ook even helemaal niet lekker, ben niet veel op het forum, domweg te moe maar toch even een reactie.
Groetjes, Jolien

18-04-2018 om 13:35 uur

@ Goudvisje beterschap en sterkte hoop dat het snel beter gaat.