Allergietest op haar

01-04-2018 om 09:48 uur

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of jullie ervaringen hebben met het volgende. Ik ben zelf bekend met astma en heb eigenlijk nog nooit eerder een (voedsel)allergietest gehad. Mijn bloed is wel ooit getest op verschillende pollen, huisdieren en huisstofmijt en daar ben ik allemaal erg allergisch voor. Nu zag ik dat op websites als Groupon etc je een allergietest kunt kopen waarbij ze ook met name veel voedingsstoffen testen op basis van een plukje haar. Omdat ik weet dat ze dit in een ziekenhuis op een heel andere manier onderzoeken, vraag ik me heel erg af of dit betrouwbaar is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en het aanraden of juist niet? Ik hoor het heel graag.

Groetjes, fijn Paasweekend,

Jariefantje

Login of registreer om te reageren
01-04-2018 om 17:59 uur

Heel eerlijk zou ik, zo op eerste gezicht en jou bericht, er mijn geld niet aanbesteden.

Login of registreer om te reageren
01-04-2018 om 18:19 uur

Ik zou hier ook niet op vertrouwen. Liever een voedingsdagboek waar je opschrijft wat je eet en de reactie. Nog liever een goede dietiste of allergoloog

Login of registreer om te reageren
01-04-2018 om 18:37 uur

Kan je niet bij je huisarts vragen of ze je willen testen op voedselallergieen? Bij mij hebben ze alle standaardtesten uitgevoerd voor voedsel en in het verleden voor darmproblemen een lactose-intolerantietest. Voor de standaard dingen ben ik niet allergisch ook voeding is daarbij getest en pollen etc.

Die thuistesten zou ik niet vertrouwen, zeker niet qua allergieen! Valspositief en valsnegatief zijn veel te riskant in mijn ogen.

Login of registreer om te reageren
06-04-2018 om 19:34 uur

Dank allemaal voor jullie reacties! Ik dacht er hetzelfde over, maar wilde het nog wel een poging wagen als iemand hier erg te spreken was. Ik ga in overleg met de HA of een allergietest nodig is. Nogmaals dank allemaal!

Login of registreer om te reageren