tabaksfabrikanten

22-02-2018 om 10:07 uur Gesloten

Het OM gaat tabaksfabrikanten niet vervolgen.

De reacties zijn gesloten.
23-03-2018 om 00:08 uur

Ja Joop het is voor mij heel moeilijk om enig begrip op te brengen voor een verstokte roker .
Maar ik heb gezien wat het doet iemand en hoe die iemand reageert als men zijn sigaret niet kreeg ..
Nicotine is een dodelijk kwaaie geest .. Junkies ... als je er gevoelig voor bent dan ben je niet veel beter af als een druks verslaafde . Het is alleen dat je veel makkelijker aan goeie tabak komt als aan druks ! En dat is een groot voordeel . Ga de troep roken die naar binnen gesmokkeld word en je lichaam gaat ook aftakelen .

Alle acties ten spijt .. niks heeft geholpen .
Toen men verschillende stofjes verbood in de tabak lukte het veel mensen om te stoppen met roken .
En wat laat men weer toe ? De e-sigaret kan je vloeibare nicotine kopen !!
Ik heb al van een paar slachtoffers gehoord hoe gezond dat wel niet is !!
Verdun je het en weet er met om te gaan .. ja dan heeft het vast voordelen .
Maar mijn kennissen gingen het steeds mindert verdunnen om die nicotine roes maar te krijgen .
Zo erg dan men dan ook niks geleerd heeft !!

Maar alcohol olie en tabaksfabrikanten zijn de werkelijke wereldleiders .
Als er aan water net zo veel te verdienen viel als aan boven staande ...
Dan dreven er meer zoet water tankers in de zeeën als nu olie tankers .
En geen mens op de wereld had nog dorst !
Gek toch dat we in elk wereld deel de mensheid kunnen voor zien van tabak olie een wapens .
Maar niet van water en eten en medicijnen !

Maar komt er hulp ... de eerste zwarte handel die ontstaat in is in tabak .
Ik hoor mijn oma nog vertellen wat men deed om in de oorlog toch te kunnen roken .

23-03-2018 om 09:26 uur

@noorderling
Je mag van mij best een mening en oordeel over de e-sigaret (damper) hebben maar doe dat in hemelsnaam op basis van gedegen kennis. Dan bedoel ik niet je observaties in je omgeving maar onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek.
Nicotine is het probleem helemaal niet. Nogmaals: het is nauwelijks tot niet verslavend en niet ziekmakend of kankerverwekkend. Nicotine wordt zelfs verwerkt in medicijnen voor bepaalde hartaandoeningen, Alzheimer en Parkinson. Nicotine geeft een heilzame en licht stimulerende werking op de receptoren van de zenuwen.
De e-sigaret (damper) is het enige alternatief voor roken en is bewezen 95-98% minder schadelijk dan roken.
Met name in Groot-Brittannië hebben de overheid en de gezondheidsorganisaties vol ingezet op dampen om zo het tabaksgebruik terug te dringen. En met spectaculair succes.
Dat zullen ze daar echt niet doen als men verwacht dat in de toekomst dampen ernstige volksgezondheidsschade teweeg zal brengen.

Het enige wat je met negatieve opmerkingen over de e-sigaret (dampen) bereikt, is dat minder mensen stoppen met roken.

Het grote misverstand is dat men denkt dat rook hetzelfde is als damp omdat het er hetzelfde uitziet..
Iedereen die dat vind, moet onmiddellijk z'n schoolgeld terugvragen. Heeft op school zitten slapen.

Als je meer wilt weten over de wetenschappelijke achtergronden en onderzoek van het dampen dan kun je op deze onafhankelijke site terecht: http://www.stoprokenvandaag.nl/

Over Nicotine: http://www.stoprokenvandaag.nl/nicotine/wetenschappelijk-onderzoek-geva…

23-03-2018 om 14:38 uur

balling beste vriend nicotine is wel degelijk verslavend!! Dat het vrij verkrijgbaar is zegt niets, alcohol en bier en die shit is ook vrij verkrijgbaar!! Tienduizenden mensen zijn verslaafd aan de nicotine kauwgom en tabletjes, alleen omdat je daar geen kanker van krijgt kun je, als je het geld er voor over hebt, ongelimiteerd doorgaan! Wat die e-peuk betreft jij zweert erbij maar ik ken echt mensen die daar ook half dood aan gaan en zich de moord stikken in het hoesten en op de SEH beland zijn met ademhalingsproblemen!
Volgens mij lag jij laatst ook met de tong op de tenen maar goed.
Nicotine is verslavend!!

23-03-2018 om 16:47 uur

@Stefanie
Lees je eerst eens in voordat je dit soort onzin verkondigd. Je hebt blijkbaar geen idee waarover je het hebt. Je enige bron is je persoonlijke ervaring en die is in het licht van een verantwoorde meningsvorming totaal irrelevant.
Jouw mening legt blijkbaar meer gewicht in de schaal dan de bevindingen van honderden wetenschappers en beleidsmakers.
Ik heb in het verleden hier (en ook speciaal voor jouw) tientallen linkjes naar onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek gegeven. Uit je reacties blijkt voortdurend dat je die kennis weigert tot je te nemen en ze waarschijnlijk niet eens gelezen hebt anders zou je wel anders reageren.
Het heeft voor mij geen zin om over de materie met jou van gedachten te wisselen aangezien over een onderwerp discussiëren betekend dat er enigerlei mate van kennis over het onderwerp aanwezig is.

Het enige wat je ermee bereikt met je bangmakerij over nicotine en dampen, is dat je mensen ontmoedigt om te stoppen met roken. Dat er dus meer mensen blijven roken en dus meer slachtoffers vallen. Dat is het resultaat van ongefundeerd meningen ventileren.

23-03-2018 om 18:23 uur

Nicotine is verslavend, Punt.

23-03-2018 om 19:22 uur

Volledig akkoord Stefanie!

23-03-2018 om 19:59 uur

Balling ik heb het je al eens eerder gevraagd maar nooit antwoord op gekregen : waarom heb je uit angst dat het niet meer zo goedkoop te koop is voor maarliefst 10 jaar nicotine in de vriezer als het niet verslavend is? Dan kan je toch ook 0% vloeistof kopen? Andere woorden wat is het nut voor jou van dampen met nicotine???

24-03-2018 om 18:10 uur

@Stefanie
Ik heb je nu zo ongeveer 10.000 linkjes naar onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek gegeven en ik ben er haast zeker van dat je er geen een hebt gelezen.
Discussiëren met iemand die de basiskennis over een onderwerp niet beheerst, is volstrekt zinloos.
In onderstaande link vind je vele verwijzingen naar onderzoeken over nicotine:
http://www.stoprokenvandaag.nl/?s=Nicotine

Spreek je over een half jaar!