Eerste opname, spannend maar valt mee

20-03-2018 om 15:42 uur

Hoi allemaal,

Vorige week had ik wat vragen over de opname en inmiddels lig ik al een halve dag in het ziekenhuis.
Afgelopen weekend ging het slecht en ik keek bijna uit naar de opname. En vanochtend was het eindelijk zo ver, vol zenuwen op naar een voor mij vreemd ziekenhuis voor mijn eerste opname.

Super lieve mensen hier gelukkig! Ik lig op een zaal met drie andere vrouwen. De longarts is langsgeweest en nu weet ik wat het plan is. Mijn eigen medicatie stopt en ik krijg nu magnesiumsulfaat intraveneus en prednison en nog iets ook intraveneus. Daarnaast moet ik vernevelen en hopen dat ze me er zo snel bovenop krijgen:)

Ik ben als de dood voor naalden en infuus prikken ging natuurlijk mis xD ook de bloeddrukmeter is niet mijn vriend, al vanaf kleins af aan ben ik bang dat dat ding mijn arm eraf knelt (ik weet dat het niet gebeurt, maar de angst blijft). Temperatuur was alweer gestegen richting koorts, maar zoals bijna altijd is mijn saturatie keurig.

Nu hopen dat 4 dagen voldoende zijn en dat ik van het weekend lekker weer naar huis kan:)

Login of registreer om te reageren
22-03-2018 om 09:41 uur

Nou ik dacht dat ik gister een slechte dag had, maar het kan dus nog erger. Werd erg naar van de medicatie dus krijg nu alleen nog prednison en geen theofyline er meer bij in de hoop dat dat helpt. Koorts is ook weer aanwezig, zie stijgt en daalt continu. Kortom een flinke baaldag

Login of registreer om te reageren
22-03-2018 om 09:58 uur

Is je theofyllinespiegel in je bloed wel gecontroleerd als je er erg naar van wordt?

Login of registreer om te reageren
22-03-2018 om 10:33 uur

@Daantje geen idee ze hebben we bloed geprikt vanochtend, maar eigenlijk geen idee waarvoor. Maar ik had erge hartkloppingen en de longarts zei dat het daarvan zou komen. Nu ik van die pomp af ben is het ook een stuk minder geworden gelukkig

Login of registreer om te reageren
22-03-2018 om 19:38 uur

Hoihoi
Wat naar!
Hartkloppingen kunnen ook van de magnesium zijn, ik krijg dat middel namelijk alleen als ik aan de bewaking (op de ic) lig, omdat t raar op je hart (en evt bloeddruk) kan uitwerken. Ik was al verbaasd dat ze het je zo op de afdeling geven...
Sterkte, hopelijk knap je op! Pred heeft soms wat tijd nodig, maar doet doorgaans wel wat t moet doen. Houd je haaks meid en hopelijk een wat betere nacht, dat zal ook een boel schelen!

Login of registreer om te reageren
22-03-2018 om 20:29 uur

@Edelweiss de dosis magnesium die ik krijg schijnt laag te zijn want ik mocht geen pillen dat was teveel. Maar de hartkloppingen zijn afgenomen nu de theofyline is gestopt. Mijn hartslag begint eindelijk te dalen:D
Nu hopen dat ik vannacht wel echt een keer kan slapen, ben zwaar oververmoeid en daar voel ik me ook heel beroerd van. Ze letten hier wel echt goed op me en om de twee uur worden de waardes gemeten. Bloedsuiker is gelukkig elke keer goed, daar lijkt de prednison gelukkig geen invloed op te hebben:D is er nog iets positiefs aan de waardes!

Login of registreer om te reageren
22-03-2018 om 21:00 uur

Fijn dat ze je goed in de gaten houden. Blijkbaar was de theofyline niet prettig voor je. gelukkig gaat t nu beter én dat je bloedsuikers niet reageren op de pred. Fijn!
Nu nog opknappen! Beterschap en succes meid! Misschien ook beter slapen als je hartslag rustiger is!
Groetjes!!

Login of registreer om te reageren
23-03-2018 om 05:39 uur

Eindelijk ik heb een paar uurtjes geslapen!:D

Login of registreer om te reageren