Eerste opname, spannend maar valt mee

20-03-2018 om 15:42 uur

Hoi allemaal,

Vorige week had ik wat vragen over de opname en inmiddels lig ik al een halve dag in het ziekenhuis.
Afgelopen weekend ging het slecht en ik keek bijna uit naar de opname. En vanochtend was het eindelijk zo ver, vol zenuwen op naar een voor mij vreemd ziekenhuis voor mijn eerste opname.

Super lieve mensen hier gelukkig! Ik lig op een zaal met drie andere vrouwen. De longarts is langsgeweest en nu weet ik wat het plan is. Mijn eigen medicatie stopt en ik krijg nu magnesiumsulfaat intraveneus en prednison en nog iets ook intraveneus. Daarnaast moet ik vernevelen en hopen dat ze me er zo snel bovenop krijgen:)

Ik ben als de dood voor naalden en infuus prikken ging natuurlijk mis xD ook de bloeddrukmeter is niet mijn vriend, al vanaf kleins af aan ben ik bang dat dat ding mijn arm eraf knelt (ik weet dat het niet gebeurt, maar de angst blijft). Temperatuur was alweer gestegen richting koorts, maar zoals bijna altijd is mijn saturatie keurig.

Nu hopen dat 4 dagen voldoende zijn en dat ik van het weekend lekker weer naar huis kan:)

Login of registreer om te reageren
20-03-2018 om 16:52 uur

Nckiie sterkte en hoop dat je snel opknapt in het ziekenhuis.

Login of registreer om te reageren
20-03-2018 om 18:31 uur

heel veel sterkte en hopelijk voel je je snel wat beter.

Login of registreer om te reageren
20-03-2018 om 18:47 uur

Dappere Nckii, wat heb je t toch mooi beschreven hoe je opname is. heel veel succes!

Login of registreer om te reageren
20-03-2018 om 19:20 uur

Dankjewel allemaal! Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn leventje deze week. Oh en over het ziekenhuiseten, ik heb geen honger dus dat scheelt! Maar erg lekker vind ik het niet haha maar het kan ermee door:p

Login of registreer om te reageren
20-03-2018 om 19:57 uur

Nckiie, beterschap! Gelukkig valt t je mee, behalve t eten :)
Misschien kun je je bezoek ook vragen wat lekkers mee te nemen.
Sterkte, Jolien

Login of registreer om te reageren
20-03-2018 om 20:17 uur

@goudvisje haha mijn moeder neemt donderdag eten mee voor me, morgen gaat dat helaas niet, maar ik eet niet zoveel dus dat scheelt weer haha

Login of registreer om te reageren
20-03-2018 om 22:44 uur

Nckiie geniet donderdag van t eten! Moeders zijn toch top he? :)
En bestel in ieder geval een toetje, als je dan trek hebt is dat nog wel lekker of appelmoes :)

Login of registreer om te reageren
21-03-2018 om 00:49 uur

@goudvisje mijn moeder is de beste (sorry voor alle andere moeders:p).
En goede van het toetje! De appelmoes twijfelde ik over haha maar neem ik morgen (vanavond) zeker:)

Login of registreer om te reageren
21-03-2018 om 06:00 uur

Nou mijn eerste nacht hier was zeer kwalitatief uitermate teleurstellend. De eerste nacht ergens anders slaap ik altijd slechter, maar dit was een nacht van maximaal 2 uur en dat niet eens achter elkaar. Eerst knallende koppijn en na war pijnstilling eindelijk in slaap gevallen. Daarna wakker omdat ik benauwd was en toen liet de nachtverpleegkundige me vernevelen (super aardige verpleegkundige!), halve ziekenhuis was wel meteen wakker denk ik

Login of registreer om te reageren