Lizette

08-02-2018 om 14:48 uur

Hallo,

Ik ben hier nieuw, heet Lizette ben 40 jaar.
De reden van mijn aanmelding is dat ik meer te weten wil komen over symptomen, medicatie, leven met astma/bronchitis.
Ben nu inmiddels 16 jaar met diepte en dalen steeds meer stabiel maar nog altijd vind ik het lastig wanneer en met welke symptomen ga ik naar de HA of LA en wat kan ik zelf en wanneer moet ik toch over op andere medicatie etc. Ik hoop hier met lotgenoten meer over te weten te komen. Blijkbaar had ik mij ooit al eens aangemeld maar er nooit wat mee gedaan...

Login of registreer om te reageren
09-02-2018 om 09:11 uur

Welkom hier Lizette, er valt hier veel te lezen en vragen.
Het valt ook niet mee om in te schatten wanneer je actie moet ondernemen, misschien dat je longarts een soort actieplan kan maken voor je, zodat je weet wanneer je moet bellen .
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
12-02-2018 om 08:46 uur

Lizette welkom op het longforum. Op de website van het longfonds staat ook een formulier dat je in kan vullen en dan heb je een overzicht (actieplan) wanneer je bepaalde acties kan doen.

Login of registreer om te reageren
17-03-2018 om 20:28 uur

Hai Jolien,

Lees nu je berichtje pas, Dankje voor de tip! Ik heb het er met de HA over gehad en die zei inderdaad dat ik sowieso 1xper jaar langs de longarts moet en dat ik weer bij de longverpleegkundige langs moet, dat heb ik inmiddels gedaan

Login of registreer om te reageren
17-03-2018 om 20:29 uur

Hai Marcus,

Dankjewel! Ik ga gelijk kijken dankjewel voor de tip!
Groet Lizette

Login of registreer om te reageren
17-03-2018 om 21:53 uur

Dat is wel fijn dat je ook naar de longverpleegkundige gaat, daar kun je ook vragen wanneer je naar de huisarts of longarts moet bij verandering van longklachten.
Zodat je weet wanneer je actie moet ondernemen.
Ik zelf heb altijd prednison en ab in huis en mag zelf starten bij bepaalde klachten maar dat bepaald de huis/longarts of dat nodig is
En mijn eigen regel is altijd, zodra ik het niet vertrouw of teveel twijfel dan neem ik altijd contact op met (in mijn geval) longarts maar dat kan ook huisarts zijn in jouw geval
Sterkte,Jolien

Login of registreer om te reageren