Mijn dagje XXIV

09-01-2018 om 22:47 uur
Reactie op puckie

Hoi @HeidiV

Gefeliciteerd met je petekind en dat het een leuke en gezonde jongen mag worden en die je lekker kan verwennen.
Vervelend en schrik dat je collega is overleden.
Het is dan inderdaad een warboel met je gevoelens

Ik hoop dat je bij de HA terecht kan en anders bij de prof voor de slokdarm

Vocht vasthouden is vervelend.en helemaal is je weinig kan bewegen.

Ik heb gisteren eindelijk de moed opgepakt om mijn voetenfiets te gebruiken vanuit de rolstoel. Moet de rolstoel iets kantelen naar voren en zelf wat meer naar achtere leunen.

Ik ben nog aan het puzzelen hoe ik het doe met de pijnmedicatie meer spreiden of dat minder jeuk geeft nachts.

Morgen naar de oogkliniek in Zeist om 10:30 daar zijn en 16:30 klaar wel een pauze voor de lunch. Vervoer met valys geregeld . Wacht nog op goedkeuring van de verzekering voor zittendvervoer want ik wil mijn geld en kilometers overhouden voor de leuke activiteiten.

Knuffels

petra

Reactie op Kariboe

@Heidi, gefeliciteerd met je neefje! Ik hoop dat je bezoek vandaag fijn was. Geniet maar van hem, het zal fijn zijn al zijn ontwikkelingsstapjes te zien.
Echt erg van die collega. Het is te jong, 67 jaar. Sterkte bij de uitvaart!
Ik hoop dat het vandaag goed ging in het ziekenhuis. Ik hoop nog meer dat je vandaag de juiste mensen hebt gesproken en dat er wat aan je slikproblemen gedaan kan worden.
Dat je nu ineens vocht vasthoudt. Alsof je niet genoeg gedoe hebt met je longen en maag. Maar hier is toch wel medicatie voor?
Ik ben moe, ga vroeg naar bed.

Reactie op Elisa17

Hallo Heidi,

Gefeliciteerd met je petekind en dat je kraambezoek leuk was en kon. Wat heb je toch weer allemaal nare lichamelijke klachten Heidi. Slikproblemen met pijn zijn heel naar. Heel soms ervaar ik het ook dat ik precies voel waar het voedsel langs gaat met pijn. Heel naar. Meestal als ik een kuur heb met prednisolon. Hoop dat je spoedig langs kunt met je pijn en je vocht vasthouden. Hoop dat je toch vlug weer kunt eten zonder pijn!

@Puckie hoop dat je het zittend vervoer via verzekering voor elkaar krijgt. Tuurlijk moet je met valys leuke uitstapjes kunnen maken ipv naar ziekenhuis. Knap van je Puckie dat je nog vanuit je rolstoel gaat fietsen!

groetjes en knuf Elisa

Reactie op Kariboe

@Puckie, ik hoop dat alles vandaag goed gegaan is in Zeist. Het zal een lange dag geweest zijn.
Je dient niet te moeten betalen voor dit soort ritten, je mag alleen al vanwege je slechtziendheid niet autorijden. Dan dient dit vergoed te worden.

@Puckie dank je, vandaag ook weer twee keer gevoelens in de war gebracht, kreeg de doodbrief met uitnodiging koffietafel en dan een kaartje van collega’s om mij te feliciteren met mijn meterschap. Was even weer een rollercoaster van gevoelens, van het ene uiterste in het andere. Goed dat je die gebruikt, heb er hier ook eentje, oefenen is goed daarmee, laat je je spieren toch wat werken. Hoop voor je dat je vind hoe je het beste je pijnmedicatie neemt, kan een verpleegkundige of een arts je daar geen raad in geven? Hoop voor je dat het vandaag wat meegevallen is, waarschijnlijk ben je nu aan het bekomen van alles. En ik hoop dat je verzekering het goedkeurt. Dikke knuf.

@Kariboe dank je, het bezoek was heel fijn. Heb hem mogen vasthouden, was leuk, is echt klein. Ja is inderdaad erg jong, vrijdag is de uitvaart, vandaag de brief gekregen, en dan vandaag ook kaartje om mij te feliciteren voor meterschap, weer een rollercoaster van gevoelens. Weet wat we moeten doen voor slokdarm, is nu uittesten of het lukt en helpt, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen en stoppen, vorige nacht niets geslapen. Volgende stap is medicatie bij opstarten. Hopelijk doet dat wel iets. Ik krijg voor het vocht medicatie, heb het een paar dagen geleden eens 5 dagen na elkaar moeten nemen, en dat hielp, nu denk ik derde dag stop en benen zitten weer vol vocht. Terug langs de ha moet nog afspraak maken. Kan ik ineens de meds voor slokdarm laten voorschrijven.

@Elisa dank je, het was heel leuk, ik heb hem mogen vasthouden, is zo klein en schattig. We hebben nu een aantal stappen die ik moet proberen, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen, dat is niet gelukt, ganse nacht bijna niet geslapen.

Voor mijn slokdarm weet ik wat we mogen doen.
Maar de eerste stap is al mislukt.
Was pijnmedicatie afbouwen, heb ik vorige nacht uitgetest.
En amper geslapen die nacht.
Dus nu heel moe, heb al wat geslapen en nu even hier schijven en dan terug slapen.

Ik ga eens afspraak maken om de meds van stap 2 voor te schrijven.
En dan ineens nog eens te horen voor het vocht dat ik ophou.
Wat er nog gedaan kan worden, ofwel doorverwijzen naar zh.

Maandag was het goed, alles was in orde.
Ze hebben nog 1 onderzoek gedaan en als ik geen telefoon krijg is het goed.
En anders hoor ik het wel via de telefoon.
Even wat spannende dagen, maar probeer er niet te veel aan te denken.

Gisteren op bezoek geweest in het ziekenhuis.
Heb hem mogen vasthouden, was leuk.
Hij is nog zo klein, maar ook schattig.
Had schik iets fout te doen, is ook zo kwetsbaar.

Vandaag was het even weer een rollercoaster van gevoelens.
Eerst de doodsbrief van mijn collega, daarna een kaartje om mij te feliciteren met mijn meterschap.
Waren weer twee uitersten van gevoelens.
Heb dan zo een gevoel ik mag niet blij zijn, want mijn collega is overleden.
Maar aan de andere kant ben ik echt gelukkig dat ik meter ben.

Ga eens gaan slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
13-03-2018 om 21:08 uur

@Puckie slapen gaat nog steeds niet goed, de basketbal was heel leuk. Ik hoop voor je dat de pijn in je schouder gaat beteren. Ik duim voor je.

Gisteren een onderzoek gehad en dan de consultatie voor mijn slokdarm.
Ze zien dat er twee problemen zijn met mijn slokdarm.
De nissen (noemen ze de operatie die ze aan slokdarm hebben gedaan) zit niet meer op de juiste plaats.
Die is wat verschoven waardoor die slokdarm een deel afsluit.
Maar de spier van mijn slokdarm gaat ook in kramp, waardoor dus mijn eten niet kan zakken.

Nu zijn er drie mogelijkheden om op te lossen.
1. Een Botox injectie in de spier van mijn slokdarm.
2. Een dilatatie met een grotere balon.
3. Een operatie om de nissen terug op de juiste plaats te zetten, te herstellen.

Prof raadde ook aan in die volgorde te werken, het gaat van weinig tot geen risico’s naar veel risico’s.
18 april ga ik dus een Botox injectie krijgen.
Als dit niet helpt gaat de dilatatie gebeuren.
En als dat niet helpt gaat er een operatie gedaan worden.

Hopelijk helpt de Botox injectie en hoef ik de andere mogelijkheden niet te doen.
Want de andere houdt wel een risico in.
En de injectie niet, deze moet dan wel om de zes maand herhaald worden.
Maar liever dat dan een operatie, dus duimen dat het helpt.

Verder ben ik sinds gisteren terug ziek, heb koorts, kan moeilijk ademen, heb pijn bij het ademen, ....
Ha heeft bloed genomen en morgen weet ik de uitslag.
Hopelijk hoef ik geen ab te starten en is het gewoon een virus.
Cortisone gaat sowieso gestart worden, maar eerst de uitslag afwachten.

Ik ga nu eens proberen te slapen.
Slaap al een aantal nachten slecht, hopelijk nu eens een goeie nachtrust.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
16-03-2018 om 13:01 uur

@HeidiV
Bah weer ziek , ik duim dat het inderdaad een virus is. ( daar zijn er heel wat van op dit moment)
Ik moet nog zeker een 1 tot 2 weken geduld hebben met de schouder voordat de pijn minder gaat worden volgens de fysiotherapeut.

doe je maar lekker rustig aan.

Hier intussen ook de foster opgehoogd naar 3 keer 2

knuffels

petra

Login of registreer om te reageren
17-03-2018 om 05:54 uur

Reageer niet altijd maar lees vaak wel mee. Sterkte hoop dat je inmiddels iets beter slaap. Fijn weekend.

Login of registreer om te reageren
18-03-2018 om 21:08 uur

@Puckie het is toch weer ab geworden :(, dat is nog even, hoop dat de week rap om is en je van je pijn verlost bent.

@Marcus dank je, slapen gaat nog niet heel goed, ondertussen aan de ab, koorts begint te beteren, longen blijven het lastig hebben. Hopelijk had je een fijn weekend.

Even niet geschreven, ben weer eens ziek.
Ondertussen sinds vrijdag aan de ab, en heb het gevoel dat het aanslaat.
Maar longen voelen niet goed, blijf last hebben.
Gelukkig dinsdag naar de prof, dat komt net op tijd.

Slapen gaat ook niet zoals het zou moeten zijn.
Hopelijk heeft prof daar ook een oplossing voor.
Al gaat dat minder makkelijk zijn denk ik.

Ik probeer jullie terug meer op de hoogte te houden.
Voel me iets beter, dus gaat schrijven terug beter gaan.
Nu een poging doen om te slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
19-03-2018 om 04:45 uur

@Heidi, ik ben even niet geweest vanwege drukte op het werk en thuis.
Echt naar dat je weer ziek bent. Ik ben heel blij dat je dinsdag bij de prof terecht kunt.
Ik hoop dat die iets weet.
Die Botox injectie komt al redelijk snel. Hopelijk helpt het goed.

@Puckie, ik heb medelijden met je dat je schouder zoveel pijn doet.
Ik hoop echt dat de injectie zijn werk nog gaat doen.

Met ons gaat het goed.
De griep is achter de rug.
Ik had kaakholte- en oorontsteking en ab gekregen.
Dat heeft de pijn bijna geheel weggenomen.
Ik kan ook steeds beter ruiken.

Login of registreer om te reageren
19-03-2018 om 05:41 uur

Hallo Heidi,

Wat naar dat je alweer ziek bent! Ben blij voor je dat je ab aanslaat en dat je morgen dan naar je prof kunt. Hopen dat er iets is wat je goed gaat helpen. Zal fijn zijn dat de botox injectie voldoende is voor je slokdarm. Wordt tijd dat we meer zonneschijn krijgen. Als je onvoldoende slaapt dus slecht slaapt (doe ik ook dus) heb je wel een verminderde weerstand.

Mijn man en ik hebben een 2e hands scootmobiel gekocht en die wordt in de loop van de week bezorgd. Wij kunnen de auto niet naast huis parkeren en het lopen naar de auto wordt steeds moeilijker en als ik uit de auto zou stappen kom ik ook al niet ver.

@Puckie hoop ook dat je schouder vlug minder pijn gaat doen.

@Kariboe Het is een nare winter met veel zieken door virussen. Fijn dat je weer opgeknapt bent en dat het met jou en je dochter goed gaat.

groetjes en knuf,

Elisa

Login of registreer om te reageren
01-04-2018 om 21:47 uur

@Kariboe gelukkig is alles achter de rug en is de pijn zo goed als weg. De injectie komt idd kort bij, denk er nog niet veel aan, hoop wel dat het helpt.

@Elisa of de Botox injectie voldoende gaat zijn gaan we na de 18de weten. Er zijn drie stappen dat er kunnen gedaan worden. De Botox injectie is nummer 1, helpt het niet is het dilatatie met grotere balon, helpt dat niet is het operatie. Ik hoop dat de Botox injectie helpt en dat de andere stappen niet hoeven. Fijn dat je een scootmobiel gekocht hebt, gaat je goed helpen. Hoe gaat het verder met je?

Sorry dat ik een tijdje niet schreef, niet omdat ik het niet wilde doen.
Het was de afgelopen tijd erg zwaar, veel onderzoeken, en niet altijd zo een goed nieuws.
Had even tijd voor mezelf nodig, en heb dat ook genomen.

Ondertussen weet ik dat ik een tekort heb van de belangrijkste antistoffen.
Er gaat een tweede bloedname gedaan worden om na te gaan of ze nog gedaald zijn, hetzelfde gebleven zijn of misschien verbetert.
Eens dat gedaan is gaan ze zien wat voor therapie er moet opgestart worden.

Verder met mijn longen ben ik wat longcapaciteit kwijt, maar valt op zich nog mee.
De gasuitwisseling is ook nog goed, maar wel wat aan de lage kant binnen het normale.
En er zijn nog bloedwaarden die niet zo goed zijn.
Alles gaat opgevolgd worden, zodat als het achteruit gaat ze direct kunnen ingrijpen.

Nu moet ik nog alleen onder de scan, dat is 4 april.
Dan ga ik met prof via e-mail bespreken hoe dat de scan is.
En of er iets moet gebeuren.

Verder ben ik nog steeds actief bij de basketbal.
Dat zorgt voor afleiding en heeft me de laatste tijd goed geholpen.
Ben blij dat ik dat heb, en daar afleiding kan in zoeken.

En nog een late vrolijke Pasen!

https://img1.bestekrabbels.nl/bk/109/022.jpg

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
02-04-2018 om 16:13 uur

Hallo Heidi,

Ik herken het wel hoor van niet schrijven omdat het zwaar is. Ook ik pieker echt wel hoe zal alles gaan. Hier met de paasdagen (al een aantal dagen ervoor) mijn kleinzoon N. Heerlijk is dat. Hij heeft een leeftijd dat hij zelf al zoveel kan en dan kan hij heel goed bij mij vertoeven. Helaas zijn zijn broertjes en vader en moeder hier niet met pasen geweest omdat daar voor Pasen verkoudheid uit brak. Dan liever toch niet bij mij op visite omdat ik met mijn 15% longinhoud nu een beetje te erg ziek ervan kan worden. Heb inmiddels de scootmobiel uitgeprobeerd en je geloofd het niet maar heb de helft van de schuifdeur bij de Lidl eruit gereden. Dat hendeltje is voor gas geven en niet om te remmen tja.. Gelukkig mankeer niets en de scoot ook niet en ook geen andere mensen. Oefen eerst wel meer eer ik een winkel weer in wil! (Heb me toen ook wel erg geschaamd hoor pffffffffffffffft.. tja het gebeurde gewoon!)
Ben blij voor je dat je afleiding hebt aan je basketbal. Waarvoor is de scan Heidi?
Hoop dat je plezierige paasdagen gehad hebt!

@Puckie hoop dat je niet meer stuitert van de Prednison en dat je opknapt! Er zal wat mooi weer op komst zijn.

groetjes en knuf
Elisa

Login of registreer om te reageren
02-04-2018 om 20:27 uur

@Elisa dat kan gebeuren, kan iedereen overkomen. Snap wel dat je je schaamde, maar dat hoeft niet. Wat zeiden ze toen je dat voor had? Scan is van mijn longen om te kijken of ze er iets op zien dat verklaard waarom ik zoveel last heb. Fijn dat je kleinzoon bij je is. Geniet er maar van.

Vandaag een rustig dagje.
Heb wel kine gehad.
Dacht dat ik verkeerd genoteerd had.
Maar was toch juist, had kine op tweede Paasdagen.
Was wel raar, maar is eigenlijk een gewone dag als alle andere.

Verder wat zitten studeren, voor mijn Engels.
Ben er terug ingevlogen ;)
Is een tijd blijven liggen, maar heb het binnenkort nodig.
Dus ben ik terug bezig in mijn cursus.
Herhaal ook de lessen die ik al gedaan heb, maar heeft eventjes stil gelegen, dus herhalen is nodig.

Verder ben ik vandaag erg moe.
Vorige nacht niet zo schitterend geslapen.
Hopelijk zo wat beter, ga ik ook meer onthouden.
Alle dat hoop ik toch, zodat ik met glans kan slagen.

Nu maar eens gaan slapen/rusten.
Kan het we gebruiken.
Ze geven hier enorm slecht, en je dan steken ze vuurwerk af.
Het gaat door in de meander in Rotselaar.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
03-04-2018 om 14:07 uur

@HeidiV , het logisch dat je tijd nodig heb om alles te verwerken,
Duim voor je dat de scan je duidelijkheid gaat geven. En dat de eerste optie botox injecties je gaan helpen

Vandaag weer bij de huisarts geweest, die was het zat dat ik mij voor de derde keer melde met benauwdheid binnen een week en heeft overlegd met het ziekenhuis longarts.
kon gelijk komen en eerst blazen tussen het hoesten door. NO meting lukt niet kon niet lang genoeg blazen.
Maar voorlopig nu voor 14 dagen 5 mg prednison ( coritisone)
En intussen niet soliciteren bij pieter buren, hebben een strenger aanname beleid voor zeehonden ;-)

knuffels
petra

Login of registreer om te reageren