Mijn dagje XXIV

09-01-2018 om 22:47 uur
Reactie op puckie

Hoi @HeidiV

Gefeliciteerd met je petekind en dat het een leuke en gezonde jongen mag worden en die je lekker kan verwennen.
Vervelend en schrik dat je collega is overleden.
Het is dan inderdaad een warboel met je gevoelens

Ik hoop dat je bij de HA terecht kan en anders bij de prof voor de slokdarm

Vocht vasthouden is vervelend.en helemaal is je weinig kan bewegen.

Ik heb gisteren eindelijk de moed opgepakt om mijn voetenfiets te gebruiken vanuit de rolstoel. Moet de rolstoel iets kantelen naar voren en zelf wat meer naar achtere leunen.

Ik ben nog aan het puzzelen hoe ik het doe met de pijnmedicatie meer spreiden of dat minder jeuk geeft nachts.

Morgen naar de oogkliniek in Zeist om 10:30 daar zijn en 16:30 klaar wel een pauze voor de lunch. Vervoer met valys geregeld . Wacht nog op goedkeuring van de verzekering voor zittendvervoer want ik wil mijn geld en kilometers overhouden voor de leuke activiteiten.

Knuffels

petra

Reactie op Kariboe

@Heidi, gefeliciteerd met je neefje! Ik hoop dat je bezoek vandaag fijn was. Geniet maar van hem, het zal fijn zijn al zijn ontwikkelingsstapjes te zien.
Echt erg van die collega. Het is te jong, 67 jaar. Sterkte bij de uitvaart!
Ik hoop dat het vandaag goed ging in het ziekenhuis. Ik hoop nog meer dat je vandaag de juiste mensen hebt gesproken en dat er wat aan je slikproblemen gedaan kan worden.
Dat je nu ineens vocht vasthoudt. Alsof je niet genoeg gedoe hebt met je longen en maag. Maar hier is toch wel medicatie voor?
Ik ben moe, ga vroeg naar bed.

Reactie op Elisa17

Hallo Heidi,

Gefeliciteerd met je petekind en dat je kraambezoek leuk was en kon. Wat heb je toch weer allemaal nare lichamelijke klachten Heidi. Slikproblemen met pijn zijn heel naar. Heel soms ervaar ik het ook dat ik precies voel waar het voedsel langs gaat met pijn. Heel naar. Meestal als ik een kuur heb met prednisolon. Hoop dat je spoedig langs kunt met je pijn en je vocht vasthouden. Hoop dat je toch vlug weer kunt eten zonder pijn!

@Puckie hoop dat je het zittend vervoer via verzekering voor elkaar krijgt. Tuurlijk moet je met valys leuke uitstapjes kunnen maken ipv naar ziekenhuis. Knap van je Puckie dat je nog vanuit je rolstoel gaat fietsen!

groetjes en knuf Elisa

Reactie op Kariboe

@Puckie, ik hoop dat alles vandaag goed gegaan is in Zeist. Het zal een lange dag geweest zijn.
Je dient niet te moeten betalen voor dit soort ritten, je mag alleen al vanwege je slechtziendheid niet autorijden. Dan dient dit vergoed te worden.

@Puckie dank je, vandaag ook weer twee keer gevoelens in de war gebracht, kreeg de doodbrief met uitnodiging koffietafel en dan een kaartje van collega’s om mij te feliciteren met mijn meterschap. Was even weer een rollercoaster van gevoelens, van het ene uiterste in het andere. Goed dat je die gebruikt, heb er hier ook eentje, oefenen is goed daarmee, laat je je spieren toch wat werken. Hoop voor je dat je vind hoe je het beste je pijnmedicatie neemt, kan een verpleegkundige of een arts je daar geen raad in geven? Hoop voor je dat het vandaag wat meegevallen is, waarschijnlijk ben je nu aan het bekomen van alles. En ik hoop dat je verzekering het goedkeurt. Dikke knuf.

@Kariboe dank je, het bezoek was heel fijn. Heb hem mogen vasthouden, was leuk, is echt klein. Ja is inderdaad erg jong, vrijdag is de uitvaart, vandaag de brief gekregen, en dan vandaag ook kaartje om mij te feliciteren voor meterschap, weer een rollercoaster van gevoelens. Weet wat we moeten doen voor slokdarm, is nu uittesten of het lukt en helpt, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen en stoppen, vorige nacht niets geslapen. Volgende stap is medicatie bij opstarten. Hopelijk doet dat wel iets. Ik krijg voor het vocht medicatie, heb het een paar dagen geleden eens 5 dagen na elkaar moeten nemen, en dat hielp, nu denk ik derde dag stop en benen zitten weer vol vocht. Terug langs de ha moet nog afspraak maken. Kan ik ineens de meds voor slokdarm laten voorschrijven.

@Elisa dank je, het was heel leuk, ik heb hem mogen vasthouden, is zo klein en schattig. We hebben nu een aantal stappen die ik moet proberen, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen, dat is niet gelukt, ganse nacht bijna niet geslapen.

Voor mijn slokdarm weet ik wat we mogen doen.
Maar de eerste stap is al mislukt.
Was pijnmedicatie afbouwen, heb ik vorige nacht uitgetest.
En amper geslapen die nacht.
Dus nu heel moe, heb al wat geslapen en nu even hier schijven en dan terug slapen.

Ik ga eens afspraak maken om de meds van stap 2 voor te schrijven.
En dan ineens nog eens te horen voor het vocht dat ik ophou.
Wat er nog gedaan kan worden, ofwel doorverwijzen naar zh.

Maandag was het goed, alles was in orde.
Ze hebben nog 1 onderzoek gedaan en als ik geen telefoon krijg is het goed.
En anders hoor ik het wel via de telefoon.
Even wat spannende dagen, maar probeer er niet te veel aan te denken.

Gisteren op bezoek geweest in het ziekenhuis.
Heb hem mogen vasthouden, was leuk.
Hij is nog zo klein, maar ook schattig.
Had schik iets fout te doen, is ook zo kwetsbaar.

Vandaag was het even weer een rollercoaster van gevoelens.
Eerst de doodsbrief van mijn collega, daarna een kaartje om mij te feliciteren met mijn meterschap.
Waren weer twee uitersten van gevoelens.
Heb dan zo een gevoel ik mag niet blij zijn, want mijn collega is overleden.
Maar aan de andere kant ben ik echt gelukkig dat ik meter ben.

Ga eens gaan slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
23-02-2018 om 09:46 uur

HOI @HeidiV
Hoezo geen mri?
Ik hoop dat de onderzoeken je duidelijkheid gaan geven en ik hoop dat het behandeld kan worden.

Hier gaat het wel. Dinsdag de uitslag van de mri van mijn schouder.
morgen een leuke activiteit escape room met de jongeren zonnebloem

@Kariboe begin jij ook weer wat op te knappen?

knuffels

petra

Login of registreer om te reageren
23-02-2018 om 18:46 uur

Heidi, dankjewel voor je leuke kaart! Ik hoop dat je snel opknapt. Sterkte en veel plezier met de lammetjes.

Login of registreer om te reageren
25-02-2018 om 03:51 uur

@Heidi, fijn dat je al beter slaapt. Nu het zo koud wordt is dat extra belangrijk voor je weerstand.
Verstandig dat je alles doorspreekt met je huisarts. De huisarts heb je vlakbij en het is fijn dat jullie goed met elkaar kunnen praten.

@Puckie, ik hoop dat de Escape room leuk was. Zal wel. Ik heb dat nog nooit gedaan.
Ik duim voor je dinsdag! Ik hoop dat ze je kunnen helpen.

Login of registreer om te reageren
25-02-2018 om 06:56 uur

@HeidiV ik hoop dat je weekend goed ben doorgekomen
@Kariboe ik ben gisternacht ziek geworden. Dus geen escape room gedaan. Het lijkt er sterk op dat ik de griep te pakken heb. Vandaag ook nog een pyama dag.

knuffels

petra

Login of registreer om te reageren
25-02-2018 om 22:11 uur

@Puckie ik mag niet onder een MRI, ik heb een neurostimulator in mijn rug/bil zitten voor mijn zenuw van blaas en darmen te stimuleren zodat deze toch nog wat werken. Dat hoop ik ook, nu is het bang afwachten. Ik duim voor je dinsdag dat ze je van de pijn kunnen afhelpen. Spijtig dat je geen escape room hebt kunnen doen, hopelijk ben je al beter.

@oma Akke graag gedaan :) , dank je ik hoop dat alles wat gaat meevallen, de lammetjes zijn grappig om naar te zien, springen en lopen rond, ...

@Kariboe slapen gaat op en af, vorige nacht minder goed geslapen, hoop dat het deze nacht beter gaat. Ja kan heel goed praten met mijn ha, en hij helpt mij goed. Hoe gaat het met jou?

Gisteren een leuke maar zware dag gehad.
Was met mijn basketters een dagje in Katwijk.
We speelden daar twee wedstrijden.
En ze hebben dat heel goed gedaan, ben fier op hen.

Vandaag waren er ook wedstrijden, maar ben er niet gebleven.
Ben heel even gegaan om het begin te zien.
Een half uurtje ongeveer, en dan huiswaarts.

Mijn broer en schoonzus waren komen eten.
En S was erbij, heb hem gepakt.
En hij is in slaap gevallen.
Lag goed op mij, was even ervan genieten.

Morgen terug naar mijn ha, weet niet wat ik uitgespookt heb.
Maar mijn enkel van mijn rechter voet is dik en rood.
Geen ontsteking want voelt niet warm aan.
Maar doet wel pijn en kan er moeilijk op lopen.
Heb er bij mijn weten niets met voor gehad.
Zien wat ha morgen ervan zegt.

Daardoor ben ik vorige nacht een paar keer wakker geworden van de pijn.
Ook wel doordat ik benauwd was, en dus was het niet echt een goede nacht.
Maar heb vandaag wat bijgedrukt en ga zo weer een poging doen om te slapen.
En dus hopelijk een betere nacht.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
26-02-2018 om 07:37 uur

Hoi @HeidiV
Super dat ze vaak komen met de kleine , zo zie je hem elke keer weer groeien, voor je het weet kruipt hij rond..
Fijn dat de kids goed hebben gespeeld.
Vervelend van je enkel dat die nu ook lastig gaat zijn.Die huisarts van jou kan beter een paar rontgen ogen hebben ;-) ( zal wel handig zijn toch? )
Hopelijk slaap je vannacht weer wat beter

Hier gaat het langzaam de goede kant op. Morgen de uitslag van de mri
Ga wel kijken of ik boodschappen thuis kan laten bezorgen het is mij te koud om naar buiten te gaan.

knuffels
petra

Login of registreer om te reageren
26-02-2018 om 22:53 uur

[color=teal]@Pucke ja inderdaad zo zie ik S. nog eens, en kan ik hem pakken. Vind ik heel fijn. Hij groeit inderdaad zeer snel elke week zie je verschil. Die rontgen ogen zou inderdaad makkelijk zijn, voorlopig geen foto’s nodig, als het binnen een week a week en half niet oké is dan wel. Hij denkt aan een kneuzing of overbelasting.ik hoop ook dat ik beter slaap, het ging wel vandaag, ondanks weinig geslapen te hebben. Veel succes morgen, hopelijk valt de uitslag mee. Bedankt van je kaartje, is super mooi.

Vandaag ging het nog redelijk goed om zeer weinig geslapen te hebben.
Wat voor mijn werk gewerkt.
En thuis gerust, ben ook naar de ha geweest.

Mijn voet is waarschijnlijk een kneuzing of overbelasting van een pees.
Als het binnen een week a week en half niet beter is moeten er toch foto’s genomen worden.
Hopelijk gaat het van zelf over.

Donderdag de big day, longfunctie.
Zie er wat tegen op, ben bang voor de uitslag ervan.
Maar we weten het beter, zodat we er rekening kunnen mee houden.
En er iets kunnen aan doen, hopelijk toch, of zeker om achteruitgang tegen te gaan.

Ik ga eens gaan slapen, is al vrij laat.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi[color]

Login of registreer om te reageren
27-02-2018 om 07:31 uur

@Puckie, dat je de Escape room moest missen is echt niet leuk. Maar de griep is zo hardnekkig dit jaar dat de kans aanwezig was helaas.
Ik hoop dat je inmiddels helemaal beter bent.

@Heidi, Katwijk is echt een eind voor jullie. Wel leuk dat de kinderen een leuke competitie hebben.
Echt fijn dat S (en natuurlijk je broer en schoonzus) regelmatig komen! Het is zo gezellig met een baby in huis.
Ik hoop dat je enkel snel beter wordt. Je loopt al moeilijk en nu belast je je andere voet nog meer.
Je kunt donderdag alleen maar je best doen. Ik hoop heel erg dat je prof er iets aan kan doen.

L en ik hebben vakantie. Direct gaan we denk ik zwemmen.
Een fijne dag!

Login of registreer om te reageren
27-02-2018 om 14:22 uur

Hoi @HeidiV ik hoop dat bij je longfunctie donderdag meevalt en niet verder achteruit is gegaan.
Hoi @Kariboe heerlijk lekker zwemmen met je dochter. Geniet er maar van. Ik ben gelukkig aardig opgeknapt van de griep nog wel wat benauwd.

Uitslag mri: spoortje vocht in het AC gewricht. krijg 8 maart een echo geleide injectie en dan 6 weken daarna weer terug naar de arts. Dat is zoveel pijn heb dat is niet logisch gezien de afwijking. (maar hij gelooft het wel dat ik veel pijn heb )

knuffels
petra

Login of registreer om te reageren
28-02-2018 om 21:23 uur

@Kariboe Katwijk was idd ver, volgende keer is het in Amsterdam, dat is nog een stuk verder. Het is idd fijn dat ze langs komen, ze komen normaal elke week eten. Ik zie hem dus elke week. Ik hoop ook dat mijn enkel snel beter is, mijn linker been kan het niet goed aan om lang te stappen of zo, mijn linker been is het zwakste en mijn rechter was mijn steun been. Waar ik op vertrouw en dit is nu dus buiten strijd met mijn enkel. Ik ga idd mijn best doen morgen, zie er wel wat tegen op. Nog veel plezier tijdens jullie vakantie.

@Puckie Dat hoop ik ook, het gaat in ieder geval duidelijkheid geven morgen hoe het met mijn longen is, maar zie er wat tegen op. Langs 1 kant wil ik weten waar ik sta, langs de andere kant wil ik niets weten. Goed dat de arts je gelooft dat je veel pijn hebt, dat is al veel, hopelijk helpt de injectie en misschien zien ze op de echo wat er aan de hand is met je schouder, ik duim.

Gisteren niet geschreven omdat ik enorm moe was.
Had geen energie meer om iets te schrijven hier.
Ben direct in bed gekropen en heb redelijk geslapen.

Morgen om 15u heb ik mijn longfunctie.
Zie er wat tegen op, langs de ene kant wil ik weten waar ik sta, maar langs de andere kant weet ik het liever niet.
Het zal afwachten zijn tot morgen en dan het beste er van maken.
En hopelijk valt alles wat mee.

Verder niet veel te vertellen.
Heb wat gewerkt, maar niet zoveel.
Let goed op dat ik nu niet over mijn grenzen ga.

Ga nu eens proberen te slapen.
Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren