februari 2018 - Bewegen: ook in de winter

31-01-2018 om 08:49 uur

De donkere, koude wintermaanden nodigen niet bepaald uit tot bewegen. Bovendien brengt elk seizoen prikkels met zich mee, maar de winter misschien nog wel het meest. Wil je op koude of mistige dagen toch wandelen of fietsen, houd dan een sjaal voor de neus en mond.
Soms is het in de winter beter om binnen te sporten. Goed om te weten dat sommige sportscholen begeleiding bieden aan mensen met een longziekte. En soms moet je in de winter wat meer medicijnen nemen voordat je gaat sporten.

Wij zijn benieuwd of jij blijft sporten in de winter en of je je aanpast aan de omstandigheden. En hoe doe je dat dan? Deel hier je tips.

Login of registreer om te reageren
26-02-2018 om 12:22 uur

Vervelend is dat @Anita2 , het lijkt mij eerder iets voor de tandarts, vooral omdat het met kauwen erger wordt en opzwelt, kan maar zo een ontsteking zijn die sluimert.
Sterkte, Jolien

Login of registreer om te reageren
26-02-2018 om 12:44 uur

Anita2, wanneer je je eigen gebit nog hebt lijkt mij dit ook een probleem voor de tandarts.

Login of registreer om te reageren
26-02-2018 om 13:27 uur

Dank voor jullie reactie. Het zou inderdaad een ontsteking kunnen zijn, maar dan zou ik ook pijn hebben wanneer ik niet eet en dat is niet het geval. Het zou ook nog een probleem van de oorspeekselklier kunnen zijn, misschien de KNO-arts? Of mogelijk een allergische reactie op Ventolin, had vóór de wandeling de oude inhaler willen gebruiken (had hem al een tijdje niet gebruikt), maar die bleek leeg te zijn en heb toen een nieuwe gebruikt. Overigens heb ik ook wel vaker een zwelling gehad bij de kin, had ik zo ineens hamsterzakjes! Die zijn spontaan na een tijdje weggetrokken. En mijn gebit is inderdaad niet in orde, heb veel problemen met tandartsen gehad, moet nog op zoek naar een nieuwe.
In ieder geval naar de huisarts morgen en nu even het verhaal voorleggen aan de longarts hier.

Login of registreer om te reageren
26-02-2018 om 22:57 uur

Je hoeft niet altijd bij een ontsteking van gebit continu pijn te hebben, soms is een ontsteking aan het sluimeren.
Ik heb net een wortelkanaalbehandeling gehad en ik had nergens last van maar er zat wel degelijk een ontsteking na een foto te zien, ik had ook alleen bij iets hard kauwen pijn.
En vooral als je gebit niet in orde is dan vlug een tandarts zoeken, een slecht gebit kan een slechte gezondheid brengen.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
26-02-2018 om 22:59 uur

Maar dit topic ging over bewegen in de winter :) ik kom weinig buiten nu, wandelen zit er niet in, het is nu echt te koud, het beneemt mij echt de adem.
dus nederland in beweging voor de tv met de kachel erbij aan

Login of registreer om te reageren
27-02-2018 om 05:31 uur

@goudvisje , groot gelijk achter de kachel bewegen.
Dit laten we maar aan de jonkies over!

Login of registreer om te reageren