Longontsteking

27-01-2018 om 16:18 uur

Begin januari begonnen met een longontsteking en ik kreeg een kuurtje, ik bleef nog hoesten en veel groen sputum opgeven. Daarna bloed geprikt de ontstekingswaardes waren wat hoog, dus ik kreeg nog een kuurtje, ik hoesten nog erg.
Daarna na dit kuurtje kreeg ik de laatste 2 dagen erg last van mijn ribben, eerst rechts, daarna links. Links is een vlijmscherpe pijn. Zeker met hoesten linker rib, en net onder borstbeen. Mijn thoraxfoto was geen ontsteking meer te zien, en ik ben nog erg aan het rochelen en pruttelen. De huisarts zegt het is gewoon spierpijn wat bij het hoesten hoort.
Wie kan mij er meer over vertellen. In bed liggen geeft veel pijn. Huisarts laten komen maandag. .?

Login of registreer om te reageren
29-01-2018 om 08:49 uur

Beste Hendrina,

De pijn in de ribben kan inderdaad komen van het vele hoesten. Ook na de kuur en in de herstelperiode na een longontsteking, kan het hoesten nog lang aanhouden. Helaas. Misschien vind je het fijn hier meer over te lezen. Dat kan door de brochure "hoe herstel ik van een longontsteking"te bestellen https://bestellen.longfonds.nl/product/boekje-longontsteking/.
Je kunt zelf het beste inschatten wanneer je de huisarts moet benaderen. Beterschap.

Met vriendelijke groet,
de Advieslijn

Login of registreer om te reageren
30-01-2018 om 08:34 uur

Naar de huisarts geweest, de ribben kunnen nog lang duren, kan helaas nog slecht op mijn rug liggen.
Krijg ik februari een longfuntieonderzoek bij de huisarts, bij deze huisarts hebben ze ook de mogelijkheid om dit te kunnen doen. Heb al vaker na een longontsteking ook een bronchitis gehad.

Login of registreer om te reageren
13-02-2018 om 19:21 uur

Vanadaag de CRP waardes weer moeten laten prikken, de ontstekingswaardes. Vervolgens moest ik vandaag bij de praktijkondersteuner van de huisarts een longfunctietest doen dit ging niet zo goed. Nu weer ook weer erg uitstralende pijn bij de ribben rechts. De huisarts blijft zeggen kan nog een tijd duren. En ik geeft nog steeds groen op. Bij slijmoplossers komt er blijf ik hoesten en geef ik erg veel groen op. Ziet de huisarts wat over het hoofd??

Login of registreer om te reageren
19-02-2018 om 19:13 uur

Als je acute klachten hebt zou ik naar de huisarts of huisartsenpost gaan. hij/zij weet je omderzoeken en kan naar je longen luisteren. Dat kan niet langs de digitale weg. Bij een longontsteking heb je meestal ook koorts. Soms duurt het herstel nu eenmaal
langer.

Login of registreer om te reageren
19-02-2018 om 21:58 uur

Hoi hendrina,
Heb zelf ook meerdere malen longontsteking gehad.
Volledig herstel kan maanden duren.
Ook je ribben herstel kan erg lang duren .( maanden)
Ze kunnen zelfs gekneusd zijn van t vele hoesten.
Heb na longontsteking ook veel last van mijn ribben.
Als je t niet vertrouwd terug naar h.a of l.o
Je kent je eigen lichaam t beste.
Sterkte en beterschap
Grt philo8

Login of registreer om te reageren
01-03-2018 om 14:47 uur

Ik heb een aantal jaren geleden ook vreselijke hoestbuien en pijnklachten gehad. Na maanden dokteren bij de huisarts kwam ik bij de longarts. Deze zei, dat het ook wel eens door de maag kon komen. Ik kreeg een protonpompremmer en knapte direkt zienderogen op.

Login of registreer om te reageren