Mijn dagje XXIV

09-01-2018 om 22:47 uur
Reactie op puckie

Hoi @HeidiV

Gefeliciteerd met je petekind en dat het een leuke en gezonde jongen mag worden en die je lekker kan verwennen.
Vervelend en schrik dat je collega is overleden.
Het is dan inderdaad een warboel met je gevoelens

Ik hoop dat je bij de HA terecht kan en anders bij de prof voor de slokdarm

Vocht vasthouden is vervelend.en helemaal is je weinig kan bewegen.

Ik heb gisteren eindelijk de moed opgepakt om mijn voetenfiets te gebruiken vanuit de rolstoel. Moet de rolstoel iets kantelen naar voren en zelf wat meer naar achtere leunen.

Ik ben nog aan het puzzelen hoe ik het doe met de pijnmedicatie meer spreiden of dat minder jeuk geeft nachts.

Morgen naar de oogkliniek in Zeist om 10:30 daar zijn en 16:30 klaar wel een pauze voor de lunch. Vervoer met valys geregeld . Wacht nog op goedkeuring van de verzekering voor zittendvervoer want ik wil mijn geld en kilometers overhouden voor de leuke activiteiten.

Knuffels

petra

Reactie op Kariboe

@Heidi, gefeliciteerd met je neefje! Ik hoop dat je bezoek vandaag fijn was. Geniet maar van hem, het zal fijn zijn al zijn ontwikkelingsstapjes te zien.
Echt erg van die collega. Het is te jong, 67 jaar. Sterkte bij de uitvaart!
Ik hoop dat het vandaag goed ging in het ziekenhuis. Ik hoop nog meer dat je vandaag de juiste mensen hebt gesproken en dat er wat aan je slikproblemen gedaan kan worden.
Dat je nu ineens vocht vasthoudt. Alsof je niet genoeg gedoe hebt met je longen en maag. Maar hier is toch wel medicatie voor?
Ik ben moe, ga vroeg naar bed.

Reactie op Elisa17

Hallo Heidi,

Gefeliciteerd met je petekind en dat je kraambezoek leuk was en kon. Wat heb je toch weer allemaal nare lichamelijke klachten Heidi. Slikproblemen met pijn zijn heel naar. Heel soms ervaar ik het ook dat ik precies voel waar het voedsel langs gaat met pijn. Heel naar. Meestal als ik een kuur heb met prednisolon. Hoop dat je spoedig langs kunt met je pijn en je vocht vasthouden. Hoop dat je toch vlug weer kunt eten zonder pijn!

@Puckie hoop dat je het zittend vervoer via verzekering voor elkaar krijgt. Tuurlijk moet je met valys leuke uitstapjes kunnen maken ipv naar ziekenhuis. Knap van je Puckie dat je nog vanuit je rolstoel gaat fietsen!

groetjes en knuf Elisa

Reactie op Kariboe

@Puckie, ik hoop dat alles vandaag goed gegaan is in Zeist. Het zal een lange dag geweest zijn.
Je dient niet te moeten betalen voor dit soort ritten, je mag alleen al vanwege je slechtziendheid niet autorijden. Dan dient dit vergoed te worden.

@Puckie dank je, vandaag ook weer twee keer gevoelens in de war gebracht, kreeg de doodbrief met uitnodiging koffietafel en dan een kaartje van collega’s om mij te feliciteren met mijn meterschap. Was even weer een rollercoaster van gevoelens, van het ene uiterste in het andere. Goed dat je die gebruikt, heb er hier ook eentje, oefenen is goed daarmee, laat je je spieren toch wat werken. Hoop voor je dat je vind hoe je het beste je pijnmedicatie neemt, kan een verpleegkundige of een arts je daar geen raad in geven? Hoop voor je dat het vandaag wat meegevallen is, waarschijnlijk ben je nu aan het bekomen van alles. En ik hoop dat je verzekering het goedkeurt. Dikke knuf.

@Kariboe dank je, het bezoek was heel fijn. Heb hem mogen vasthouden, was leuk, is echt klein. Ja is inderdaad erg jong, vrijdag is de uitvaart, vandaag de brief gekregen, en dan vandaag ook kaartje om mij te feliciteren voor meterschap, weer een rollercoaster van gevoelens. Weet wat we moeten doen voor slokdarm, is nu uittesten of het lukt en helpt, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen en stoppen, vorige nacht niets geslapen. Volgende stap is medicatie bij opstarten. Hopelijk doet dat wel iets. Ik krijg voor het vocht medicatie, heb het een paar dagen geleden eens 5 dagen na elkaar moeten nemen, en dat hielp, nu denk ik derde dag stop en benen zitten weer vol vocht. Terug langs de ha moet nog afspraak maken. Kan ik ineens de meds voor slokdarm laten voorschrijven.

@Elisa dank je, het was heel leuk, ik heb hem mogen vasthouden, is zo klein en schattig. We hebben nu een aantal stappen die ik moet proberen, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen, dat is niet gelukt, ganse nacht bijna niet geslapen.

Voor mijn slokdarm weet ik wat we mogen doen.
Maar de eerste stap is al mislukt.
Was pijnmedicatie afbouwen, heb ik vorige nacht uitgetest.
En amper geslapen die nacht.
Dus nu heel moe, heb al wat geslapen en nu even hier schijven en dan terug slapen.

Ik ga eens afspraak maken om de meds van stap 2 voor te schrijven.
En dan ineens nog eens te horen voor het vocht dat ik ophou.
Wat er nog gedaan kan worden, ofwel doorverwijzen naar zh.

Maandag was het goed, alles was in orde.
Ze hebben nog 1 onderzoek gedaan en als ik geen telefoon krijg is het goed.
En anders hoor ik het wel via de telefoon.
Even wat spannende dagen, maar probeer er niet te veel aan te denken.

Gisteren op bezoek geweest in het ziekenhuis.
Heb hem mogen vasthouden, was leuk.
Hij is nog zo klein, maar ook schattig.
Had schik iets fout te doen, is ook zo kwetsbaar.

Vandaag was het even weer een rollercoaster van gevoelens.
Eerst de doodsbrief van mijn collega, daarna een kaartje om mij te feliciteren met mijn meterschap.
Waren weer twee uitersten van gevoelens.
Heb dan zo een gevoel ik mag niet blij zijn, want mijn collega is overleden.
Maar aan de andere kant ben ik echt gelukkig dat ik meter ben.

Ga eens gaan slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
11-02-2018 om 15:51 uur

Heel veel succes morgen! Hoop dat alles goed verloopt met trein en rolstoel!!

Login of registreer om te reageren
12-02-2018 om 08:57 uur
Reactie op HeidiV
Reactie op puckie
Hoi @HeidiV

Gefeliciteerd met je petekind en dat het een leuke en gezonde jongen mag worden en die je lekker kan verwennen.
Vervelend en schrik dat je collega is overleden.
Het is dan inderdaad een warboel met je gevoelens

Ik hoop dat je bij de HA terecht kan en anders bij de prof voor de slokdarm

Vocht vasthouden is vervelend.en helemaal is je weinig kan bewegen.

Ik heb gisteren eindelijk de moed opgepakt om mijn voetenfiets te gebruiken vanuit de rolstoel. Moet de rolstoel iets kantelen naar voren en zelf wat meer naar achtere leunen.

Ik ben nog aan het puzzelen hoe ik het doe met de pijnmedicatie meer spreiden of dat minder jeuk geeft nachts.

Morgen naar de oogkliniek in Zeist om 10:30 daar zijn en 16:30 klaar wel een pauze voor de lunch. Vervoer met valys geregeld . Wacht nog op goedkeuring van de verzekering voor zittendvervoer want ik wil mijn geld en kilometers overhouden voor de leuke activiteiten.

Knuffels

petra

Reactie op Kariboe

@Heidi, gefeliciteerd met je neefje! Ik hoop dat je bezoek vandaag fijn was. Geniet maar van hem, het zal fijn zijn al zijn ontwikkelingsstapjes te zien.
Echt erg van die collega. Het is te jong, 67 jaar. Sterkte bij de uitvaart!
Ik hoop dat het vandaag goed ging in het ziekenhuis. Ik hoop nog meer dat je vandaag de juiste mensen hebt gesproken en dat er wat aan je slikproblemen gedaan kan worden.
Dat je nu ineens vocht vasthoudt. Alsof je niet genoeg gedoe hebt met je longen en maag. Maar hier is toch wel medicatie voor?
Ik ben moe, ga vroeg naar bed.

Reactie op Elisa17

Hallo Heidi,

Gefeliciteerd met je petekind en dat je kraambezoek leuk was en kon. Wat heb je toch weer allemaal nare lichamelijke klachten Heidi. Slikproblemen met pijn zijn heel naar. Heel soms ervaar ik het ook dat ik precies voel waar het voedsel langs gaat met pijn. Heel naar. Meestal als ik een kuur heb met prednisolon. Hoop dat je spoedig langs kunt met je pijn en je vocht vasthouden. Hoop dat je toch vlug weer kunt eten zonder pijn!

@Puckie hoop dat je het zittend vervoer via verzekering voor elkaar krijgt. Tuurlijk moet je met valys leuke uitstapjes kunnen maken ipv naar ziekenhuis. Knap van je Puckie dat je nog vanuit je rolstoel gaat fietsen!

groetjes en knuf Elisa

Reactie op Kariboe

@Puckie, ik hoop dat alles vandaag goed gegaan is in Zeist. Het zal een lange dag geweest zijn.
Je dient niet te moeten betalen voor dit soort ritten, je mag alleen al vanwege je slechtziendheid niet autorijden. Dan dient dit vergoed te worden.

@Puckie dank je, vandaag ook weer twee keer gevoelens in de war gebracht, kreeg de doodbrief met uitnodiging koffietafel en dan een kaartje van collega’s om mij te feliciteren met mijn meterschap. Was even weer een rollercoaster van gevoelens, van het ene uiterste in het andere. Goed dat je die gebruikt, heb er hier ook eentje, oefenen is goed daarmee, laat je je spieren toch wat werken. Hoop voor je dat je vind hoe je het beste je pijnmedicatie neemt, kan een verpleegkundige of een arts je daar geen raad in geven? Hoop voor je dat het vandaag wat meegevallen is, waarschijnlijk ben je nu aan het bekomen van alles. En ik hoop dat je verzekering het goedkeurt. Dikke knuf.

@Kariboe dank je, het bezoek was heel fijn. Heb hem mogen vasthouden, was leuk, is echt klein. Ja is inderdaad erg jong, vrijdag is de uitvaart, vandaag de brief gekregen, en dan vandaag ook kaartje om mij te feliciteren voor meterschap, weer een rollercoaster van gevoelens. Weet wat we moeten doen voor slokdarm, is nu uittesten of het lukt en helpt, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen en stoppen, vorige nacht niets geslapen. Volgende stap is medicatie bij opstarten. Hopelijk doet dat wel iets. Ik krijg voor het vocht medicatie, heb het een paar dagen geleden eens 5 dagen na elkaar moeten nemen, en dat hielp, nu denk ik derde dag stop en benen zitten weer vol vocht. Terug langs de ha moet nog afspraak maken. Kan ik ineens de meds voor slokdarm laten voorschrijven.

@Elisa dank je, het was heel leuk, ik heb hem mogen vasthouden, is zo klein en schattig. We hebben nu een aantal stappen die ik moet proberen, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen, dat is niet gelukt, ganse nacht bijna niet geslapen.

Voor mijn slokdarm weet ik wat we mogen doen.
Maar de eerste stap is al mislukt.
Was pijnmedicatie afbouwen, heb ik vorige nacht uitgetest.
En amper geslapen die nacht.
Dus nu heel moe, heb al wat geslapen en nu even hier schijven en dan terug slapen.

Ik ga eens afspraak maken om de meds van stap 2 voor te schrijven.
En dan ineens nog eens te horen voor het vocht dat ik ophou.
Wat er nog gedaan kan worden, ofwel doorverwijzen naar zh.

Maandag was het goed, alles was in orde.
Ze hebben nog 1 onderzoek gedaan en als ik geen telefoon krijg is het goed.
En anders hoor ik het wel via de telefoon.
Even wat spannende dagen, maar probeer er niet te veel aan te denken.

Gisteren op bezoek geweest in het ziekenhuis.
Heb hem mogen vasthouden, was leuk.
Hij is nog zo klein, maar ook schattig.
Had schik iets fout te doen, is ook zo kwetsbaar.

Vandaag was het even weer een rollercoaster van gevoelens.
Eerst de doodsbrief van mijn collega, daarna een kaartje om mij te feliciteren met mijn meterschap.
Waren weer twee uitersten van gevoelens.
Heb dan zo een gevoel ik mag niet blij zijn, want mijn collega is overleden.
Maar aan de andere kant ben ik echt gelukkig dat ik meter ben.

Ga eens gaan slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

hoi!
doei

Login of registreer om te reageren
12-02-2018 om 21:57 uur

@Daantje bedankt, examen is achter de rug, weet niet wat het gaat zijn. Afwachten. Hoe gaat het met jou?

@Omma Akke dank je, ik ben alleen gegaan, en het is heel goed verlopen. Voor herhaling vatbaar, het examen weet ik niet wat te verwachten. Hopelijk erdoor, zien wel. Hoe gaat het met je?

@Kariboe bedankt, examen is achter de rug en we zien wel, heb ervoor gewerkt en dat is het belangrijkste. Wat longen betreft idd het mag nu wel eens keren, hoe gaat het met jou?

@Elisa bedankt, examen achter de rug, nu afwachten of ik erdoor ben of niet. Met de trein is het super verlopen, voor herhaling vatbaar.

@Jorts welkom op het forum, heb je zelf een longaandoening? Ik zie dat je veel berichtjes in quotes zet, dit hoef je niet te doen, reageren kan ook zonder dat erbij ;)

Een hele ervaring met de trein naar Brussel.
En het is super verlopen, voor herhaling vatbaar.
Als ik terug naar Brussel moet ben ik de eerste om dit opnieuw te doen met de trein.
Ze geven zoveel commentaar op openbaar vervoer en handicap.

Maar dit is niet van toepassing op NMBS.
Super geholpen, zelfs op een kwartier een vroegere trein kunnen nemen.
Als dat geen service is weet ik het niet, een dikke pluim voor de NMBS.

Examen zelf weet ik niet wat te verwachten.
Heb veel opgeschreven, hoop dat het juist is.
En dat ik erdoor ben, maar ben niet zeker.
Zal wel zien en anders is het herexamen.

Wat longen betreft gaat het niet goed.
Sinds gisteren terug koorts :(
Morgen naar ha, volgende week dinsdag naar prof.
En hopelijk kan er iets aan gedaan worden.
Dat ik voor eens en altijd ervan af ben.
Van die stoute bacterie of wat er in mijn lichaam zit.

Nu gaan slapen, ben vrij moe.
Vorige nacht slecht geslapen.
Veel wakker, zenuwen examen.
Last longen, koorts, pijn, ...
Was de combinatie dat ik kon missen.
Daarstraks al wat bijgeslapen en nu verder bijslapen ;)

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
13-02-2018 om 08:01 uur

Hoi @HeidiV
Wanneer weet je de uitslag van je examen? En je hebt heel hard gestudeerd dus ik heb hoop dat je heb gehaald. vervelend dat je longen je blijven plagen, succes bij de huisarts vandaag en hopelijk heeft die nog iets om je op te laten knappen. Nu nog een week geduld voor dat je de prof ziet duim dat je niet eerder via de spoed moet.

Knuffels
petra

Login of registreer om te reageren
13-02-2018 om 17:56 uur

@Heidi, ik hoop echt dat je geslaagd bent. Je hebt zoveel moeite gedaan.
Dat je longen nou weer zo moeilijk moeten doen. Echt erg. Ik hoop dat de ha wat weet. En anders de prof volgende week.

Ik heb vocht achter mijn oren. Volgende week naar de KNO-arts. Ik hoop dat ik weer beter ga horen.

Login of registreer om te reageren
14-02-2018 om 06:43 uur

Hoi @HeidiV ik hoop dat je wat geslapen heb en de longen zich gedragen

@Kariboe eh bah wat vervelend vocht achter je oren, hoop dat de kno arts je kan helpen

Gisteravond een allergische reactie gehad op eten wat ik altijd op die manier klaarmaakt. zal weer terug moeten naar het begin en per stuk uit proberen. Longen willen zich nu even niet zo braaf gedragen maar ik verwacht dat het in de loop van de dagen zich hersteld

knuffels voor jullie beide
petra

Login of registreer om te reageren
14-02-2018 om 22:55 uur

@Puckie dat weet ik niet, hebben ze niet gezegd. Afwachten is de boodschap. Ik hoop inderdaad dat spoed niet hoeft, heb nu andere ab gekregen, hopelijk werkt die voldoende. Hoe gaat het met je en je Allergische reactie, voel je al wat beterschap?

@Kariboe huisarts heeft bloed genomen en het is terug ab, volgende week eens goed doorspreken met prof, hoe dit voorkomen, ... ik hoop met je mee dat de kno-arts je goed gaat kunnen helpen.

Vandaag uitslag van bloedafname.
En het is terug ab opstart :(
Morgen bloed laten nemen in een centrum.
Dat gaan ze dan kweken, om te zien dat ze het beestje vinden.
Ik hoop het dat ik er voor eens en altijd van verlost ben.

Ik ben vrij moe, vorige nacht zo goed als niets geslapen.
Ga nu slapen en laat jullie morgen iets weten.

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
15-02-2018 om 06:47 uur

Hoi @HeidiV succes bij de vampieren geef je wel het juiste bloed aan ze ;-) zodat de bacterie gevonden kan worden.

Ik mag nog 4 dagen prednison gebruiken en maximaal vernevelen. Vannacht amper geslapen.

ik duim dat de antibiotica je nu gaat helpen

knuffels

petra

Login of registreer om te reageren
15-02-2018 om 22:10 uur

@Puckie heb mijn best gedaan om het juiste bloed te geven ;) en hoe gaat het ermee?

Vandaag bloed gaan laten nemen in een centrum.
Zijn speciale tubes, die kan ha niet afnemen.
Plan mijn voormiddag zo goed mogelijk.
Loopt alles in het 100
Heb een ganse voormiddag daar gezeten.

Het gevolg heel mijn planning voor vandaag niet kunnen uitvoeren.
Sommige dingen moet ik morgen doen of op een andere dag.
Zodat het wel gedaan is, want moet wel gedaan worden.

Verder ben ik dan gestart met de ab.
En hopen dat die zijn werk doet.
En anders hopen dat ze het beestje vinden.
En dat gericht kunnen behandelen.

Voel vandaag me niet zo goed.
Lichaam is moe van het vechten.
En dat begin ik meer en meer te voelen.
Zien wat dinsdag prof te zeggen heeft.
Hoop geen opname, maar als het nodig is, is het zo.

Ga nu slapen, want heb het nodig.
Hopelijk slaap ik even goed als vorige nacht.
Heb eens doorgeslapen, en dat deed deugd.

Slaap zacht!

Vel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
16-02-2018 om 21:37 uur

Vandaag een mindere dag.
Longen voelen niet goed aan en het kost me steeds meer moeite om te ademen.
Dinsdag mag er rap zijn, al zie ik er niet naar uit.
De angst om weer eens binnen te moeten is groot.

Waarom angst, ik ben er niet bang voor.
Maar het is weer vrij kort op de vorige keer.
En ja dan zie je daar tegenop.
Maar risico’s neem ik niet, mijn gezondheid gaat voor.

Verder niet echt super veel gedaan vandaag.
Gewoon rustig aan dagje en voldoende rust genomen.
Zh ik heb wel leuk nieuws dat ik hier kan zetten ;)
Er zijn ondertussen al 6 Lammersen geboren.

2 een week geleden en 4 van gisteren.
En er moeten nog lammeren.
Er is weer leven in de weide.
Zelf die gisteren geboren zijn lopen al rond.
En doen mee zot :)
Rondspringen, elkaar een stomp gaan geven, ...
Echt leuk om te zien.

Ik ga eens gaan slapen, vorige nacht niet goed geslapen.
De nacht daarvoor heeft dus niet doorgezet in vorige nacht.

Slaap zacht!

Fijn weekend!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren