Opgezwollen gezicht

02-02-2018 om 15:14 uur

Wie herkent dit;na een stevige prednison kuur en nu nog aan het afbouwen merk ik dat zodra ik meer beweeg en ook meer benauwd ben, (echt happen naar lucht en lucht vasthouden) dat ook mijn gezicht opzwelt, het zakt wel steeds weer af maar vind het een raar verschijnsel.
Alvast bedankt en groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
11-02-2018 om 19:02 uur

Kan echt wel een gevolg zijn van de prednison!

Login of registreer om te reageren
11-02-2018 om 20:53 uur

Dank je Andrie,ik denk het ook, alleen vroeger zwol mijn gezicht ook op, alleen nu t ene moment wel en t andere niet, t komt en gaat.
Dat vond ik het vreemde, maar denk ook zeker dat prednison ermee te maken heeft.

Login of registreer om te reageren
13-02-2018 om 18:45 uur

Gaat het al wat beter met je? Hoeveel prednison heb je moeten innemen of inhaleren? Ik kreeg zelf het idee dat ik in gewicht was toegenomen toen ik de prednison kuur innam. Volgens mij wordt dat nu minder nu ik niet meer hoef te gebruiken. Lijkt me heel vervelend voor je als je gezicht opzwelt. Hoop voor je dat het weer snel bijtrekt en je gezicht gewoon is zoals je bent.

Login of registreer om te reageren
13-02-2018 om 19:02 uur

Dank je Martha voor je reactie,het gaat inmiddels wat beter, ik had een kuur van 10 dagen van 30 mg en moest daarna afbouwen.
Ik heb vaker bij kuren een wat dikker gezicht maar het gekke was dat het opzwol maar na poosje weer afnam en dan weer opnieuw, dit had ik nog nooit gehad.
Dat je in gewicht wat aankomt is indd normaal bij prednisonen gaat meestal weer eraf, alleen bij infuuskuren duurt het bij mij langer voordat ik weer opgewicht ben.
Hopelijk gaat het bij jou ook weer beter? Nu de energie en de conditie nog terug krijgen.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren