Mijn dagje XXIV

09-01-2018 om 22:47 uur
Reactie op puckie

Hoi @HeidiV

Gefeliciteerd met je petekind en dat het een leuke en gezonde jongen mag worden en die je lekker kan verwennen.
Vervelend en schrik dat je collega is overleden.
Het is dan inderdaad een warboel met je gevoelens

Ik hoop dat je bij de HA terecht kan en anders bij de prof voor de slokdarm

Vocht vasthouden is vervelend.en helemaal is je weinig kan bewegen.

Ik heb gisteren eindelijk de moed opgepakt om mijn voetenfiets te gebruiken vanuit de rolstoel. Moet de rolstoel iets kantelen naar voren en zelf wat meer naar achtere leunen.

Ik ben nog aan het puzzelen hoe ik het doe met de pijnmedicatie meer spreiden of dat minder jeuk geeft nachts.

Morgen naar de oogkliniek in Zeist om 10:30 daar zijn en 16:30 klaar wel een pauze voor de lunch. Vervoer met valys geregeld . Wacht nog op goedkeuring van de verzekering voor zittendvervoer want ik wil mijn geld en kilometers overhouden voor de leuke activiteiten.

Knuffels

petra

Reactie op Kariboe

@Heidi, gefeliciteerd met je neefje! Ik hoop dat je bezoek vandaag fijn was. Geniet maar van hem, het zal fijn zijn al zijn ontwikkelingsstapjes te zien.
Echt erg van die collega. Het is te jong, 67 jaar. Sterkte bij de uitvaart!
Ik hoop dat het vandaag goed ging in het ziekenhuis. Ik hoop nog meer dat je vandaag de juiste mensen hebt gesproken en dat er wat aan je slikproblemen gedaan kan worden.
Dat je nu ineens vocht vasthoudt. Alsof je niet genoeg gedoe hebt met je longen en maag. Maar hier is toch wel medicatie voor?
Ik ben moe, ga vroeg naar bed.

Reactie op Elisa17

Hallo Heidi,

Gefeliciteerd met je petekind en dat je kraambezoek leuk was en kon. Wat heb je toch weer allemaal nare lichamelijke klachten Heidi. Slikproblemen met pijn zijn heel naar. Heel soms ervaar ik het ook dat ik precies voel waar het voedsel langs gaat met pijn. Heel naar. Meestal als ik een kuur heb met prednisolon. Hoop dat je spoedig langs kunt met je pijn en je vocht vasthouden. Hoop dat je toch vlug weer kunt eten zonder pijn!

@Puckie hoop dat je het zittend vervoer via verzekering voor elkaar krijgt. Tuurlijk moet je met valys leuke uitstapjes kunnen maken ipv naar ziekenhuis. Knap van je Puckie dat je nog vanuit je rolstoel gaat fietsen!

groetjes en knuf Elisa

Reactie op Kariboe

@Puckie, ik hoop dat alles vandaag goed gegaan is in Zeist. Het zal een lange dag geweest zijn.
Je dient niet te moeten betalen voor dit soort ritten, je mag alleen al vanwege je slechtziendheid niet autorijden. Dan dient dit vergoed te worden.

@Puckie dank je, vandaag ook weer twee keer gevoelens in de war gebracht, kreeg de doodbrief met uitnodiging koffietafel en dan een kaartje van collega’s om mij te feliciteren met mijn meterschap. Was even weer een rollercoaster van gevoelens, van het ene uiterste in het andere. Goed dat je die gebruikt, heb er hier ook eentje, oefenen is goed daarmee, laat je je spieren toch wat werken. Hoop voor je dat je vind hoe je het beste je pijnmedicatie neemt, kan een verpleegkundige of een arts je daar geen raad in geven? Hoop voor je dat het vandaag wat meegevallen is, waarschijnlijk ben je nu aan het bekomen van alles. En ik hoop dat je verzekering het goedkeurt. Dikke knuf.

@Kariboe dank je, het bezoek was heel fijn. Heb hem mogen vasthouden, was leuk, is echt klein. Ja is inderdaad erg jong, vrijdag is de uitvaart, vandaag de brief gekregen, en dan vandaag ook kaartje om mij te feliciteren voor meterschap, weer een rollercoaster van gevoelens. Weet wat we moeten doen voor slokdarm, is nu uittesten of het lukt en helpt, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen en stoppen, vorige nacht niets geslapen. Volgende stap is medicatie bij opstarten. Hopelijk doet dat wel iets. Ik krijg voor het vocht medicatie, heb het een paar dagen geleden eens 5 dagen na elkaar moeten nemen, en dat hielp, nu denk ik derde dag stop en benen zitten weer vol vocht. Terug langs de ha moet nog afspraak maken. Kan ik ineens de meds voor slokdarm laten voorschrijven.

@Elisa dank je, het was heel leuk, ik heb hem mogen vasthouden, is zo klein en schattig. We hebben nu een aantal stappen die ik moet proberen, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen, dat is niet gelukt, ganse nacht bijna niet geslapen.

Voor mijn slokdarm weet ik wat we mogen doen.
Maar de eerste stap is al mislukt.
Was pijnmedicatie afbouwen, heb ik vorige nacht uitgetest.
En amper geslapen die nacht.
Dus nu heel moe, heb al wat geslapen en nu even hier schijven en dan terug slapen.

Ik ga eens afspraak maken om de meds van stap 2 voor te schrijven.
En dan ineens nog eens te horen voor het vocht dat ik ophou.
Wat er nog gedaan kan worden, ofwel doorverwijzen naar zh.

Maandag was het goed, alles was in orde.
Ze hebben nog 1 onderzoek gedaan en als ik geen telefoon krijg is het goed.
En anders hoor ik het wel via de telefoon.
Even wat spannende dagen, maar probeer er niet te veel aan te denken.

Gisteren op bezoek geweest in het ziekenhuis.
Heb hem mogen vasthouden, was leuk.
Hij is nog zo klein, maar ook schattig.
Had schik iets fout te doen, is ook zo kwetsbaar.

Vandaag was het even weer een rollercoaster van gevoelens.
Eerst de doodsbrief van mijn collega, daarna een kaartje om mij te feliciteren met mijn meterschap.
Waren weer twee uitersten van gevoelens.
Heb dan zo een gevoel ik mag niet blij zijn, want mijn collega is overleden.
Maar aan de andere kant ben ik echt gelukkig dat ik meter ben.

Ga eens gaan slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
04-02-2018 om 13:44 uur

Hoi @HeidiV
Je heb gelijk van de cursus communicatie. Dat is een cursus hier heb je wat woorden en zoek ze maar op wat het betekent.
Ik hoop dat je een leuke middag heb ( ontspanning is ook belangrijk)

knuffels
petra

Login of registreer om te reageren
05-02-2018 om 22:02 uur

@Puckie inderdaad zo zit die cursus in elkaar, heb hem aan de kant gelegd en ga eerst de rest leren.

Gisteren niet geschreven, was te moe.
Ben sinds gisteren weer ziek, koorts, hoesten, benauwd, ...
En had dus geen energie over om hier iets te schijven.

Vandaag langs ha geweest, hij had bloed genomen en een wisser.
Die wisser is om te zien of we de kiem vinden waardoor ik telkens ziek wordt.
Zodat we gericht kunnen behandelen.
Daar heb ik donderdag uitslag van.

Daarjuist om 21u ongeveer kreeg ik telefoon van mijn ha.
Dat ik direct met ab moet starten.
Bloedwaarden die al gekend waren, waren helemaal niet goed.
Zo gezegd zo gedaan, iets ligt gegeten en ab genomen.
Nu dus wachten tot donderdag, hopelijk vinden we welke kiem het is.
Dan kunnen we ze voor eens en altijd overwinnen.

Ga nu slapen, morgen terug wat proberen te leren.
Zo goed het lukt, en zet morgen hier foto’s van mijn solden.
Computer werkte niet mee, anders stonden ze hier al op :)

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
06-02-2018 om 00:51 uur

Hoi @HeidiV

Eh bah weer een infectie te pakken. Hopelijk komen ze nu achter de juiste bacterie die jou zo plaagt.
Ik hoop dat je wat beter slaapt.

Hier weer wakker van de pijn. Dus kopje thee en even op de computer afleiding zoeken en hopen dat de pijnmedicatie zo gaat werken.

knuffels
petra

Login of registreer om te reageren
06-02-2018 om 22:03 uur

@Puckie ik hoop ook dat ze erachter komen, en dat ze voor eens en altijd gedood is. Slapen gaat niet goed, koorts, pijn, ... Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen, en ik duim dat er een oplossing komt voor jou pijn.

Vandaag goed geleerd, wel niet geraakt waar ik wilde raken, maar heb nog tijd.
Morgen motorisch leren afwerken en dan beginnen aan ontwikkelingsleer.
En als laatste communicatie, en hopen dat ik het erin krijg tegen maandag.

Is een kort berichtje vandaag.
Voel me zieker dan gisteren, dus ga gaan slapen.
En hopelijk morgen een stuk beter.

Foto’s gaat voor morgen zijn.
Computer werkt mij tegen.
Wil niet verbinden met internet.
Ga morgen een oplossing zoeken ervoor.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
07-02-2018 om 08:29 uur

hoi @HeidiV
Hopelijk gaat het nu de goede kant op met je gezondheid en heb je wat beter geslapen,
Ik wens je een goede studie dag toe zodat je maandag je examen kan maken,

19 februari krijg ik een mri van mijn schouder en 27 februari de uitslag en dan hopelijk ook een oplossing voor deze pijn.

Ben weer terug naar de foster en merkt dat dit beter aankomt.

knufffels voor jouw en duck en bas en minouch

Login of registreer om te reageren
08-02-2018 om 21:55 uur

@Puckie hier gaat het wat infectie betreft de goede kant uit, ab doet zijn werk, maar blijft het deze keer ook goed als ab stop is. Longen gaan daarentegen achteruit, kine vond me gisteren slechter dan de dag ervoor, cortisone is terug omhoog :(. Studeren lukt redelijk, alleen kan het beter. Hoop dat je eind deze maand een oplossing krijgt voor de pijn. Is wel nog lang wachten. Ik duim voor je. Kun je op foster blijven als je daar beter mee bent, of mag dat niet.

De wisser heeft geen kiem vastgesteld, dus weten nog niet op welke bacterie we moeten mikken.
De ab doet wel weer zijn werk, maar gaat het deze keer ook zo blijven is de vraag.
Morgen laatste dag ab, hoop dus dat het deze keer goed loopt als ik stop.

Longen zelf laten het afweten, kine vond ze gisteren veel slechter.
Ha heeft de cortisone dan ook weer opgedreven.
Hopelijk lukt het deze keer om af te bouwen, moet er ooit eens van af raken.

Heb gisteren avond een mail gestuurd naar prof.
Gevraagd voor een consultatie en longfunctie.
Zodat we eens kunnen zien hoe verder, want zo kan het niet blijven.
Steeds cortisone terug omhoog en na 4 a 5 dagen elke keer weer opstart ab.
Het moet eens stoppen, en die bacterie moet eens luisteren en haar valiezen pakken ;)

Studeren lukt redelijk, al kan het beter.
We maken ervan wat lukt en zien wel hoe het loopt maandag.

Nu gaan slapen, morgen vroeg kine.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
10-02-2018 om 21:13 uur

Even laten weten dat ik wat minder schrijf, dit omdat ik maandag examen heb en volop bezig ben daarvoor.
Eens maandag mijn examens voorbij zijn ben ik weer hier :)
Maandag een grote uitdaging, ik ga met de trein naar Brussel
De eerste keer met een rolstoel.
Wordt spannend, maar ook een hele ervaring.
Ik laat zeker weten hoe het geweest is.

Nu slapen, dat ik morgen fit ben om alles te herhalen.

Slaap zacht!

Fijne zondag!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
10-02-2018 om 21:18 uur

Succes met de laatste voorbereidingen en je examen!

Login of registreer om te reageren
11-02-2018 om 11:10 uur

Succes met je examen Heidi.
En ik wens je een goede treinreis. Inderdaad heel spannend, met de rolstoel. Ga je alleen of heb je iemand mee die je begeleidt?

Login of registreer om te reageren
11-02-2018 om 14:17 uur

@Heidi, veel succes morgen!
Ik hoop dat je longen eens mee gaan werken. Dit is niet leuk meer.

Login of registreer om te reageren