is er iemand wiens kind een bronchoscopie heeft gehad?

15-12-2009 om 15:07 uur

ik heb mijn verhaal al op het forum gezet. ben benieuwd of er anderen zijn met ervaring met een bronchoscpie? Mijn dochter is 9.
Ze krijgt ook w.s. een onderzoek naar reflux om alles uit te sluiten (niet dat we ooit hebben gemerkt dat ze reflux zou hebben)

Login of registreer om te reageren
02-02-2018 om 20:41 uur

Gelukkig maar dat ze zo kindvriendelijk zijn. Hier mag mijn man of ik ook mee totdat hij slaapt. Er is bij ons niet gesproken over een spoeling. Ik ben heel erg benieuwd hoe ze in dit ziekenhuis zijn. Wij zijn sinds half januari over naar een academisch ziekenhuis, omdat ze in het vorige ziekenhuis weinig tot geen actie ondernamen. Wij zijn pas 1x bij de kinderlongarts geweest.

Login of registreer om te reageren
10-02-2018 om 14:00 uur

Hoe is het gegaan @Mamv2? Ik hoop zo dat het meegevallen is.

Login of registreer om te reageren
10-02-2018 om 20:39 uur

@Thirza op zich ging de bronchoscopie best goed. Alleen de uitslag is niet goed. Er zit een vertakking niet goed, en hij zit bomvol met taai, kleverig en geel slijm. Hij is direct gestart met antibiotica en over 2 weken gaan we starten met vernevelen en met een pepmasker. Op dezelfde dag krijgt hij een ct scan, fysiotherapie en hij word getest op CF (taaislijmziekte)...

Donderdag kregen we te horen dat de vernevelaar en pepmasker werd aangevraagd en gisteren hadden we het al in huis.
Best even slikken allemaal...

Login of registreer om te reageren
11-02-2018 om 12:11 uur

@Mamv2 ,oef dat is zeker even slikken, ik hoop enorm dat de uitslag straks meevalt.
Je voelt je zo machteloos als ouders.
Sterkte de komende tijd, Jolien

Login of registreer om te reageren
11-02-2018 om 21:51 uur
Reactie op Mamv2

@Thirza op zich ging de bronchoscopie best goed. Alleen de uitslag is niet goed. Er zit een vertakking niet goed, en hij zit bomvol met taai, kleverig en geel slijm. Hij is direct gestart met antibiotica en over 2 weken gaan we starten met vernevelen en met een pepmasker. Op dezelfde dag krijgt hij een ct scan, fysiotherapie en hij word getest op CF (taaislijmziekte)...

Donderdag kregen we te horen dat de vernevelaar en pepmasker werd aangevraagd en gisteren hadden we het al in huis.
Best even slikken allemaal...

Dat is heftig en heel spannend, voorlopig. Wordt er gedacht aan CF vanwege bepaalde kenmerken ook? Is hij te mager, heeft hij vaak buikpijn, zweet hij veel en zout?
En er is aan die vertakking nog iets te doen?
Welke a.b. heeft hij gekregen? Wel fijn dat hij geen nadelige gevolgen had van de scopie.

Login of registreer om te reageren
13-02-2018 om 21:08 uur

Hij heeft bactrimel als antibiotica.

Gezien het beeld wat ze in zijn longen gezien hebben gaan ze testen op cf. Hij is idd erg mager ondanks alles wat hij eet. Maar dat magere is ook aanleg. Heeft hij van papas kant. Hij heeft wel vaak buikpijn, maar das echt icm benauwdheid.

Ze weten nog niet of er wat aan die vertakking te doen is.

Login of registreer om te reageren
08-03-2018 om 06:53 uur

Ik kwam toevallig lans dit topic. Ik ben dit ooit gestart in 2009. Mijn kind had idd ook veel longontstekingen, taai slijm etc. Ze is werkelijk op alles getest. De dokters zaten met hun handen in het haar want nergens kwam iets uit. Na 1,5 ging het langzaam beter door een antibiotica die aansloeg (azimotricyne). En nu is ze al een aantal jaar helemaal beter. Zo kan het dus ook gaan! Veel sterkte met je kind

Login of registreer om te reageren
08-03-2018 om 10:43 uur
Reactie op Mamv2

Hij heeft bactrimel als antibiotica.

Gezien het beeld wat ze in zijn longen gezien hebben gaan ze testen op cf. Hij is idd erg mager ondanks alles wat hij eet. Maar dat magere is ook aanleg. Heeft hij van papas kant. Hij heeft wel vaak buikpijn, maar das echt icm benauwdheid.

Ze weten nog niet of er wat aan die vertakking te doen is.

Hoe gaat het nu Mamv2, heb je het gevoel dat de Bactrimel iets doet?

Login of registreer om te reageren
11-03-2018 om 13:08 uur

@MdB dat klinkt goed! Hier hebben ze wel wat afwijkingen in zijn longen gevonden.
@Thirza inmiddels zijn we geswitcht naar andere antibiotica. Ik zoek het zo even op als ik thuis ben hoe het heet. Hij heeft in ieder geval geen CF gelukkig. Dat is echt een enorme opluchting. Hij is 2 weken geleden gestart met vernevelen met hypertoon zout. Het heeft tijd nodig om alle viezigheid eruit te krijgen. Er loopt nog een onderzoek naar pcd (trilhaartjesziekte)

Login of registreer om te reageren