Mijn dagje XXIV

09-01-2018 om 22:47 uur
Reactie op puckie

Hoi @HeidiV

Gefeliciteerd met je petekind en dat het een leuke en gezonde jongen mag worden en die je lekker kan verwennen.
Vervelend en schrik dat je collega is overleden.
Het is dan inderdaad een warboel met je gevoelens

Ik hoop dat je bij de HA terecht kan en anders bij de prof voor de slokdarm

Vocht vasthouden is vervelend.en helemaal is je weinig kan bewegen.

Ik heb gisteren eindelijk de moed opgepakt om mijn voetenfiets te gebruiken vanuit de rolstoel. Moet de rolstoel iets kantelen naar voren en zelf wat meer naar achtere leunen.

Ik ben nog aan het puzzelen hoe ik het doe met de pijnmedicatie meer spreiden of dat minder jeuk geeft nachts.

Morgen naar de oogkliniek in Zeist om 10:30 daar zijn en 16:30 klaar wel een pauze voor de lunch. Vervoer met valys geregeld . Wacht nog op goedkeuring van de verzekering voor zittendvervoer want ik wil mijn geld en kilometers overhouden voor de leuke activiteiten.

Knuffels

petra

Reactie op Kariboe

@Heidi, gefeliciteerd met je neefje! Ik hoop dat je bezoek vandaag fijn was. Geniet maar van hem, het zal fijn zijn al zijn ontwikkelingsstapjes te zien.
Echt erg van die collega. Het is te jong, 67 jaar. Sterkte bij de uitvaart!
Ik hoop dat het vandaag goed ging in het ziekenhuis. Ik hoop nog meer dat je vandaag de juiste mensen hebt gesproken en dat er wat aan je slikproblemen gedaan kan worden.
Dat je nu ineens vocht vasthoudt. Alsof je niet genoeg gedoe hebt met je longen en maag. Maar hier is toch wel medicatie voor?
Ik ben moe, ga vroeg naar bed.

Reactie op Elisa17

Hallo Heidi,

Gefeliciteerd met je petekind en dat je kraambezoek leuk was en kon. Wat heb je toch weer allemaal nare lichamelijke klachten Heidi. Slikproblemen met pijn zijn heel naar. Heel soms ervaar ik het ook dat ik precies voel waar het voedsel langs gaat met pijn. Heel naar. Meestal als ik een kuur heb met prednisolon. Hoop dat je spoedig langs kunt met je pijn en je vocht vasthouden. Hoop dat je toch vlug weer kunt eten zonder pijn!

@Puckie hoop dat je het zittend vervoer via verzekering voor elkaar krijgt. Tuurlijk moet je met valys leuke uitstapjes kunnen maken ipv naar ziekenhuis. Knap van je Puckie dat je nog vanuit je rolstoel gaat fietsen!

groetjes en knuf Elisa

Reactie op Kariboe

@Puckie, ik hoop dat alles vandaag goed gegaan is in Zeist. Het zal een lange dag geweest zijn.
Je dient niet te moeten betalen voor dit soort ritten, je mag alleen al vanwege je slechtziendheid niet autorijden. Dan dient dit vergoed te worden.

@Puckie dank je, vandaag ook weer twee keer gevoelens in de war gebracht, kreeg de doodbrief met uitnodiging koffietafel en dan een kaartje van collega’s om mij te feliciteren met mijn meterschap. Was even weer een rollercoaster van gevoelens, van het ene uiterste in het andere. Goed dat je die gebruikt, heb er hier ook eentje, oefenen is goed daarmee, laat je je spieren toch wat werken. Hoop voor je dat je vind hoe je het beste je pijnmedicatie neemt, kan een verpleegkundige of een arts je daar geen raad in geven? Hoop voor je dat het vandaag wat meegevallen is, waarschijnlijk ben je nu aan het bekomen van alles. En ik hoop dat je verzekering het goedkeurt. Dikke knuf.

@Kariboe dank je, het bezoek was heel fijn. Heb hem mogen vasthouden, was leuk, is echt klein. Ja is inderdaad erg jong, vrijdag is de uitvaart, vandaag de brief gekregen, en dan vandaag ook kaartje om mij te feliciteren voor meterschap, weer een rollercoaster van gevoelens. Weet wat we moeten doen voor slokdarm, is nu uittesten of het lukt en helpt, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen en stoppen, vorige nacht niets geslapen. Volgende stap is medicatie bij opstarten. Hopelijk doet dat wel iets. Ik krijg voor het vocht medicatie, heb het een paar dagen geleden eens 5 dagen na elkaar moeten nemen, en dat hielp, nu denk ik derde dag stop en benen zitten weer vol vocht. Terug langs de ha moet nog afspraak maken. Kan ik ineens de meds voor slokdarm laten voorschrijven.

@Elisa dank je, het was heel leuk, ik heb hem mogen vasthouden, is zo klein en schattig. We hebben nu een aantal stappen die ik moet proberen, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen, dat is niet gelukt, ganse nacht bijna niet geslapen.

Voor mijn slokdarm weet ik wat we mogen doen.
Maar de eerste stap is al mislukt.
Was pijnmedicatie afbouwen, heb ik vorige nacht uitgetest.
En amper geslapen die nacht.
Dus nu heel moe, heb al wat geslapen en nu even hier schijven en dan terug slapen.

Ik ga eens afspraak maken om de meds van stap 2 voor te schrijven.
En dan ineens nog eens te horen voor het vocht dat ik ophou.
Wat er nog gedaan kan worden, ofwel doorverwijzen naar zh.

Maandag was het goed, alles was in orde.
Ze hebben nog 1 onderzoek gedaan en als ik geen telefoon krijg is het goed.
En anders hoor ik het wel via de telefoon.
Even wat spannende dagen, maar probeer er niet te veel aan te denken.

Gisteren op bezoek geweest in het ziekenhuis.
Heb hem mogen vasthouden, was leuk.
Hij is nog zo klein, maar ook schattig.
Had schik iets fout te doen, is ook zo kwetsbaar.

Vandaag was het even weer een rollercoaster van gevoelens.
Eerst de doodsbrief van mijn collega, daarna een kaartje om mij te feliciteren met mijn meterschap.
Waren weer twee uitersten van gevoelens.
Heb dan zo een gevoel ik mag niet blij zijn, want mijn collega is overleden.
Maar aan de andere kant ben ik echt gelukkig dat ik meter ben.

Ga eens gaan slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
30-01-2018 om 21:16 uur

Vandaag in de voormiddag wat gewerkt voor Leuven Bears.
De namiddag en avond had ik ingepland voor te studeren, en dat heb ik gedaan.
Het ging niet zo vlot, maar stukje per beetje lukt het wel :).

Vorige nacht heb ik redelijk geslapen, en dat voel ik direct.
Was minder moe vandaag, en energiepijl was ook beter.
Hopelijk zet het zich zo voort in mijn volgende nachten.

Deze avond heb ik samen met mama twee pakjes gemaakt om op te sturen naar mijn broer in Australië.
Daar is een zoontje geboren L. en alles is er goed mee.
Ja januari wordt hier een dure maand ;)

Op 7 januari verjaardag S, een week later 15 januari verjaardag L.
19 januari mijn broer die jarig is, een stiefzoontje B. verjaard eind december of begin januari.
Dat weet ik niet juist, en de vrouw van mijn broer in Australi verjaard denk ik ook ergens deze periode.

Voor de kinderen is dat eigenlijk niet zo fijn.
Want alles valt dan bij elkaar, sinterklaas, kerstmis, nieuwjaar, verjaardag.
En dan gebeurd het vaak dat de cadeautjes samen genomen worden en niet elke gebeurtenis afzonderlijk gevierd wordt.
Weet niet hoe mijn broer dat doet, maar is toch fijner als je ergens anders in het jaar verjaard denk ik.

Ik ga nu eens slapen, dat ik er morgen oprijd uit kan voor te studeren.
En dus fris ben, en niet erg slaperig ;)

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
31-01-2018 om 01:47 uur

@HeidiV

Goed dat je bent gaan studeren ondanks dat je niet helemaal fit bent.
Verjaardagen rond de feestdagen zijn altijd lastig met presentjes ( vooral met kinderen) ik zelf mocht pas na 1 januari mijn verjaardagswensen vertellen.

Gisteren is er een echo gemaakt van mijn schouder , radioloog kon het niet goed in beeld krijgen waar de pijn vandaan komt en adviseert een mri te laten maken aan de huisarts. Straks maar bellen voor telefonische afspraak. Medicijnen voor de longen weer terug op normaal gezet ( alle medicatie is weer voorradig) wel voor de nacht nog foster erbij.

Om 8:30 komt de schilder voor het plafond te herstellen en de kozijnen netjes te maken. Dan kan ik vragen wanneer de winkelier komt om mijn vloer te herstellen ( opening wegwerken tgv weghalen muurtje) Ik ben wel super blij dat het muurtje weg is kan nu beter rijden met rolstoel zonder botsingen.

Zo nog wat proberen te slapen heb extra pijnmedicatie genomen.

knuffels

petra

Login of registreer om te reageren
31-01-2018 om 04:05 uur

@Puckie Ik krijg een kans om mijn examens nog te doen, dit krijgt niet iedereen. Dus moet me er achter zetten, blijven uitstellen is niet goed. En gaan ze ook niet aanvaarden denk ik, ze maken al een uitzondering voor mij. Dus fit of niet fit, studeren zal ik doen. Hopelijk kunnen ze op de MRI zien wat de pijn veroorzaakt, en hoop ook dat ze er iets kunnen aan doen. Goed dat alle medicatie terug voorradig is, hopelijk blijven je longen nu rustig. Telefonische consultatie, is dat hetzelfde als een gewone consultatie alleen lang de telefoon, of hoe moet ik mij dat voorstellen. Hoor je dat nog al eens zeggen, hier hebben we dat niet, je kunt de ha bellen voor kleine zaken, of zoals ik overlaatst deed, even overleg wat met ab en cortisone. Maar dat kan alleen als je recent langs geweest bent, anders moet je een consultatie nemen, ook voorschriften doen ze niet via de telefoon, daar moet je ook voor langs gaan. Fijn dat je nu beter kunt rijden met je rolstoel, geeft je een vrijer gevoel denk ik. Hopelijk lukt het slapen, ik lig nu ook wakker van de pijn, durf niet veel extra te nemen, want heeft dan weer gevolgen voor mijn slokdarm. Hopelijk val ik zo weer in slaap.

Slapen gaat deze nacht niet zo goed.
Heb last van pijn in mijn nek, weet niet wat ik uitgespookt heb.
Denk verkeerd gelegen of zo, ben er gisteren mee opgestaan.
Ik hou het in de dag warm en dat helpt.

Eigenlijk had ik er in de dag niet erg veel last van.
Nek was wat stijver, maar kon alles redelijk goed doen zonder extra veel pijn.
Ondanks dat ik in de dag er niet veel last van heb houvik het toch warm.
Maar nu ‘s nachts speelt het wel op en vind ik geen goede houding.

Eender hoe ik me leg, heb ik last van pijn.
En het trekt door naar de achterkant van mijn hoofd.
Wat dan zorgt voor hoofdpijn, maar durf dus niet echt iets bij te nemen.
Pijnmedicatie heeft gevolgen voor mijn slokdarm.
Die doen die meer opspannen en dat zorgt dan weer voor extra pijn bij het eten.
Morgen aan de kine vragen wat ik het beste kan doen, vooral voor ‘s nachts.

Nu weer proberen te slapen.

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
31-01-2018 om 14:06 uur

@HeidiV hopelijk heb je nog wat kunnen slapen. Ik heb uiteindelijk nog 3 uurtjes kunnen slapen.
Telefonisch concult huisarts is voor kort overleg waarvoor je niet naar de huisartspraktijk hoeft te komen.
Uitslag van de echo schouder gehad. Atrose in het ac gewricht verwijzing gekregen naar de schouder poli orthopedie. Ik hoop dat die iets bedenken om de pijn te verlichten. Want de pijnmedicatie ( palexia helpt niet afdoende)

Goed dat je aan de kine tips gaat vragen hoe de pijn in nek optelossen ( vraag een warme nekkraag mischien helpt dat? )

plafond en kozijn zijn netjes geworden zie hiervoor mijn facebook

weet nog steeds niet hier foto's te plaatsen

knuffels

petra

Login of registreer om te reageren
31-01-2018 om 15:09 uur

@Heidi, verstandig dat je ab en cortisone verlengd zijn. Er zijn zoveel zieken op het moment. De kans op besmetting is daarom groot.
Ik zou daarom ook niet meteen denken dat je bij de brunch besmet ben. Voel je vooral niet schuldig. Je kunt bij wijze van spreken bij de kine, huisarts of in een winkel besmet zijn.
Wat akelig dat je pijn hebt in je nek. Ik hoop dat de kine er wat aan kan doen. Vaak wel toch? Wat losmasseren helpt misschien al.
Kun je niet bij de maker van je spalken informeren waar je het beste heen kunt voor je schoenen? Zij weten dit vaak. Er zijn meer mensen die met dit probleem zitten.
Laten maken is duur vrees ik, maar misschien krijg je dit terugbetaald?
Maar afgezien hiervan, als je een adres hebt waar je gewoon kunt kopen zonder speciaal maken lijkt me dit makkelijk.
Fijn dat het studeren enigzins lukte! Terecht dat je je examen mag doen, jij doet altijd zoveel moeite voor dingen.
Wat leuk dat je broer een zoontje heeft gekregen! Gefeliciteerd. Ik wist niet eens dat hij een vriendin / vrouw had.
Veel ouders vieren de verjaardag van hun kindje dat eind december / begin januari verjaart precies een half jaar erna. Dan is het hier ook mooier weer ivm het feestje.
In Australie geldt dit natuurlijk niet.
Mijn oren doen minder pijn maar ik hoor nog steeds amper met links en ook niet heel goed met rechts. Verder heb ik er keelpijn bijgekregen.
Longen daarentegen zijn weer heel goed sinds de ab. Mooie bijkomstigheid!

Login of registreer om te reageren
31-01-2018 om 15:13 uur

@Puckie, wat akelig van je schouder. Zo jong al artrose.
Ik hoop dat ze hier iets aan kunnen doen.
Ik ben blij dat je kleine verbouwing in huis goed is gegaan. Goed kunnen manouvreren met je rolstoel is voor jou heel fijn.

Login of registreer om te reageren
01-02-2018 om 23:28 uur

@Puckie hier niet veel geslapen, en de vorig nacht ook niet. Vandaag terug langs de ha geweest, longen doen het nog steeds niet goed. Cortisone terug verhoogt en nieuw afbouwschema. Hopelijk nu volledig herstel en even cortisone vrij zijn. Ik hoop met je mee dat ze je kunnen helpen, wanneer kun je er naartoe? Ik gebruik kersenpitkussen voor mijn nek, doet deugd die warmte, en als ik buiten ga dan zorg ik dat mijn nek goed ingepakt is met mijn sjaal. En hopelijk helpt dit voldoende, morgen vroeg kine, veel te vroeg ;) ik stuur je een pb met info foto’s plaatsen hier.

@Kariboe ondertussen is vandaag de cortisone terug verhoogt naar maximum en terug een afbouwschema, hopelijk herstellen ze nu eens deftig. Kine heeft goed gewerkt op mijn nek, voel al wat verbetering, hou het ook warm dat helpt. Voor schoenen zijn er niet echt veel mogelijkheden, je moet er geluk mee hebben? En het probleem is dat hakken weer in zijn, en de winkels verkopen dat dan meer dan plat. Ik ga gewoon eens horen op hoeveel dat zou komen, en dan kan ik nog zien wat ik doe. Wat heeft de ha gezegd over het minder goed horen, komt het door de ontsteking of iets anders? Hopelijk ben je snel van je keelpijn af. Veel beterschap.

Gisteren was ik te moe om te schrijven, dus heb het even overgeslagen.
Longen doen het nog steeds niet goed.
Vandaag langs de ha geweest en cortisone is weer verhoogt en heb een nieuw afbouwschema.
Hopelijk kan ik deftig afbouwen en dan even van de cortisone afblijven.

Verder vandaag nog gestudeerd, al ging het vandaag niet zoals ik het wil.
Morgen een nieuwe dag, hopelijk gaat het dan beter en anders hebben we het weekend.
De cursus die ik nu aan het leren ben is geen gemakkelijke.
Alle eerder de leerkracht die een cursus gemaakt heeft, en die cursus is niet te begrijpen.

Hij legt iets uit, met de benaming van wat hij ging uitleggen.
Heel handig moet ik zeggen, je moet het dus zelf opzoeken wat het is.
Zo kan ik dus ook cursussen schrijven :)

Ga eens gaan slapen, is al weer laat.
Hopelijk nu een goede nachtrust, en anders rusten we in de dag wat.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
02-02-2018 om 18:08 uur

@HeidiV
zo cursus kan ik ook wel maken ;-) maar je leert het wel beter door het zelf uit te zoeken wat het betekent.
Hopelijk lukt het studeren vandaag wat beter en slaap je ook weer wat beter vannacht.
@Kariboe ik hoop dat je gehoor aan het terug komen is en dat de ontsteking over snel over gaat. Fijn dat je longen goed houden.

Ik weet al langer dat ik atrose in de schouder heb maar ik had er geen pijn van alleen wat functie verlies nu echter meer pijn en meer functie verlies. maandag naar de orthopeed.

Vloer is nu ook gedaan. Lijkt nu net alsof er nooit een muurtje heeft gestaan. Ben er heel erg blij mee.

knuffels

petra

Login of registreer om te reageren
02-02-2018 om 22:08 uur

@Puckie ik denk dat iedereen zo een cursus kan maken, heb alleen veel opzoekwerk ermee, en idd zo leer je meer en beter, maar een cursus van rond de 100 pagina’s waar je bijna alles moet opzoeken, dat vraagt heel veel tijd. Ondertussen ben ik eindelijk aan deel 2 geraakt, en dat gaat makkelijker gaan, gaat over verbale en non-verbale communicatie. Daar ken ik veel van uit mijn opleiding van verpleging, dus hoop daar iets rapper door te zijn. Want moet nog 2 cursussen leren in een 10 tal dagen. Het studeren vandaag ging redelijk, al kon het beter, maar vorige nacht dus weer niet goed geslapen, mijn lieve longen dachten we gaan hier eens een feestje bouwen vannacht :( denk als ik een 3 uur geslapen heb is het veel. Kine merkte deze morgen dat longen niet oké zijn en achteruit gaan in plaats van beteren, cortisone is terug omhoog sinds gisteren en mail is gestuurd naar prof. Nu dus wachten. Veel succes bij de orthopeed, ik hoop echt dat hij iets kan doen voor je, ik duim! Fijn dat de vloer ook al gedaan is en dat je niet meer ziet dat er een muurtje heeft gestaan, geniet er maar van. Knuf

Vandaagmerkte de kine op dat longen niet echt goed waren.
Dat ze eerder achteruit gaan dan beteren, maandag waren ze veel beter dan nu.
Gisteren heeft ha de cortisone terug verhoogt, en heb ondertussen een e-mail gestuurd naar mijn prof.
Dat ik terug eens op consultatie kan komen en zien wat er gedaan kan worden.
Zodat ik niet telkens weer met de cortisone omhoog moet.

Het leren vandaag ging wel, maar kon wel beter.
Ben wel al blij dat ik eindelijk door deel 1 van communicatie door ben.
Deel 2 gaat makkelijker gaan denk ik, alle hoop ik.
Dat gaat over verbale en non-verbale communicatie, daar heb ik veel van in mijn opleiding verpleging gezien.

Dus hoop echt dat ik daar sneller door ga zijn.
Want er zijn nog 2 cursussen die ik moet leren, motorisch leren en ontwikkelingsleer.
Deze gaan beter gaan, heb er een powerpoint van, dat is eigenlijk al een samenvatting.
Wat vergelijken met de cursus en eventueel wat aanvullen.
Morgen heb ik een ganse dag leren gepland.

Vorige nacht heb ik alles behalve goed geslapen.
Als ik een 3 uur geslapen heb zal het veel zijn.
Mijn longen dachten er anders over als ik ging slapen.
Ze dachten we gaan hier eens een feestje bouwen ;)
En ja ze hebben mij de ganse nacht geambeteerd.
Hopelijk nu met dag 2 hogere dosis cortisone hoop ik dat dit ook iets doet aan mijn nachtrust.

Want ik wil fit zijn om een ganse dag te studeren.
Gelukkig is de koorts tot nu toe wel al weg.
Niet te hard roepen, want slijmen zijn gekleurd en heb er veel last van.
Dus hoop dat dat niet terug een infectie wordt, ab was tot vandaag.
Morgen geen ab meer, wel nog cortisone, hoop dat longen er dus niet moeilijk mee gaan doen.

Nu maar eens gaan slapen, zodat ik morgen met een frisse kop opsta :p

Slaap zacht!

Fijn weekend!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
03-02-2018 om 21:42 uur

Vandaag in de voormiddag even naar de winkel geweest en een jas en pantoffels gekocht die nog in solden stonden.
Was bang dat ze niet meer in solden gingen staan, omdat die periode voorbij is.
Foto’s volgen nog.

Verder heb ik nog geleerd, communicatie heb ik aan de kant gelegd.
Is een cursus waar je gek van wordt, die leerkracht kan geen cursussen schrijven.
Zoals hij ze schrijft kan ik ook wel 10 cursussen maken.
Een voorbeeld: massacomunicatie is 1 of meerdere boodschappen verzenden naar de massa of formele communicatie is communicatie op een formele manier.
Dat wist ik nu niet ;) echt en zo is heel die cursus, gek word je ervan.

Nu ben ik met motorisch leren bezig, die cursus is veel beter geschreven.
En hij heeft aangeduid wat belangrijk is en wat niet.
Dat is veel makkelijker om te leren en gaat ook veel vlotter.
Morgen namiddag doe ik daar aan voort, en dan ontwikkelingsleer en als ik die ken dan neem ik communicatie terug eens vast.

Nu gaan slapen, morgen heel vroeg op.
Morgen voormiddag ga ik naar Disney on ice kijken.
Was al lang gepland, en ontspanning mag ook wel :)
Dus morgen voormiddag genieten, en namiddag leren.

Slaap zacht!

Een fijne zondag!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren