Mijn dagje XXIV

09-01-2018 om 22:47 uur
Reactie op puckie

Hoi @HeidiV

Gefeliciteerd met je petekind en dat het een leuke en gezonde jongen mag worden en die je lekker kan verwennen.
Vervelend en schrik dat je collega is overleden.
Het is dan inderdaad een warboel met je gevoelens

Ik hoop dat je bij de HA terecht kan en anders bij de prof voor de slokdarm

Vocht vasthouden is vervelend.en helemaal is je weinig kan bewegen.

Ik heb gisteren eindelijk de moed opgepakt om mijn voetenfiets te gebruiken vanuit de rolstoel. Moet de rolstoel iets kantelen naar voren en zelf wat meer naar achtere leunen.

Ik ben nog aan het puzzelen hoe ik het doe met de pijnmedicatie meer spreiden of dat minder jeuk geeft nachts.

Morgen naar de oogkliniek in Zeist om 10:30 daar zijn en 16:30 klaar wel een pauze voor de lunch. Vervoer met valys geregeld . Wacht nog op goedkeuring van de verzekering voor zittendvervoer want ik wil mijn geld en kilometers overhouden voor de leuke activiteiten.

Knuffels

petra

Reactie op Kariboe

@Heidi, gefeliciteerd met je neefje! Ik hoop dat je bezoek vandaag fijn was. Geniet maar van hem, het zal fijn zijn al zijn ontwikkelingsstapjes te zien.
Echt erg van die collega. Het is te jong, 67 jaar. Sterkte bij de uitvaart!
Ik hoop dat het vandaag goed ging in het ziekenhuis. Ik hoop nog meer dat je vandaag de juiste mensen hebt gesproken en dat er wat aan je slikproblemen gedaan kan worden.
Dat je nu ineens vocht vasthoudt. Alsof je niet genoeg gedoe hebt met je longen en maag. Maar hier is toch wel medicatie voor?
Ik ben moe, ga vroeg naar bed.

Reactie op Elisa17

Hallo Heidi,

Gefeliciteerd met je petekind en dat je kraambezoek leuk was en kon. Wat heb je toch weer allemaal nare lichamelijke klachten Heidi. Slikproblemen met pijn zijn heel naar. Heel soms ervaar ik het ook dat ik precies voel waar het voedsel langs gaat met pijn. Heel naar. Meestal als ik een kuur heb met prednisolon. Hoop dat je spoedig langs kunt met je pijn en je vocht vasthouden. Hoop dat je toch vlug weer kunt eten zonder pijn!

@Puckie hoop dat je het zittend vervoer via verzekering voor elkaar krijgt. Tuurlijk moet je met valys leuke uitstapjes kunnen maken ipv naar ziekenhuis. Knap van je Puckie dat je nog vanuit je rolstoel gaat fietsen!

groetjes en knuf Elisa

Reactie op Kariboe

@Puckie, ik hoop dat alles vandaag goed gegaan is in Zeist. Het zal een lange dag geweest zijn.
Je dient niet te moeten betalen voor dit soort ritten, je mag alleen al vanwege je slechtziendheid niet autorijden. Dan dient dit vergoed te worden.

@Puckie dank je, vandaag ook weer twee keer gevoelens in de war gebracht, kreeg de doodbrief met uitnodiging koffietafel en dan een kaartje van collega’s om mij te feliciteren met mijn meterschap. Was even weer een rollercoaster van gevoelens, van het ene uiterste in het andere. Goed dat je die gebruikt, heb er hier ook eentje, oefenen is goed daarmee, laat je je spieren toch wat werken. Hoop voor je dat je vind hoe je het beste je pijnmedicatie neemt, kan een verpleegkundige of een arts je daar geen raad in geven? Hoop voor je dat het vandaag wat meegevallen is, waarschijnlijk ben je nu aan het bekomen van alles. En ik hoop dat je verzekering het goedkeurt. Dikke knuf.

@Kariboe dank je, het bezoek was heel fijn. Heb hem mogen vasthouden, was leuk, is echt klein. Ja is inderdaad erg jong, vrijdag is de uitvaart, vandaag de brief gekregen, en dan vandaag ook kaartje om mij te feliciteren voor meterschap, weer een rollercoaster van gevoelens. Weet wat we moeten doen voor slokdarm, is nu uittesten of het lukt en helpt, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen en stoppen, vorige nacht niets geslapen. Volgende stap is medicatie bij opstarten. Hopelijk doet dat wel iets. Ik krijg voor het vocht medicatie, heb het een paar dagen geleden eens 5 dagen na elkaar moeten nemen, en dat hielp, nu denk ik derde dag stop en benen zitten weer vol vocht. Terug langs de ha moet nog afspraak maken. Kan ik ineens de meds voor slokdarm laten voorschrijven.

@Elisa dank je, het was heel leuk, ik heb hem mogen vasthouden, is zo klein en schattig. We hebben nu een aantal stappen die ik moet proberen, eerste stap is al mislukt, pijnmedicatie afbouwen, dat is niet gelukt, ganse nacht bijna niet geslapen.

Voor mijn slokdarm weet ik wat we mogen doen.
Maar de eerste stap is al mislukt.
Was pijnmedicatie afbouwen, heb ik vorige nacht uitgetest.
En amper geslapen die nacht.
Dus nu heel moe, heb al wat geslapen en nu even hier schijven en dan terug slapen.

Ik ga eens afspraak maken om de meds van stap 2 voor te schrijven.
En dan ineens nog eens te horen voor het vocht dat ik ophou.
Wat er nog gedaan kan worden, ofwel doorverwijzen naar zh.

Maandag was het goed, alles was in orde.
Ze hebben nog 1 onderzoek gedaan en als ik geen telefoon krijg is het goed.
En anders hoor ik het wel via de telefoon.
Even wat spannende dagen, maar probeer er niet te veel aan te denken.

Gisteren op bezoek geweest in het ziekenhuis.
Heb hem mogen vasthouden, was leuk.
Hij is nog zo klein, maar ook schattig.
Had schik iets fout te doen, is ook zo kwetsbaar.

Vandaag was het even weer een rollercoaster van gevoelens.
Eerst de doodsbrief van mijn collega, daarna een kaartje om mij te feliciteren met mijn meterschap.
Waren weer twee uitersten van gevoelens.
Heb dan zo een gevoel ik mag niet blij zijn, want mijn collega is overleden.
Maar aan de andere kant ben ik echt gelukkig dat ik meter ben.

Ga eens gaan slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
24-01-2018 om 08:26 uur

@HeidiV vervelend dat je longen niet willen. hopelijk vandaag duidelijkheid en een goed beleid dat je gaat helpen
@Kariboe wel handig dat ze proeflessen kan gaan doen het volgend schooljaar maakt de overgang wel makkelijker denk ik voor haar.

Gisteren bij de arts geweest voor mijn rechterpols/onderarm pijn is niet te verklaren t.o.v. de uitslag van mri. Arts is bang bij eventuele operatie meer schade aan te richten waardoor het nog meer achteruit gaat. enige optie is mogelijk een revalidatie arts om te kijken hoe de pijn te verminderen en functie te verbeteren.

Uitslag bloed was "goed"echter ijzer wat laag maar acepttabel wel op mijn verzoek gestart met ijzer tabletjes 2 keer 100 mg en voor mijn linker schouder krijg ik een echo .

groetjes

petra

Login of registreer om te reageren
24-01-2018 om 21:22 uur

@Puckie ik heb weer een bacteriële infectie, terug aan de ab, mail naar prof wat er moet gebeuren, is de derde infectie sinds ik uit opname ben, zo kan het niet verder. Hoop dat hij snel iets laat weten en dat we kunnen zien wat we kunnen doen. Ik hoop voor je dat de revalidatiearts je kan helpen, en dat je minder pijn hebt eraan. Goed dat je met ijzer gestart bent, beter op tijd starten dan het te laag laten worden. Hopelijk valt de uitslag van je schouder mee, ik duim.

Vandaag de uitslag van mijn bloedname.
Ik heb terug een bacteriële infectie, de derde al sinds ontslag uit zh.
Heb e-mail verstuurd naar prof om te horen wat we kunnen doen.
Want altijd die infecties en ab is ook niet echt goed.

Verder niet zo veel gedaan vandaag, ben erg moe.
Wel wat gewerkt voor mijn werk, gelukkig kan ik dat doen wanneer het lukt.
Ik ben er erg vrij in, dat is leuk.
Alles zelf bepalen.

Wat niet zo fijn is dat ik nu niet naar S. kan gaan.
Had hem graag nog eens gezien, maar met een infectie gaat dat niet.
Wil hem niet ziek maken, zou me schuldig voelen moest dat door mij gebeuren.
Er komen gelukkig nog momenten genoeg.

Nu eens gaan slapen, hopelijk een goede nacht.
Want het ziek zijn heeft spijtig genoeg ook invloed op mijn nachtrust.
Vorige nacht ging het niet zo goed, vaak wakker door benauwdheid, pijn en koorts.
Hopelijk dus nu beter :)

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
25-01-2018 om 19:10 uur

Hoi @HeidiV
bah wat naar weer een bacterie hoop dat de prof een oplossing heeft.

vandaag is er gips muurtje verwijderd. nu meer ruimte om te draaien met de rolstoel.
verder ben ik nu erg moe

knuffels
petra

Login of registreer om te reageren
25-01-2018 om 21:25 uur

@Puckie prof heeft spijtig genoeg geen oplossing. Mijn onderhouds ab moet dit voorkomen maar doet dat niet. Hoop dat er toch iets gevonden wordt zodat die bacteriën mij niet meer lastig vallen. Fijn dat het muurtje verwijderd is en je nu beter kunt draaien. Rust maar goed als je moe bent, dat doe ik ook. Knuf

Vandaag niet veel gedaan, dan uitzieken, slapen en af en toe voor mijn werk iets doen.
Rusten is de beste remedie om beter te worden.
En dus hopen dat de ab de bacterie de baas kan en voorgoed wegjaagt.

Prof heef terug gemaild, en ik kan niet meer doen dan ik nu al doe :(
Normaal moet mijn onderhouds ab dit zo veel mogelijk voorkomen, maar dat doet die niet.
Als ik een consultatie heb bij hem ga ik dit toch nog eens door spreken.
Of er echt geen andere mogelijkheid is, andere ab bijvoorbeeld.

Heb deze week S. nog niet gezien.
Maar zou niet goed zijn moest ik daar nu naartoe gaan.
Wil hem niet ziek maken, is zo kwetsbaar.
Als ik beter ben ga ik er nog eens naartoe, hopelijk lukt dat snel.

Morgen vroeg kine, te vroeg naar mijn goesting ;)
Moet nu nog meer rekening houden met mijn aerosols, zorgen dat ik er dus op tijd uit ben.
En dat is niet altijd even makkelijk, want is altijd verleidelijk om nog wat langer te blijven liggen :)

Nu maar gaan slapen, vorige nacht was geen goede nacht.
Hopelijk nu wel een betere nacht.
Heb mijn kamer goed verlucht net, misschien helpt de frisse buitenlucht om beter te slapen.
Kan het maar proberen, baat het niet dan schaadt het niet, zeggen ze dan ;)

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
26-01-2018 om 21:00 uur

vandaag weer veel geslapen, dat doet deugd.
Heb de indruk dat ab zijn werk begint te doen.
Hopelijk nu voor lange periode, en niet weer binnen een tijd terug een infectie.
Spijtig dat prof geen oplossing heeft, had mijn hoop daarop gezet.

Ik hoop dat hij toch nog afkomt met iets dat me kan helpen.
Steeds die koorts, benauwdheid, pijn, vermoeidheid, slecht slapen is niet fijn.
Ik wil even terug me beter voelen en niet zo ziek.
Wil een bacteriekiller zodat ze mij niet meer lastig vallen.

Ondertussen is hier de griepepidemie uitgebroken.
Hoop dat ik daar dit jaar van gespaard blijf.
Ben ingeënt en hoop dat dat me ertegen gaat helpen.
Dit weekend een vrij rustig weekend gepland, alleen zondag gaan eten met de familie.
Twijfel wel of dat een goed idee is, maar we doen dit maar 1 keer per jaar.
Dat maakt het dan weer moeilijk om niet te gaan.
Zal zondag zien, hoe ik me voelen erbij voel, hopelijk stop ik dan met twijfelen.

Nu gaan slapen, hopelijk een goede nacht.
De laatste nachten zijn niet zo schitterend.
Daarmee ben ik in de dag ook moe, is niet alleen van het ziek zijn denk ik.
Het slecht slapen heeft dan wel weer te maken met ziek zijn.

Slaap zacht!

Fijn weekend!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
27-01-2018 om 04:29 uur

@HeidiV , ik hoop ook dat je longen ooit eens minder problemen gaan geven. Dat je langere tijd minder en niet zo'n erge infecties hebt.
De prof doet zijn best maar het lukt blijkbaar niet helemaal. Mag je geen andere ab vanwege resistentie?
Dat je slecht slaapt maakt het nog zwaarder. Van een goede nacht knap je juist zo op.
Gelukkig dat je af en toe wat kunt werken.
Echt naar dat je niet naar S. kunt nu. Ik hoop dat dit snel weer kan. Je broer en schoonzus appen toch wel foto's?

@puckie, ik hoop dat de pijn in je arm te doen wordt met pijnstillers of therapie. Constant pijn is slopend.
Wat heb je aan je schouder?
Goed dat je nu beter kunt manouvreren met je rolstoel. Steeds moeite moeten doen voor een draai is niet fijn in je eigen huis.

Ik heb pijn in mijn linkeroor. Ik slik iedere 6 uur 2 paracetamol, zo erg. Ik word wakker als ze uitgewerkt zijn.
L heeft direct een musical en ik ga kijken.
Daarna maar rustig aan doen.
Ik mag niet klagen als ik jullie berichtjes lees. Ben zelden ziek.

Login of registreer om te reageren
27-01-2018 om 21:22 uur

@Kariboe dank je, wie weet vinden ze binnen enkele tijd iets waardoor astma nog beter behandeld kan worden. Prof wil me heel graag helpen, maar als hij geen andere opties meer heeft kan hij niets doen. Ik ben al resistent aan enkele ab dus heel veel opties zijn er niet als het over ab gaat. Als ik resistent word aan degenedie ik nu altijd krijg dan is het elke keer ab via infuus, ik hoop dus dat ik niet resistent word aan degene die ik nu extra krijg. S is vandaag hier geweest, het was veilig want de koorts is hier gelukkig weg :) neem ook al dag 4 ab, was echt fijn om hem terug te zien. Foto’s heb ik er zeker genoeg :). Oei pijn in je oor, dat kan heel vervelend zijn, heb je een oorontsteking? Fijn dat L een musical heeft, hopelijk heb je ondanks de pijn toch kunnen genieten ervan. Veel beterschap!

Vandaag gaat het een stuk beter, koorts is weg :)
Voel me ook beter, nu zien dat ik niet te veel ineens doe natuurlijk.
Dat ik binnen een paar dagen niet weer ziek ben.

Mama heeft me vandaag wel meegenomen naar de laatste solden.
Heb wat mooie puls gekocht en een kleedje.
Foto’s volgen nog :)
Voel het wel, al was het niet zo lang dat we weg geweest zijn.

Had ook nog graag schoenen of botjes gekocht.
Maar die heb ik niet gevonden :( het is niet makkelijk als je spalken draagt.
Je moet sowieso enkele maten groter nemen, en ze mogen niet te smal zijn, of in een punt gaan.
Want dan krijg je de spalk er dus niet in.
Het is dus erg moeilijk om schoenen te kopen en te vinden.

En deze avond kregen we bezoek :)
Mijn broer en schoonzus kwamen langs met K. en S.
Zo fijn om S. Terug te zien en weer even te pakken.
Hij slaapt nog vooral, maar is echt fijn als hij bij je ligt.

Nu lig ik al in bed, ga zo slapen.
Zorgen dat ik uitgerust ben voor morgen.
Dan is er een brunch met de familie, gaan er tegen 11 uur naartoe.
Dus kan wat langer blijven liggen morgen en ga dat ook doen.
Hopelijk lukt het slapen, vorige nacht was niet zo een succes.

Zit nog wel steeds te denken over die brunch.
Het risico dat ik daar loop, om weer een infectie op te doen.
Maar langs de andere kant heb ik zo iets van, we doen dit niet zo vaak.
En dat kan leuk worden om de familie terug te zien.
Hopelijk loop ik er geen infectie op en anders ja dan hoop ik dat ik er snel door ben.

Slaap zacht!

Een fijne zondag!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
28-01-2018 om 19:29 uur

De brunch viel mee, heb niemand opgemerkt die ziek is.
In ieder geval in de familie niet, maar ja kunnen drager zijn en het doorgeven.
Maar zelf nog niet ziek zijn, ga er niet te veel aan denken.

Het was lekker eten, veel te veel, maar dan heb je genoeg keuze.
Na de brunch was ik stik op en heb dan wat geslapen.
Dat deed deugd, want deze nacht was het weer geen goede nacht.

Vaak wakker geweest, pijn, benauwd, ....
Koorts is gelukkig wel weg, en hopelijk blijft het zo.
Nu even een paar dagen of beter een paar weken zonder infectie.
Dat zou ideaal zijn, hopen dat dat ook lukt.

Vanaf morgen eens beginnen te studeren, mag 12/2 mijn uitgesteld examen doen.
Ga er volledig voor gaan om mijn diploma te halen.
Dus de volgende dagen en weken is het studeren, studeren, en nog eens studeren.
Dan kan ik elke infectie wel missen.

Nu op tijd mijn bed in, en hopen dat ik morgen uitgerust aan de dag kan beginnen.
En energie genoeg heb om te studeren, eerst wel een planning maken.
En nagaan wat het beste werkt, ‘s morgens studeren of in de namiddag.
Dat ga ik moeten ondervinden.

Een fijne week!
Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
29-01-2018 om 18:32 uur

@Heidi, met resistentie moet je zeker oppassen. Jij doet dat heel goed en hebt begrip voor de prof.
Ik ben blij dat de ab helpen en je koorts weg is.
Ik heb middenoorontsteking, ben naar de huisarts geweest. Ik heb antibiotica, het moet wel.
Fijn dat je van S hebt kunnen genieten. Ik deed dat ook zo van L als baby. En nu nog. De musical was heel grappig.
Ik ben blij dat je de brunch meegemaakt hebt. Een infectie voorkom je soms niet maar ik hoop dat dat wegblijft. Je kunt elders ook wat oplopen moet je maar denken. Bij de kine, huisarts of in een winkel.
Gelukkig dat je wat hebt kunnen kopen in de solden. Ik probeer dan ook altijd zoveel mogelijk te kopen.
Ik snap het van de schoenen. Voor jou is het echt lastig. Kun je niet kijken bij de schoenen van het merk die je nu hebt en goed zitten?
Ik verander zelden van merk. Ik heb heel bottige voeten en heb een paar jaar geleden spontaan een middenvoetsbeentje gebroken. Ik heb het liefste Asics of Nike hardloopschoenen aan. Is misschien niet altijd mooi maar ik kan dan de hele dag lopen. Ik heb links een botje dat aan de onderkant uitsteekt, ik kan maar een paar uur gewone schoenen aan.
Maar ik mag niet klagen als ik over jouw spalkenprobleem lees.
Veel succes met studeren de komende tijd. Ik duim voor je!

Login of registreer om te reageren
29-01-2018 om 22:58 uur

@Kariboe letten heel goed op met ab, enkel als mijn bloedwaarden het aangeven krijg ik ab, wordt niet zomaar opgestart. Alleen is nu de ab verlengt, deze morgen stond ik op en voelde dat het niet goed zat, ab was gisteren de laatste dag. Bij de kine merkte de kine het ook direct op dat longen slechter gingen dan vrijdag. ‘S middags thuis gekomen en theperatuur genomen, terug verhoging geen koorts :( dan maar zoals kine zei ha bellen. Dat gedaan en ab verlengt, cortisone verlengt tot stop ab. Betert het niet langsgaan en prof verwittigen :( nu dus duimen. Een middenoorontsteking is vrij pijnlijk, hopelijk helpen de ab snel en heb je geen pijn meer, ik duim. Fijn dat de musical grappig was, en dat je ervan genoten hebt, het is fijn om ze te zien groeien, klein zijn ze schattig, maar aan elke leeftijd is er wel iets schattig en leuk. Ik kan idd overval een infectie oplopen, maar door het dragen van mijn mondmasker hoop ik dat die kans tot het minimum herleid is, vraag me af of het door de brunch is dat longen terug slechter zijn of dat het door iets anders is, zal het nooit weten vrees ik. Ik heb ook zo mijn merk van schoenen, maar toch verschilt het binnen dat merk of het lukt ze aan te doen of niet, en tegenwoordig is alles met een hak en dat mag dus niet bij mij :( maar ga eens horen hoeveel het kost om er op maat te maken. Hopelijk valt dat mee. Veel beterschap!

Deze morgen als ik opstond voelden longen niet goed aan.
Meer slijmen, hoesten, benauwd, ...
Bij de kine viel het ook direct op dat het minder ging.
Vrijdag waren longen veel beter dan vandaag, al had ik in het weekend geen koorts meer.

Kine raadde mij aan om ha te bellen en dat heb ik gedaan.
Ab is verlengt samen met de cortisone.
Als het verder achteruit gaat of niet betert dan moet ik langsgaan en prof contacteren.
Hopelijk helpt de verlenging van de ab, duimen maar.

Vraag me nu af of het te maken heeft met de brunch, of dat dat er volledig los van staat.
Ga er waarschijnlijk nooit antwoord op krijgen.
Dus ga er niet blijven over denken, kan ook een andere reden hebben dat longen weer moeilijk doen.
Hoop dat het terug betert en ik prof niet hoef te bellen.

Eigenlijk zij mijn nacht al genoeg, want heb niet veel geslapen.
Veel wakker gelegen en wel geprobeerd te rusten.
Maar slapen, daar is niet veel van in huis gekomen.
Dus waarschijnlijk was er toen al iets aan het broeien, dat ‘s morgens tot uiting is gekomen.

Nu dus een goede nacht plannen ;) en goed slapen :)

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren